- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Μελέτη: Ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο του ήπατος
Πόσο μειώνουν τον κίνδυνο δύο καφέδες την ημέρα
Οι άνθρωποι που πίνουν περισσότερο καφέ - με ή χωρίς καφεΐνη- κινδυνεύουν λιγότερο από καρκίνο του ήπατος, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.
Για όσους πίνουν δύο καφέδες τη μέρα, ο κίνδυνος ηπατοκυτταρικού καρκινώματος, της πιο συχνής μορφής καρκίνου του ήπατος, είναι μειωμένος κατά 35% κατά μέσο όρο, σε σχέση με όσους δεν πίνουν καθόλου καφέ. Όσοι πίνουν ένα καφέ τη μέρα, έχουν 20% μικρότερο κίνδυνο, ενώ για όσους πίνουν πέντε καφέδες, ο κίνδυνος μειώνεται περίπου στο μισό (50%).
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Σαουθάμπτον και του Εδιμβούργου, με επικεφαλής τον δρα Όλιβερ Κένεντι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό BMJ Open, σύμφωνα με τη «Γκάρντιαν», αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) στοιχεία από 26 έρευνες, οι οποίες αφορούσαν συνολικά πάνω από 2,25 εκατομμύρια άτομα.
Διαπιστώθηκε ότι στην περίπτωση του καφέ χωρίς καφεΐνη, η μείωση του κινδύνου είναι μικρότερη και λιγότερο σίγουρη.
«Ο καφές πιστεύεται ευρέως ότι έχει διάφορα οφέλη για την υγεία και αυτά τα τελευταία ευρήματα δείχνουν σημαντική μείωση κινδύνου για καρκίνο του ήπατος. Όμως δεν συνιστούμε στον καθένα να αρχίσει να πίνει πέντε καφέδες τη μέρα, καθώς χρειάζεται περισσότερη έρευνα πάνω στις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις από την μεγάλη κατανάλωση καφέ, καθώς ήδη υπάρχουν ενδείξεις ότι θα πρέπει να αποφεύγεται ιδίως από μερικές ομάδες όπως οι έγκυες», δήλωσε ο Κένεντι.
«Ο καφές έχει αναφερθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από πολλές αιτίες. Η έρευνά μας προσθέτει νέα δεδομένα ότι η κατανάλωση καφέ με μέτρο μπορεί να είναι ένα θαυμάσιο φυσικό φάρμακο», δήλωσε ο καθηγητής Πίτερ Χέιζ του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Ρέιτσελ Μπάιλ διαγνώστηκε από βρέφος με πομφολυγώδη επιδερμόλυση και περιγράφει τα μέτρα προστασίας
Εξέλιξη που ενισχύει ουσιαστικά την προστασία τους από διακρίσεις κατά την πρόσβασή τους σε πιστωτικά τραπεζικά προϊόντα
Οι τραυματισμοί των ματιών κατά την κολύμβηση και τα θαλάσσια σπορ είναι πολύ συνηθισμένοι αυτή την εποχή
Η ψυχογενής ή νευρογενής ανορεξία είναι ένα από τα σοβαρότερα ψυχιατρικά νοσήματα
Η έκθεση στον ήλιο και η πρόσληψη βιταμίνης D
Το Ημερολόγιο της Πλήξης: 9 Αυγούστου
Nέα έρευνα αποκαλύπτει το «ιδανικό» εύρος ωρών για άνδρες και γυναίκες
Νέες μελέτες τη συνδέουν με χαμηλότερα εισοδήματα, άγχος και αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης
Στην Ελλάδα γεννιούνται κάθε χρόνο περίπου 8-12 παιδιά με SMA, ενώ περίπου 1 στους 40 ανθρώπους είναι φορέας, χωρίς να το γνωρίζει
Από τη Σχολή Ναυαγοσωστικής του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού
Τα σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε
3ο Διεθνές Summer School στην Κέρκυρα
Δεν είναι μόνο η ιδανική διατροφή του βρέφους, είναι ένας φυσικός μηχανισμός προστασίας
Έρευνες έχουν εντοπίσει μικροπλαστικά, ίχνη μετάλλων και υδρογονάνθρακες ορυκτελαίων σε προϊόντα χειλιών
Η έρευνα στη διατροφή εξελίσσεται ταχύτερα από σχεδόν κάθε άλλο κλάδο υγείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.