- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Οι επιστήμονες του Yale μελέτησαν τα οφέλη που έχει το ελαιόλαδο για το εντερικό μικροβίωμα
Αλλάζει τα βακτήρια του εντέρου και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη
Μελέτη του Yale: Πώς το ελαιόλαδο διαμορφώνει ένα πιο υγιές εντερικό μικροβίωμα
«Έχει αποδειχθεί, τόσο σε εργαστηριακές μελέτες όσο και σε μικρότερες πρόσφατες κλινικές έρευνες, ότι το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο μπορεί να επηρεάζει θετικά τη σύνθεση του εντερικού μικροβιώματος, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός πιο προστατευτικού οικοσυστήματος.
Οι αλλαγές αυτές σχετίζονται με μετατόπιση της ισορροπίας προς βακτήρια που συνδέονται με καλύτερους δείκτες υγείας. Το μικροβίωμα έχει άμεση και καθοριστική σχέση με το ανοσοποιητικό σύστημα. Επομένως, κάθε παρέμβαση που συμβάλλει στη διαμόρφωση ενός πιο υγιούς περιβάλλοντος μπορεί να υποστηρίξει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και δυνητικά, να επηρεάσει νοσήματα που σχετίζονται με αυτό».
Τα παραπάνω δηλώνει στο Πρακτορείο FM και στην εκπομπή της Τάνιας Μαντουβάλου «104,9 ΜΥΣΤΙΚΑ ΥΓΕΙΑΣ» ο επίκουρος καθηγητής Δημόσιας Υγείας του Yale Τάσος Κυριακίδης, το ερευνητικό έργο του οποίου εστιάζει στη σχέση διατροφής, υγείας και ελαιολάδου. Ο διεθνούς φήμης επιστήμονας μιλά με αφορμή τον πρωταγωνιστικό ρόλο που έπαιξε ως ένας από τους κεντρικούς ομιλητές στο 3o «ELIA Lesvos Confest -Έλαιον Πάντων Βάλσαμον Εστί» , που πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη 27-30 Μαΐου, με τη στήριξη του ΕΚΠΑ, του Yale University και του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιοκομίας.
Μείωση δεικτών μεταβολικού συνδρόμου μετά από 4 μήνες λήψης ελαιολάδου
Όσον αφορά το μεταβολικό σύνδρομο σύμφωνα με μελέτη της ομάδας του, έχει φανεί ότι μπορεί να επιτευχθεί σταθεροποίηση, ή ακόμη και μείωση δεικτών του μεταβολικού συνδρόμου, έπειτα από τη λήψη ελαιολάδου υψηλής περιεκτικότητας σε φαινολικές ενώσεις, συμπληρωματικά μιας ισορροπημένης διατροφής, μέσα σε διάστημα 12-16 εβδομάδων. Κάτι που όπως λέει, μεταφράζεται σε καλύτερη πρόγνωση για τους ασθενείς:
«Με βάση τα ευρήματα της μελέτης μας, προχωρούμε σε νέες έρευνες προκειμένου να διερευνήσουμε κατά πόσο η χορήγηση ελαιολάδου υψηλής περιεκτικότητας σε φαινόλες, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη σε άτομα με προδιαβήτη, ή αυξημένο μεταβολικό κίνδυνο. Παράλληλα, εξετάζουμε εάν σε άτομα που έχουν ήδη διαγνωστεί με διαβήτη, μπορεί να συμβάλει στη σταθεροποίηση της νόσου και στη βελτίωση της κλινικής τους εικόνας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εξέλιξη που ενισχύει ουσιαστικά την προστασία τους από διακρίσεις κατά την πρόσβασή τους σε πιστωτικά τραπεζικά προϊόντα
Οι τραυματισμοί των ματιών κατά την κολύμβηση και τα θαλάσσια σπορ είναι πολύ συνηθισμένοι αυτή την εποχή
Η ψυχογενής ή νευρογενής ανορεξία είναι ένα από τα σοβαρότερα ψυχιατρικά νοσήματα
Η έκθεση στον ήλιο και η πρόσληψη βιταμίνης D
Το Ημερολόγιο της Πλήξης: 9 Αυγούστου
Nέα έρευνα αποκαλύπτει το «ιδανικό» εύρος ωρών για άνδρες και γυναίκες
Νέες μελέτες τη συνδέουν με χαμηλότερα εισοδήματα, άγχος και αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης
Στην Ελλάδα γεννιούνται κάθε χρόνο περίπου 8-12 παιδιά με SMA, ενώ περίπου 1 στους 40 ανθρώπους είναι φορέας, χωρίς να το γνωρίζει
Από τη Σχολή Ναυαγοσωστικής του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού
Τα σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε
3ο Διεθνές Summer School στην Κέρκυρα
Δεν είναι μόνο η ιδανική διατροφή του βρέφους, είναι ένας φυσικός μηχανισμός προστασίας
Έρευνες έχουν εντοπίσει μικροπλαστικά, ίχνη μετάλλων και υδρογονάνθρακες ορυκτελαίων σε προϊόντα χειλιών
Η έρευνα στη διατροφή εξελίσσεται ταχύτερα από σχεδόν κάθε άλλο κλάδο υγείας
Το 80% των πνιγμών στην Ελλάδα αφορά ηλικιωμένους - Εκστρατεία ενημέρωσης από το Safe Water Sports
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.