- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Η διατροφή χωρίς γλουτένη αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2
Μια μελέτη της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας ανατρέπει τα δεδομένα
Tον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2, μπορεί να αυξήσει η διατροφή χωρίς γλουτένη σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που παρουσιάστηκε σε συνάντηση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας στο Όρεγκον.
«Για όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη ή διαγνωσμένη ευαισθησία στη γλουτένη, η δίαιτα χωρίς γλουτένη είναι μονόδρομος. Οι μη πάσχοντες όμως θα πρέπει να το ξανασκεφθούν, γιατί η αποφυγή της πρωτεΐνης αυτής που περιέχεται στο σιτάρι, τη σίκαλη και το αλεύρι δεν φαίνεται να είναι χωρίς κινδύνους. Η αφαίρεσή της από τα τρόφιμα φαίνεται μπορεί να ενεργοποιεί μια ανοσολογική απόκριση του οργανισμού που οδηγεί σε διαβήτη», τόνισε ο Σωτήρης Αδαμίδης, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Διαβήτη, Μεταβολικού Συνδρόμου & Παχυσαρκίας (ESoDiMeSO), σε συνέντευξη Τύπου με αφορμή το 5ο Συνέδριο της ESoDiMeSO, που θα πραγματοποιηθεί στις 20-21 Οκτωβρίου στην Αθήνα.
Αθώα τα κορεσμένα λιπαρά για τις καριδοπάθειες;
Όπως είπε ο κ. Αδαμίδης, πολλά έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια και στο κομμάτι της χοληστερίνης. Η κατανάλωση αυγών έχει πια απενοχοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, ενώ πλέον οι τιμές της χοληστερίνης από μόνες τους δεν αρκούν για να μας πουν αν κάποιος έχει ή όχι αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο. Με νέες εξετάσεις (όχι ακόμη διαθέσιμες στη χώρα μας) που πραγματοποιούνται με μαγνητικό συντονισμό μπορούμε πια να προσδιορίσουμε τον αριθμό των LDL σωματιδίων στο αίμα και αν αυτά είναι κάτω από ένα όριο, ο κίνδυνος για καρδιαγγειακό επεισόδιο είναι μικρότερος, ακόμη κι αν οι τιμές της ολικής του χοληστερόλης είναι πολύ υψηλές.
Οι πρωτεϊνικές δίαιτες
Σε μια εποχή όπου σχεδόν όλοι καταφεύγουν χωρίς ιατρική παρακολούθηση σε δίαιτες πρωτεϊνικές, η ασφαλής ποσότητα πρωτεΐνης που μπορούμε να καταναλώνουμε έχει μεγάλη σημασία και περιορίζεται σε 56 γραμμάρια ημερησίως για τον άνδρα που κάνει καθιστική ζωή και σε 46 γραμμάρια ημερησίως για τη γυναίκα.
Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου υπάρχουν πάρα πολλές δίαιτες της μόδας που δυστυχώς πολλοί βρίσκουν στο Ίντερνετ και κάνουν χωρίς παρακολούθηση, όμως είναι επικίνδυνες. Θα πρέπει να υπάρχει πάντα μια επίβλεψη ιατρική, με ιατρικό ιστορικό και αιματολογικές εξετάσεις.
Όπως αναφέρθηκε «η υπερβολική πρόσληψη πρωτεΐνης προκαλεί προβλήματα στη ρύθμιση του μεταβολισμού και δυσκολία αποβολής της από τους νεφρούς, δημιουργώντας τοξικότητες».
Ο καφές ωφελεί τις αρτηρίες
Ο κ. Αδαμίδης αναφέρθηκε σε στοιχεία νεώτερων μελετών που δείχνουν ότι «η κατανάλωση καφέ συνδέεται με μικρότερη εναπόθεση αλάτων ασβεστίου στα τοιχώματα των αρτηριών μας. Αυτά τα οφέλη είναι εμφανή σε όσους πίνουν τουλάχιστον τρεις καφέδες την ημέρα, για 15 χρόνια», ενώ πρόσθεσε ότι «ο ρόλος της καφεΐνης είναι σημαντικός και στο αδυνάτισμα».
Διατροφή που φτιάχνει τη διάθεση
H διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη διάθεσή μας και το θέμα θα απασχολήσει το συνέδριο. Όπως τονίστηκε, μια διατροφή χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη με συχνά γεύματα, όπου δεν αφήνει το «ζάχαρο» να πέσει και να επέλθει υπογλυκαιμία, βοηθά πάρα πολύ στην ψυχική ηρεμία.
Διαβάστε τη συνέχεια στο Healthy Living.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Θεραπείες που απευθύνονται σε γυναίκες και άνδρες κάθε ηλικίας
Ποιοι θα πρέπει να κάνουν μέτρηση οστικής πυκνότητας
Νέα έρευνα δείχνει ότι η συστηματική προπόνηση με βάρη θωρακίζει την καρδιά και προστατεύει τον εγκέφαλο
Έρευνες δείχνουν ότι συγκεκριμένα τρόφιμα ενισχύουν την παραγωγή ουσιών που σχετίζονται με τον ύπνο και τη χαλάρωση
Tο εσωτερικό παιδί, το εν δυνάμει ενήλικο κομμάτι, η θεραπεία και το θάρρος που χρειάζεται για να εγκαταλείψουμε μια ταυτότητα που κάποτε μας προστάτευσε, αλλά πλέον δεν μας επιτρέπει να πετάξουμε.
Κάθε χρόνο 866 εκατομμύρια άνθρωποι προσβάλλονται από κάποια ασθένεια εξαιτίας της κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφίμων
Για πέντε μέρες, στο Poseidonion Grand Hotel, το πρώτο retreat της One Sanctum έφερε κοντά 130 ανθρώπους από κάθε γωνιά του κόσμου. Όχι ένα συνέδριο, αλλά ένα μικρό, προσωρινό διεθνές χωριό.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.