Το Mazda CX-30 συνδυάζει με μοναδικό τρόπο τον ανθρωποκεντρικό εσωτερικό σχεδιασμό και την οδηγική απόλαυση
Ένα compact SUV σχεδιασμένο να ικανοποιεί από όλες τις απόψεις
Mazda CX-30: To design, η τεχνολογία και η συμπεριφορά του στον δρόμο
Τι είναι
Ένα συμπαγές SUV που τοποθετείται ανάμεσα στο Mazda CX-3 και στο Mazda CX-5.
Ικανοποιεί τις απαιτήσεις των πελατών που επιθυμούν να συνδυάσουν τις συμπαγείς και φιλικές για αστικό περιβάλλον διαστάσεις του πρώτου, με την ευρυχωρία και την πρακτικότητα του δεύτερου.
Διατίθενται σε 9 επιλογές χρωμάτων για το αμάξωμα και σε 2 επιλογές ξεχωριστών χρωματικών αποχρώσεων για το εσωτερικό.
Σχεδίαση
Το νέο Mazda CX-30 ανήκει στην σχεδιαστική φιλοσοφία που η μάρκα ονομάζει Kodo design, «Soul of Motion», μία πιο ώριμη πρόταση μέσα από την κομψότητα και την αυστηρότητα μιας μινιμαλιστικής, («less is more») αισθητικής, εμπνευσμένης από τις πιο αγνές παραδόσεις της ιαπωνικής τέχνης.
Το design της καμπίνας του Mazda CX-30 βασίζεται στη σχεδιαστική ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της Mazda, και την παραδοσιακή Ιαπωνική αρχιτεκτονική του «Ma», ή αλλιώς του άδειου χώρου.
Το ανθρωποκεντρικό εσωτερικό παρουσιάζει μία καθαρή, φωτεινή και ευρύχωρη για τους επιβάτες καμπίνα, και μία άνετη και προσανατολισμένη στον οδηγό, θέση οδήγησης.
Το cockpit και η καμπίνα εστιάζουν στην εργονομική τελειότητα σε συνδυασμό με την κορυφαία σχεδιαστική τεχνολογία που περιλαμβάνει τη θέση οδήγησης, το οπτικό πεδίο προς τα χειριστήρια HMI (Human-Machine Interface), το ποιοτικό ηχοσύστημα.
Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις, στο CX-30 μπορούν να φιλοξενηθούν με ιδιαίτερη άνεση όλοι οι επιβάτες ακόμα και στα πιο μεγάλα ταξίδια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει μεγάλη πρακτικότητα και εξίσου μεγάλη χωρητικότητα που ικανοποιούν κάθε απαίτηση.
Τα 430 λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι αρκετή χωρητικότητα ώστε να μπορείτε να μεταφέρετε ένα μεγάλο παιδικό καρότσι και μία μεγάλη τσάντα.
Το άνοιγμα της πίσω πόρτας έχει πλάτος λίγο επάνω από το 1 μέτρο, και η απόσταση του κατωφλίου φόρτωσης είναι μόλις 73 εκατοστά, για εύκολο φόρτωμα και ξεφόρτωμα μεγάλων και βαριών αντικειμένων.
Στον προαιρετικές επιλογές διατίθεται και ηλεκτροκίνητη πόρτα του χώρου αποσκευών με λειτουργία «με ένα πάτημα».
Τεχνολογία
Το υπερπλήρες πακέτο ενεργητικής ασφάλειας i-Activsense του Mazda CX-30 περιλαμβάνει σύστημα παρακολούθησης του οδηγού (Driver Monitoring) και εξασφαλίζει στο μικρομεσαίο SUV μία ακόμα πιο εξελιγμένη ικανότητα να παρέχει σε όλους τους επιβάτες αυξημένο επίπεδο ασφάλειας και απολαυστικές εμπειρίες οδήγησης.
Η πλατφόρμα i-Activsense της Mazda ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και βοηθά τον οδηγό στην αντίληψη και αποφυγή των πιθανών κινδύνων.
Μεταξύ άλλων, το Mazda CX-30 είναι εξοπλισμένο με τρία νέα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας: το σύστημα παρακολούθησης του οδηγού, το σύστημα προειδοποίησης διασταυρούμενου από εμπρός αυτοκινήτου (Front Cross Traffic Alert - FCTA) και το σύστημα υποστήριξης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και πυκνή κυκλοφορία (Cruising & Traffic Support - CTS).
Το νέο μικρομεσαίο SUV ενσωματώνει όλες τις τελευταίες εξελίξεις της φιλοσοφίας των μοντέλων νέας γενιάς Skyactiv-Vehicle της Mazda, η οποία όχι μόνο αξιοποιεί την εγγενή ισορροπία του ανθρώπου για πιο φυσικό και διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, αλλά μειώνει και ελέγχει παράλληλα το επίπεδο NVH (Θόρυβος, κραδασμοί, τραχύτητα) εξασφαλίζοντας μια μοναδική «ποιότητα ησυχίας» στην καμπίνα.
