- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Μην μπερδεύεσαι με τη ριάλιτι τηλεκλάψα, γιατί στο καβαλέτο του Βασίλη Σελιμά το υποσυνείδητο είναι σκέτη ζωγραφιά. Οι ζωγραφικές περιπέτειές του ξεκίνησαν στην εφηβεία, αλλά, ακόμα και όταν συμμετείχε σε graffiti κόλπα, προτιμούσε να κρατά πινέλο αντί για σπρέι, για να καταλάβεις. Ο Βασίλης Σελιμάς στα μαθητικά του χρόνια εντυπωσίαζε με τις εικαστικές του επιδόσεις σε θρανία και βιβλία, γλίτωνε όμως τις καθηγητικές κατσάδες αποτυπώνοντας συχνά τις μορφές των διδασκόντων σε αυτά.
Το μηχανογραφικό του δελτίο στις εξετάσεις είχε προορισμό τη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Σχολή-χάος, εργατοώρες και τριβή με τα χρώματα και το σχέδιο, ελλιπής οργάνωση ίσως και ο λόγος που εγκατέλειψε και τη Θεσσαλονίκη για να εγκατασταθεί στην Αθήνα. «Οι σχολές έχουν πεθάνει πλέον, με ένα κλικ μπορείς να βρεθείς από την Καλιφόρνια των ΗΠΑ στην Τουρκία, είτε σπούδασες είτε είσαι αυτοδίδακτος, αυτό που είναι ζητούμενο είναι η καλή ματιά, το ένστικτο», σημειώνει σήμερα διανύοντας το 28ο έτος της ηλικίας του. Ακρυλικές δημιουργίες σε καμβά αλλά και mixed media, μια διαρκής σπουδή πάνω στην έννοια της οικογένειας, που τον απασχολεί πολύ.
Η ζωγραφική του Βασίλη Σελιμά, άκρως ανθρωποκεντρική, αν ήταν πόστερ ταινίας θα ήταν το «Benny’s Videos» του Χάινεκε, αν ήταν εξώφυλλο δίσκου, θα κοσμούσε τις κυκλοφορίες των Sigur Rós. Συμμετέχοντας από το 2006 σε ομαδικές εκθέσεις, τα έργα του έχουν εκτεθεί στη Σερβία και την Κύπρο, ενώ σήμερα συνεργάζεται με τη Thanassis Fryssiras Gallery. Η μοναξιά, η αληθινή φιλία, η φυγή, ιστορίες που αφηγούνται τα παιχνίδια με το υποσυνείδητο είναι αγαπημένες θεματικές του και σε πολλές περιπτώσεις τιτλοδοτούν τα όσα φτιάχνει.
«Αυτά που ζούμε τώρα, κάποιοι εικαστικοί τα είχαν πει πιο πριν, απλώς κάποιοι κοιτούσαν περισσότερο αν ταιριάζει το έργο με τον καναπέ τους», σχολιάζει αναφερόμενος στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα της κρίσης, πιστεύοντας «πως θα υπάρξει άνθηση δημιουργικότητας, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα καλύτερα έργα. Η ζωγραφική είναι αυτοθεραπεία, ένας σχετικά οικονομικός τρόπος έκφρασης».

Μόνος, ακρυλικά σε καμβά, 2011

Μετανάστες, ακρυλικά σε καμβά, 2011

Αντί έρωτος, ακρυλικά σε καμβά, 2011

Journey with him, ακρυλικά σε καμβά, 2011

It’s complicated, ακρυλικά σε καμβά, 2011

Έφυγε, ακρυλικά σε καμβά, 2011
Ο Βασίλης Σελιμάς συμμετέχει στην έκθεση «Πρόσωπο με πρόσωπο: οι καλλιτέχνες και ο συλλέκτης» που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Φρυσίρα, στο κτήριο της Μονής Αστερίου 3, στην Πλάκα και θα διαρκέσει έως τις 30 Σεπτεμβρίου.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.