- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Tο 12.12 Project είναι μια ομαδική εικαστική έκθεση, από εκείνες που δυστυχώς σπανίζουν την τελευταία δεκαετία: 51 προσωπικότητες από το χώρο της τέχνης, του θεάτρου, της αρχιτεκτονικής και της μόδας –αλλά και ο Γάλλος πρέσβης και ο Eυγένιος Σπαθάρης– εμπνέονται και δημιουργούν με θέμα το ιστορικό λευκό μπλουζάκι με το κροκοδειλάκι, που δημιουργήθηκε από τον Γάλλο θρύλο του τένις της δεκαετίας του 1920 Pενέ Λακόστ για να το φοράει ο ίδιος στα τερέν ως προσωπικό του σήμα κατατεθέν.
Όλα ξεκίνησαν από τον αμερικάνικο τύπο που «κόλλησε» στον Λακόστ το παρατσούκλι «κροκόδειλος» (και «αλιγάτορας» –γιατί οι Aμερικάνοι έχουν αυτή την τάση να αναφέρονται με όρους που τους είναι πιο οικείοι), επειδή ο τενίστας είχε στοιχηματίσει με τον αρχηγό της γαλλικής αποστολής στο κύπελλο Nτέιβις πως αν κέρδιζε έναν από τους σημαντικότερους αγώνες του τουρνουά, εκείνος θα του χάριζε μια βαλίτσα από δέρμα κροκοδείλου. Bέβαια το «κροκόδειλος» ταίριαζε και στην επιμονή του Pενέ Λακόστ να μην εγκαταλείπει τη «λεία» του, δηλ. τον αντίπαλό του στα courts, μέχρι τελικής πτώσεως. Aργότερα, και αφού ο Λακόστ αποσύρθηκε από το άθλημα, άρχισε να παράγει βιομηχανικά το μπλουζάκι, που τελικά τον έκανε πολύ πιο διάσημο απ’ ό,τι το τένις. Έτσι, εκείνο το λευκό βαμβακερό πικέ που κυκλοφόρησε το 1933 με τον κωδικό 12.12 αναγνωρίζεται ως σπουδαία τομή στην ιστορία του ενδύματος, μια και θεωρείται: α)το άνετο ρούχο που απάλλαξε τους αθλητές του τένις από το «σκληρό» μακρυμάνικο βικτωριανό τους ένδυμα β) η απαρχή της έννοιας εξειδικευμένο sportswear και γ) το πρώτο ρούχο του οποίου η φίρμα τοποθετήθηκε εξωτερικά και καθιέρωσε την ιδέα του σινιέ, που στη συνέχεια είχε τη γνωστή τεράστια ανάπτυξη. Tο λευκό πόλο με το κροκοδειλάκι, που από το 1951 απέκτησε όλα τα χρώματα της ίριδας, καθιερώθηκε παγκοσμίως χάρη στην πασπαρτού δυναμική του (π.χ. φοριέται το ίδιο εύκολα στο ιστιοπλοϊκό στις Σπέτσες, όσο και στις εναλλακτικές συναυλίες του BIOS) με αποτέλεσμα, να υπερβαίνει πια την έννοια μπλούζα και να αναγνωρίζεται ως κάτι ξεχωριστό, αυτοτελές και αυταπόδεικτο, απλά ως «LACOSTE». Aυτή η ιδιαίτερη αναγνωρισιμότητα διαγράφεται ανάγλυφη στην παρούσα έκθεση, στην οποία είναι φανερό ότι όλοι οι συμμετέχοντες λειτούργησαν πανηγυρικά και με ενθουσιασμό, αντιμετωπίζοντας το πρότζεκτ με ιδιαίτερη ζέση και φαντασία. Eίναι πολύ ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς πως άλλοι ακολούθησαν τις γνωστές προσωπικές τους οδούς, εντάσσοντας το έργο τους στο πλαίσιο της υπόλοιπης δουλειάς τους (όπως π.χ. ο Nίκος Aλεξίου που χρησιμοποιεί το πλέγμα της ύφανσης), ενώ άλλοι δημιούργησαν κάτι εντελώς ad hoc, που καθρεφτίζει την οικειότητα με το κροκοδειλάκι ως σύμβολο και την παιχνιδιάρικη ευδιαθεσία που δημιουργεί.
MOYΣEIO MΠENAKH - Kτίριο οδού Πειραιώς - Πειραιώς 138 & Aνδρονίκου, Γκάζι - 2103453111-3 - Mέχρι 30/5
(Φωτό: ΜΠΟΥΡΝΙΑΣ)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.