- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η Ελλάς απούσα στον τομέα της αυτοκίνησης… (άμα είσαι large)
Για να κατασκευαστούν εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αυτό που χρειάζονται οι επενδυτές είναι νομοθετική σταθερότητα, προστασία από ακραίες συνδικαλιστικές πρακτικές και ταχύτατο σύστημα απονομής δικαιοσύνης.
Αυτοκίνηση: 301 εργοστάσια διαθέτει ο τομέας της αυτοκίνησης σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο - Η Ελλάδα απούσα
Δείτε: 301 εργοστάσια διαθέτει σήμερα ο τομέας της αυτοκίνησης σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, παράγοντας επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, βαρέα οχήματα, λεωφορεία, κινητήρες και μπαταρίες. Η Ελλάδα απούσα.
Μέσα από μία σκωπτική ματιά, με σουρεαλιστική διάθεση και περιπαικτικό λόγο, θα μπορούσαμε να πούμε: «Τι μας νοιάζει που οι υποτελείς κουτόφραγκοι, ή οι χώρες-σημαδάκια στον χάρτη έχουν έστω κάποια σχέση με την αυτοκίνηση, προσφέροντας στους λαούς τους οικονομική ευημερία και ανάπτυξη του ΑΕΠ μέσα από χιλιάδες θέσεις εργασίας;» Εμείς εδώ είμαστε υπεράνω, «δεν θα σκύψουμε τον τράχηλο στα αφεντικά της Ευρώπης να μας διαφεντεύουν και να παίρνουν τον ιδρώτα μας»…
Φυσικά, μόλις τελειώσει το αστείο και αρχίσουν οι σοβαρές προσεγγίσεις, αρχίζει μαζί και η θλίψη…
Η οποία άρχισε από την εκδίωξη εργοστασίων της Goodyear, της Pirelli και της General Motors στην Ελλάδα του ’80 και κορυφώθηκε με το φιάσκο της «τεράστιας επένδυσης» της γερμανικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.Go στη χώρα μας, η οποία τελικά κατέληξε στο Τέτοβο των Σκοπίων…
Στην Ελλάδα το 2022
Το απόλυτο μηδέν. Και όταν λέμε μηδέν, εννοούμε μηδέν. Τέλος. Κάποτε κυκλοφόρησε εν είδει αστείου, προφανώς από όσους προσπαθούσαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, ότι δεν γίνονται εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ελλάδα επειδή τα logistics δεν συμφέρουν λόγω απόστασης της χώρας μας από την κεντρική Ευρώπη… Ενώ η Πορτογαλία που είναι στην άλλη άκρη της Ευρώπης, ή η Τουρκία που είναι πιο μακριά από εμάς, όπως άλλωστε και το Καζακστάν είναι πιο κοντά… φαιδρότητες.
Η αλήθεια είναι αλλού. Και δεν έχει ψιλά γράμματα, ή κρυμμένες παραγράφους και σκοτεινά μονοπάτια. Εργοστάσια αυτοκινήτων ή εργοστάσια παραγωγής εξαρτημάτων τους δεν γίνονται στην Ελλάδα γιατί οι υποψήφιοι επενδυτές γνωρίζουν πολύ καλά ότι το ισχύον –διαχρονικά σχεδόν– επιχειρηματικό περιβάλλον δεν ευνοεί επενδύσεις τέτοιου μεγέθους. Βλέπετε, για να επιλέξουν στο τέλος της ημέρας να κατασκευάσουν τέτοια εργοστάσια στην Ελλάδα, αυτό που χρειάζονται οι επενδυτές είναι νομοθετική σταθερότητα, προστασία από ακραίες συνδικαλιστικές πρακτικές και ταχύτατο σύστημα απονομής δικαιοσύνης.
Παράγοντες που ποτέ δεν μπόρεσε –και πιθανόν να μην μπορέσει– να παρέχει η ελληνική πολιτεία σε υποψήφιους επενδυτές τέτοιου βεληνεκούς.
Λέτε να μη γνωρίζουν για το πώς έκλεισαν τα εργοστάσια στην Ελλάδα τη δεκαετία του ’80, τη θλιβερή διαδικασία αποβιομηχάνισης της χώρας μας ή το ότι ένα σπάνιας ποιότητας προϊόντων εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων Nissan στον Βόλο έκλεισε γιατί ουδέποτε ασχολήθηκε σοβαρά η πολιτεία με αυτή την επένδυση;
Τα ξέρουν όλα. Και δεν επιχειρούν το απονενοημένο, διότι γνωρίζουν ότι πριν καν πέσουν τα μπετά μπορεί να «έχουν αλλάξει τα πράγματα» και να τους «στείλουν» από εκεί που ήρθαν. Μια επισκόπηση στο πρόσφατο παράδειγμα εκδίωξης της Pitsos από την Ελλάδα αποτελεί καθοριστικό οδηγό για ισχυρούς επενδυτές.
Στην Ευρώπη το 2022
Όπως προαναφέραμε, υπάρχουν τριακόσια ένα (301) εργοστάσια συναρμολόγησης και παραγωγής κινητήρων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, εκ των οποίων τα 194 βρίσκονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ27).
Από αυτά, 134 εργοστάσια στην Ευρώπη παράγουν επιβατικά αυτοκίνητα, 41 κατασκευάζουν ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (βαν), 52 κατασκευάζουν βαρέα οχήματα (φορτηγά), 66 παράγουν λεωφορεία, 72 κινητήρες και 18 μπαταρίες, ενώ τα μέλη της ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) κατασκευάζουν αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και κινητήρες σε 17 κράτη μέλη της ΕΕ. Εδώ να σημειώσουμε όταν αναφερόμαστε στον όρο Ευρώπη, συμπεριλαμβάνουμε τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και μια σειρά από άλλες χώρες (Λευκορωσία, Καζακστάν, Ρωσία, Σερβία, Τουρκία, Ουκρανία και Ουζμπεκιστάν).
Αξίζει επίσης να αναφερθεί, ότι προμηθευτές αυτοκινήτων, πολλοί κατασκευαστές οχημάτων και κινητήρων μικρότερου μεγέθους, καθώς και ειδικοί κατασκευαστές αμαξωμάτων δεν περιλαμβάνονται σε αυτήν εδώ την αναφορά για λόγους πολυπλοκότητας. Επίσης αυτός ο πίνακας περιλαμβάνει τις τοποθεσίες παραγωγής κινητήρων των περισσότερων μελών της ACEA, αλλά παραλείπει το κιβώτιο ταχυτήτων, το κέλυφος του αμαξώματος και οποιαδήποτε άλλα εργοστάσια ανταλλακτικών οχημάτων.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.