Ο συνδυασμός των έξυπνων τεχνολογιών όπως είναι το σύστημα 4κίνησης i-Activ (AWD) το οποίο συνεργάζεται αρμονικά με το σύστημα G-Vectoring Control (GVC) που ρυθμίζει την κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, και του συστήματος GVC Plus της μπροστινής κίνησης, καθιστά πιο εμφατική την εμπειρία οδήγησης με την ονομασία Jinba Ittai.
Το Mazda CX-30 διαθέτει μία μεγάλη κεντρική οθόνη 8.8’’, η οποία προσφέρει ευκολία στη χρήση και στη λειτουργία της μέσω του χειριστηρίου Commander.
Το τιμόνι του Mazda CX-30 περιλαμβάνει δύο τύπους χειριστηρίων που λειτουργούν με πίεση ή με τράβηγμα. Τα χειριστήρια αυτά αναγνωρίζονται από τον οδηγό και με την αφή και ο τρόπος λειτουργίας τους καθιστά τη χρήση τους εξαιρετικά απλή και διαισθητική.
Το Mazda Connect περιλαμβάνει ένα Ψηφιακό βιβλίο χρήσης για εύκολη πρόσβαση σε πολύτιμες πληροφορίες. Ο χρήστης μπορεί να ελέγξει και να αναζητήσει διάφορες λειτουργίες του Mazda CX-30 ή να καταλάβει γρήγορα όλα τα μηνύματα που εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου, ενώ ενσωματώνει στο στάνταρ εξοπλισμό του, το λογισμικό Apple CarPlay και Android Auto, μέσω σύνδεσης με USB.
Οι πρόσφατα εξελιγμένες τεχνολογίες όπως το ηχοσύστημα Mazda Harmonic Acoustics των 8 ηχείων ή το κορυφαίο ηχοσύστημα των 12 ηχείων της Bose, δημιουργούν ένα εσωτερικό περιβάλλον υψηλής ποιότητας και απόλυτης κομψότητας.
Στον δρόμο
Η κινητήρια μονάδα αντιπροσωπεύει την τελευταία εξέλιξη του συστήματος Skyactiv-X των κινητήρων Skyactiv βενζίνης και diesel, και διαθέτει την επαναστατική τεχνολογία της μάρκας με την ονομασία SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), η οποία υιοθετεί μία μοναδική μέθοδο καύσης που συνδυάζει την άνεση ανεβάσματος των στροφών ενός βενζινοκινητήρα με την εκπληκτική απόκριση ενός diesel.
Η γκάμα περιλαμβάνει τις πιο πρόσφατες εκδόσεις των Mazda Euro 6d-TEMP Skyactiv-D κινητήρων diesel και των Euro 6d Skyactiv-G κινητήρων βενζίνης, συμπεριλαμβανομένου και του επαναστατικού βενζινοκινητήρα Skyactiv-X.
Οι καθαροί και οικονομικοί κινητήρες Skyactiv-G, Skyactiv-D και Skyactiv-X, διατίθενται με επιλογή κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερεις τροχούς, και με τα κιβώτια ταχυτήτων: χειροκίνητο Skyactiv-MT ή αυτόματο Skyactiv-Drive με 6 σχέσεις.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούσε ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-G 2.0 απόδοσης 186 ίππων και 240 Nm ροπής.
Την κίνηση μετέδιδε στους εμπρός τροχούς ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και το σύνολο επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 8,3’’ και σημειώνει τελική ταχύτητα 204 χλμ/ώρα.
Οι εργοστασιακές τιμές μικτής κατανάλωσης είναι 5,6 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 128 γρ/χλμ.
Οι βενζινοκινητήρες του Mazda CX-30 διαθέτουν στο στάνταρ εξοπλισμό τους, το έξυπνο σύστημα Mazda M Hybrid. Συμπαγές και αποτελεσματικό, το ήπιο υβριδικό σύστημα διαθέτει ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα (ISG) και μπαταρία ιόντων λιθίου 24V.
Το σύστημα συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου με την ανακύκλωση της ενέργειας που ανακτάται κατά την επιβράδυνση και χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ISG, που λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας, υποβοηθητικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τέλος, να εξάρουμε το σύστημα G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) που τοποθετείται στις εκδόσεις του Mazda CX-30 με μπροστινή κίνηση, το οποίο ενσωματώνει τεχνολογία που βελτιώνει ακόμα περισσότερο τη σταθερότητα και το κράτημα χρησιμοποιώντας και τα φρένα και επιτυγχάνει καλύτερο έλεγχο και σταθερότητα του αυτοκινήτου στην πορεία του, σε σύγκριση με το απλό GVC που επεμβαίνει μόνο στον κινητήρα.
Τιμή
Οι τιμές του Mazda CX-30 αρχίζουν από 28.378 ευρώ για την έκδοση CX-30 e-Skyactiv-G122
Η τιμή του μοντέλου της δοκιμής μας CX-30/e-Skyactiv-X186/GT αρχίζει από 31.872 ευρώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.