Φαρδαίνουν κατά 1 εκατοστό κάθε 2 χρόνια τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη
Ποια προβλήματα δημιουργεί η νέα τάση στα SUV
Φαρδαίνουν κατά 1 εκατοστό κάθε 2 χρόνια τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη - Ποια προβλήματα δημιουργεί η νέα τάση στα SUV
Τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη γίνονται κατά μέσο όρο ένα εκατοστό φαρδύτερα κάθε δύο χρόνια. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος η οποία αναφέρει ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και στο μέλλον λόγω των αυξανόμενων πωλήσεων των SUV.
Ήδη με βάση τα στοιχεία των ευρωπαϊκών πωλήσεων, αλλά και στην Ελλάδα, περίπου τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι πιο φαρδιά δημιουργώντας αρκετές φορές σχετικό πρόβλημα στους χώρους στάθμευσης. Το μέσο πλάτος των νέων αυτοκινήτων επεκτάθηκε στα 180,3 εκατοστά το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 177,8 εκατοστά που ήταν το 2018, σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα. Αυτή η τάση εντοπίζεται και στα λεωφορεία όπως και στα φορτηγά.
Ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, James Nix επισημαίνει ότι: «τα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει προς τα πάνω τις διαστάσεις τους. Αυτή η τάση επικρατεί εδώ και δεκαετίες και θα συνεχιστεί μέχρι να θέσουμε ένα αυστηρότερο όριο. Επί του παρόντος, ο νόμος επιτρέπει στα νέα αυτοκίνητα να έχουν πλάτος όσο και τα φορτηγά. Το αποτέλεσμα ήταν να κατασκευαστούν μεγάλα SUV και να θέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς, τους ποδηλάτες και όλους τους άλλους χρήστες του δρόμου».
Τα μεγάλα πολυτελή SUV δημιουργούν πρόβλημα στα υπόλοιπα οχήματα
Μεταξύ των 100 κορυφαίων μοντέλων το 2023, το 52% των οχημάτων που πωλήθηκαν ήταν πιο φαρδιά από τον καθορισμένο χώρο στάθμευσης. Αυτό συμβαίνει σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι και η Ρώμη. Η στάθμευση εκτός δρόμου είναι πλέον αυστηρή ακόμη και για το μέσο νέο αυτοκίνητο (πλάτος 180 εκ), ενώ τα μεγάλα πολυτελή SUV πλέον δεν χωρούν στα όρια που υπάρχουν. Με πλάτος περίπου 200 εκ. τα μεγάλα πολυτελή SUV αφήνουν πολύ λίγο χώρο στους επιβάτες των άλλων αυτοκινήτων για να μπουν και να βγουν από οχήματά τους.
Η αύξηση του μεγέθους είναι πολύ έντονη μεταξύ των μεγάλων πολυτελών SUV. Για παράδειγμα το Land Rover Defender μεγάλωσε κατά 20,6 εκατοστά σε 6 μόλις χρόνια. Οι ευρύτεροι σχεδιασμοί επέτρεψαν επίσης την περαιτέρω αύξηση του ύψους των οχημάτων, παρά τα στοιχεία των τροχαίων ατυχημάτων που δείχνουν ότι μια αύξηση κατά 10 εκατοστά στο ύψος του μπροστινού μέρους των οχημάτων αυξάνει κατά 30% τον κίνδυνο σοβαρού τροχαίου για πεζούς και ποδηλάτες.
Αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη θεσπίσει περιοριστικούς κανόνες στάθμευσης για τα SUV. Η πόλη του Παρισιού αντιμετώπισε την τάση των μεγαλύτερων αυτοκινήτων και κάλεσε τους πολίτες να αποφασίσουν εάν τα τέλη στάθμευσης θα πρέπει να τριπλασιαστούν για τα βαριά αυτοκίνητα. Μια πρόσφατη δημοσκόπηση της εκστρατείας Clean Cities διαπίστωσε ότι περίπου το 65% των πολιτών του Παρισιού είναι υπέρ των υψηλότερων τελών στάθμευσης για μεγάλα, βαριά και ρυπογόνα οχήματα. Εάν εγκριθούν αυτά τα μέτρα, τότε το σίγουρο είναι ότι θα αποτελέσουν σημαντικό προηγούμενο και για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που θα εξετάζουν παρόμοιες αλλαγές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.