- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Kalle Rovanpera: Η ιστορία και οι αγώνες του επόμενου μεγάλου πρωταθλητή του WRC.
Όταν σκεφτόμαστε τον Kalle Rovanpera, η πρώτη εικόνα που μας έρχεται κατά νου δεν είναι ούτε από το Ράλλυ Ακρόπολις –του οποίου παρεμπιπτόντως υπήρξε ο νεότερος νικητής στην υπερπεντηκοντετή ιστορία του μεγάλου μας αγώνα–, ούτε από το Ράλι Σουηδίας, ούτε από το φετινό Ράλι Κροατίας το οποίο κέρδισε διά περιπάτου...
Στην πραγματικότητα δεν προέρχεται από κανέναν αγώνα, αλλά από ένα βιντεάκι αναρτημένο και ευρέως διαδεδομένο στο YouTube από τότε που ήταν 8 χρονών και ο πατέρας του Harri τον είχε βάλει, σε ειδικό κάθισμα, στη θέση του οδηγού. Ο μικρός Kalle, φορώντας μπαλακλάβα, κράνος και πολύ ζεστά ρούχα, πιλοτάρει έντεχνα και με αδιανόητη ευκολία και χάρη ένα παλιό Toyota Starlet στους χιονισμένους δρόμους της Φινλανδίας κοντά στο σπίτι του.
Το βόρειο σέλας έβγαλε άστρο!
Ο Rovanpera γεννήθηκε την 1η Οκτωβρίου του 2000, Ζυγός το ζώδιο παρακαλώ, και πέρσι, σε ηλικία 20 ετών και 290 ημερών, έγινε ο νεότερος νικητής ράλι στην ιστορία του WRC, όταν κέρδισε το Ράλι Εσθονίας. Όλως τυχαίως (ή μήπως όχι;) πήρε μέρος για πρώτη φορά στη ζωή του σε αγώνα στην ηλικία των 10 ετών στην Εσθονία, και στα 13 ανταγωνίστηκε στη Λετονία. Εκεί, λόγω ηλικίας, μπορούσε να οδηγήσει μόνο στις Ειδικές Διαδρομές, ενώ στον δρόμο έπαιρνε το τιμόνι ο συνοδηγός του, και πρώην συνοδηγός του πατέρα του, Risto Pietiläinen.
Στην ηλικία των 15 είχε ήδη ξεκινήσει να κερδίζει τίτλους (Junior Rally Championship Λετονίας) και τις εντυπώσεις και μέχρι το 2017 (σε ηλικία 17 ετών!) είχε κιόλας τραβήξει την προσοχή των εμπλεκομένων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Έτσι το 2018 ξεκίνησε να ανταγωνίζεται επίσημα στο WRC2 με την ομάδα της Skoda και τον επόμενο χρόνο πήρε το πρωτάθλημα WRC2. Το 2020 ήταν το έτος που έγινε μέλος της ομάδας Toyota Gazoo Racing στην κορυφαία κατηγορία του WRC, και στον δεύτερό του αγώνα (Ράλι Σουηδίας) έγινε ο νεότερος οδηγός ράλι που ανεβαίνει σε βάθρο. Στην παρθενική του χρονιά στο WRC, ο Rovanperä έκλεισε το πρωτάθλημα στην 5η θέση στη γενική κατάταξη οδηγών.
Αυτά είναι τα γεγονότα, τα κεκτημένα, εάν θέλετε, ενός παιδιού θαύμα. Δεν είναι πολλά χρόνια που παρακολουθώ το άθλημα εντατικά και με προσοχή. Ωστόσο, όταν είδα τις επιδόσεις του Rovanpera το 2020 στη Σουηδία, η πρώτη μου σκέψη και πρόβλεψη είναι ότι θα κερδίσει το πρώτο του πρωτάθλημα σε 5 χρόνια μάξιμουμ. Μετά το Ράλλυ Ακρόπολις, όπου κυριολεκτικά «ξεφτύλισε» όλους του τους συναγωνιστές (ζητώ συγγνώμη για την έκφραση αλλά μόνο αυτή η λέξη εκφράζει πλήρως τι συνέβη), και ειδικά μετά το Ράλι Κροατίας πριν λίγες εβδομάδες, έχω αρχίσει και αναθεωρώ την αρχική μου πρόβλεψη, πιστεύοντας πια ότι ενδεχομένως φέτος να είναι η χρονιά του. Το 3ο του έτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Ο επόμενος μεγάλος θα είναι και πάλι Viking!
