- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Πώς τα fast food και τα σνακ αυξάνουν τον κίνδυνο νόσησης με κορωνοϊό
Τι σημειώνουν οι επιστήμονες
Η κατανάλωση υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων αυξάνει τον κίνδυνο μόλυνσης με COVID-19 σύμφωνα με έρευνες.
Η διατροφή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του ανθρώπινου ανοσοποιητικού συστήματος και στη μείωση του κινδύνου λοιμώξεων. Ωστόσο, υπάρχουν περιορισμένα στοιχεία για τη σχέση μεταξύ της διατροφής και του κινδύνου για κορωνοϊό.
Μια νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό European Journal of Nutrition, αξιολόγησε την πιθανή συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων και του κινδύνου για COVID-19. Παραδείγματα τέτοιων τροφίμων είναι τα κατεψυγμένα γεύματα, τα αναψυκτικά, κάθε είδος fast food καθώς και τα συσκευασμένα τρόφιμα, όπως μπισκότα, κέικ και αλμυρά σνακ. Το συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι η κατανάλωση υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης από COVID-19.
Τα κύρια σημεία της μελέτης συνοψίζουν οι καθηγητές της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Αθανάσιος Ράπτης (καθηγητής Παθολογίας-Σακχαρώδη Διαβήτη), Αναστασία Θανοπούλου (επίκουρη καθηγήτρια Παθολογίας), Παναγιώτης Χαλβατσιώτης (αναπληρωτής καθηγητής Παθολογίας), Σταυρούλα (Λίνα) Πάσχου (επίκουρη καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Εριφύλη Χατζηαγγελάκη (καθηγήτρια Παθολογίας-Μεταβολικών Νοσημάτων) και Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής).
Συνολικά, 41.012 συμμετέχοντες από τη μελέτη UK Biobank στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τουλάχιστον 2 ως και 5 24ωρες διατροφικές αξιολογήσεις συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη. Οι διατροφικές συνήθειες συλλέχθηκαν χρησιμοποιώντας ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο διατροφής 24 ωρών και τα τρόφιμα κατηγοριοποιήθηκαν ανάλογα με τον βαθμό επεξεργασίας τους, με βάση τη διεθνή ταξινόμηση NOVA. Η λοίμωξη COVID-19 ορίστηκε ως άτομα που ήταν θετικά στην COVID-19 ή απεβίωσαν από COVID-19. Αξιολογήθηκε η συσχέτιση μεταξύ της μέσης κατανάλωσης υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων (% ημερήσια πρόσληψη γραμμαρίων) και της μόλυνσης από COVID-19 με τη χρήση αξιόπιστων στατιστικών μεθόδων.
Σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες στο χαμηλότερο τεταρτημόριο χρήσης υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων στη δίαιτα, οι συμμετέχοντες στο 2ο, 3ο και υψηλότερο τεταρτημόριο παρουσίασαν υψηλότερο κίνδυνο για λοίμωξη COVID-19. Δεν εντοπίστηκε επίδραση της ηλικίας, του επιπέδου εκπαίδευσης και των συννοσηροτήτων στις συσχετίσεις αυτές. Από την άλλη, ο δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ ή BMI) είχε κάποια μεσολάβηση (13,2%) στις συσχετίσεις αυτές, υποδηλώνοντας ότι τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα αυξάνουν το σωματικό βάρος, γεγονός που με τη σειρά του αυξάνει τον κίνδυνο νόσησης από COVID-19.
Συμπερασματικά, η υψηλότερη κατανάλωση υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης από COVID-19. Οι καθηγητές τονίζουν ότι απαιτούνται περαιτέρω μελέτες για την καλύτερη κατανόηση των υποκείμενων μηχανισμών και συμβουλεύουν για μείωση της κατανάλωσης των τροφίμων αυτών και για έναν επιπρόσθετο λόγο πλέον.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Θεραπείες που απευθύνονται σε γυναίκες και άνδρες κάθε ηλικίας
Ποιοι θα πρέπει να κάνουν μέτρηση οστικής πυκνότητας
Νέα έρευνα δείχνει ότι η συστηματική προπόνηση με βάρη θωρακίζει την καρδιά και προστατεύει τον εγκέφαλο
Έρευνες δείχνουν ότι συγκεκριμένα τρόφιμα ενισχύουν την παραγωγή ουσιών που σχετίζονται με τον ύπνο και τη χαλάρωση
Tο εσωτερικό παιδί, το εν δυνάμει ενήλικο κομμάτι, η θεραπεία και το θάρρος που χρειάζεται για να εγκαταλείψουμε μια ταυτότητα που κάποτε μας προστάτευσε, αλλά πλέον δεν μας επιτρέπει να πετάξουμε.
Κάθε χρόνο 866 εκατομμύρια άνθρωποι προσβάλλονται από κάποια ασθένεια εξαιτίας της κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφίμων
Για πέντε μέρες, στο Poseidonion Grand Hotel, το πρώτο retreat της One Sanctum έφερε κοντά 130 ανθρώπους από κάθε γωνιά του κόσμου. Όχι ένα συνέδριο, αλλά ένα μικρό, προσωρινό διεθνές χωριό.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.