- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Έρευνα: Ακόμη κι ένα κρασί την ημέρα αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου
Κατά 20% λένε καθηγητές Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον
Όσοι πίνουν αλκοόλ κάθε μέρα, ανεξαρτήτως ηλικίας, έχουν κατά 20% αυξημένη πιθανότητα να πεθάνουν πρόωρα, υποστηρίζει μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη, σύμφωνα με την οποία ακόμη κι ένα ποτηράκι κρασί καθημερινά δεν είναι τόσο υγιεινό.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Σάρα Χαρτζ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ερευνών για θέματα αλκοολισμού "Alcoholism: Clinical and Experimental Research", ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 400.000 ανθρώπους ηλικίας 18 έως 85 ετών.
Η μελέτη συμπέρανε ότι η κατανάλωση ενός έως δύο μερίδων αλκοόλ τέσσερις ή περισσότερες φορές την εβδομάδα (ποσότητα που γενικά θεωρείται μη επιβλαβής ή και υγιεινή), αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 20%, σε σχέση με όσους πίνουν λιγότερα από τρία ποτά την εβδομάδα.
«Μερικές μελέτες έχουν υποστηρίξει ότι ένα με δύο ποτά τη μέρα δεν είναι κάτι κακό ή ότι μπορούν ακόμη και να κάνουν καλό στην υγεία. Όμως τώρα ξέρουμε ότι ακόμη και οι πιο ελαφριοί πότες έχουν αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας», δήλωσε η Χαρτς. Πρόσθεσε ότι «μια αύξηση κινδύνου κατά 20% στην ηλικία των 75 ετών μεταφράζεται σε πολύ περισσότερους πρόωρους θανάτους από ό,τι στην ηλικία των 25».
Μολονότι μερικές παλαιότερες μελέτες έχουν συνδέσει τη λελογισμένη κατανάλωση αλκοόλ με καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία, η νέα μελέτη δείχνει ότι αυτό το δυνητικό όφελος υπεραντισταθμίζεται από άλλους μεγαλύτερους κινδύνους για την υγεία, όπως για καρκίνο. Όπως είπε η Χαρτς, «αναφορικά με τον κίνδυνο καρκίνου, και η παραμικρή ποσότητα αλκοόλ είναι επιβλαβής».
Είχε προηγηθεί πρόσφατα μια μεγάλη μελέτη (μετα-ανάλυση) στο διεθνούς κύρους ιατρικό περιοδικό "The Lancet", που είχε ανασκοπήσει πάνω από 700 δημοσιευμένες έρευνες και είχε συμπεράνει ότι δεν υπάρχει κανένα ασφαλές επίπεδο κατανάλωσης αλκοόλ (δυστυχώς...).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η χρονική σύμπτωση θεωρείται εντυπωσιακή
Η μελέτη εκτιμά ότι το αλκοόλ συνδέεται με περισσότερες από 200 διαφορετικές ασθένειες
Οι αισθήσεις μας καθορίζουν τις διατροφικές μας επιλογές, ακόμα κι όταν δεν πεινάμε
Νέα μελέτη δείχνει σύνδεση της μακροχρόνιας έκθεσης σε ρύπους με προχωρημένη στεφανιαία νόσο
Λάθος συμβουλές που ακούγονται αρκετά και ο λόγος που η ζάχαρη έχει τόσο κακή φήμη
Πώς βιώνεται η ανηδονία;
H χάρτα της ΕΠΕ σε «5+1» άξονες: Παρεμβάσεις σε ζητήματα δημόσιας υγείας για το αναπνευστικό σύστημα
Το νέο ψηφιακό «νοσοκομείο» του Ομίλου
10 οδηγίες για ξέγνοιαστες καλοκαιρινές στιγμές
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.