Πολλοί τον έχουν ήδη συγκρίνει με τους δύο μεγάλους Seb (Loeb και Ogier), σε σημείο που λένε, ας τον πούμε και αυτόν Seb να τελειώνουμε επιτέλους. Διαφωνώ όμως κάθετα με αυτό. Όχι γιατί θέλω να μειώσω τα επιτεύγματα των δύο προαναφερθέντων, αλλά γιατί ο Rovanpera φαίνεται να είναι μια κατηγορία από μόνος του. Όταν το 2019 ο Εσθονός Ott Tanak κέρδισε το πρωτάθλημα, είχα πιστέψει ότι θα είναι ο επόμενος «μεγάλος». Ο Tanak όμως για κάποιο λόγο, ή ίσως για πολλούς λόγους, όπως το μεγάλο του ατύχημα στο Monte Carlo τον Γενάρη του 2020, η μεταγραφή του στη Hyundai Motorsport και τα επερχόμενα προβλήματά της το 2021 με τις άκρως προβληματικές αναρτήσεις, φαίνεται να «νέκρωσαν» κάτι στον τέως πρωταθλητή σε σημείο που δεν έχει καταφέρει ξανά να βρει αυτό που τον ανέβασε στην κορυφή (παρότι παραμένει ένας εκπληκτικός οδηγός).
Ο μικρός Kalle, όμως, ο οποίος παραμένει μικρός μόνο λόγω ηλικίας, έχει μέσα σε 2 χρόνια σταδιακά και σταθερά αποδείξει ότι όχι μόνο είναι ένα force of nature, όχι μόνο μπορεί με τρομακτική ευκολία να συγκριθεί στα 21 του με τους μεγαλύτερους θρύλους του αθλήματος, αλλά ότι και οι δύο Seb, αν και θα παραμείνουν στα βιβλία της ιστορίας δικαιωματικά, θα πρέπει και λίγο να φοβούνται καθότι φαίνεται ότι οι πρωτιές τους ίσως χάσουν κάτι από την αίγλη τους όταν στην καριέρα που ήδη χτίζει ο Rovanpera, θα δημιουργήσει δικές του.
Μάλιστα «κουβαλάει» πλέον στις νεανικές του πλάτες το βάρος της παλιννόστησης της μεγάλης των Σκανδιναβών Σχολής στα ράλι, που τόσα θρυλικά ονόματα έβγαλε στο παγκόσμιο στερέωμα.
Αυτό που κατάφερε στην τελευταία Ειδική Διαδρομή (Power Stage) του Ράλι Κροατίας πριν λίγες εβδομάδες, όταν με σκληρή γόμα «έριξε» 5 δευτερόλεπτα στον τέως πρωταθλητή Ott Tanak ο οποίος είχε ξεκάθαρο πλεονέκτημα με τα μαλακά του ελαστικά, είναι ένας ακόμα οιωνός ότι δεν έχουμε δει ακόμα τίποτα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το μεγαλύτερο γεγονός της τελευταίας εικοσαετίας για τους φίλους του αυτοκινήτου
Νικητής ο Πιάστρι σε έναν δραματικό αγώνα με ατύχημα Σάινθ και Πέρεζ λίγο πριν από το τέλος
Ένα κομψό, εύχρηστο και πρακτικό οικογενειακό κόμπακτ crossover
Eυθύνονται για το 28% των εκπομπών αερίων του κλάδου των μεταφορών
Συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά που λατρεύει το κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας και τα αναβαθμίζει από κάθε άποψη
Παρά την πικρία της εγκατάλειψης, εισέπραξαν ως πόρισμα μία τεράστια ικανοποίηση για το σύνολο των επιδόσεών τους στις Ειδικές Διαδρομές
Ο Tanak ανεβαίνει στο 3ο βάθρο και κάνει το 1-2-3 για τη Hyundai μετά το τουμπάρισμα του Ogier
Άλλο ένα μεγάλο δράμα για τον Tanak
Με το το Ford Fiesta Rally3 του Car Center
H Huyndai κάνει το 1-2-3 μετά το πέρας της πρώτης ημέρας
Γνωρίζουμε τον «pedal to the metal» οδηγό της Car Center, που τρία χρόνια τώρα έχει αφήσει διεθνώς το αποτύπωμά του στο Ράλλυ Ακρόπολις
Δύο κορίτσια, η μία κειμενογράφος/συγγραφέας και η άλλη φωτογράφος με ένα κοινό στοιχείο, την αγάπη για τα ράλι, ζήσαμε ένα δώρο ζωής και η ψυχή μας χαμογέλαγε. Και έμεινε έτσι, χαμογελαστή…
Άξιζε να συμβεί σε αυτόν που είναι πάντα καλός και μας κάνει κι εμάς καλύτερους άμα τη παρουσία του ή υπό την επιρροή της σκέψης της υπάρξεώς του
Το απόσταγμα της τεχνολογίας της μάρκας
Η απάντηση της εκπροσώπου Τύπου της ΕΛ.ΑΣ.
Βρεθήκαμε στο κάθισμα του συνοδηγού για μία αξέχαστη βόλτα
Επαναπροσδιορίζει την ηλεκτροκινητικότητα με υψηλές επιδόσεις σε ένα SUV αυτοκίνητο
Χρησιμοποιεί έναν περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια (Wankel) για να παράγει ισχύ
Ένα μέλλον με ίσες ευκαιρίες για τις γυναίκες στη Formula 1
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.