- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ράλλυ Ακρόπολις: Και οι τοίχοι έχουν μιλιά
Συνθήματα και ιστορικές αναφορές, πάντα με μαύρο spray γραμμένα
Ο Θωμάς Κ. Ευθυμίου γράφει για τα ιδιότυπα συνθήματα που βρίσκει κανείς στους τοίχους των ειδικών διαδρομών του Ράλλυ Ακρόπολις.
Mια ιδιότυπη συνήθεια «συνοδεύει» τη διεξαγωγή των Ράλλυ Ακρόπολις από το 1985 μέχρι και τις μέρες μας. Στις Ειδικές Διαδρομές του αγώνα, διαχρονικά, συναντά κανείς συνθήματα – κόσμια, με ιστορικές αναφορές, πάντα με μαύρο spray γραμμένα, κυρίως δε σε εγκαταλειμμένα κτίσματα ή βράχια, ή σε ουδέτερα στηθαία τσιμέντου.
Ανακαλύψαμε τον άνθρωπο που τα γράφει και παρουσιάζουμε τη θέση του, που αν μη τι άλλο αποτελεί ένα ακόμα σημείο αναφοράς στην ταυτότητα του Ράλλυ Ακρόπολις. Μας έδωσε μερικές από τις πολλές φωτογραφίες των γραπτών του και μας μίλησε για αυτή του την ιδέα: «Ξεκίνησα να γράφω με spray στις δοκιμές του Ράλλυ Ακρόπολις του 1985. Λίγο καιρό πριν είχε χάσει τη ζωή του στην Κορσική ο Attilio Bettega με τη Lancia 037 rally και αισθάνθηκα την ανάγκη να αποτήσω έναν φόρο τιμής με αυτή μου την κίνηση. Η πρώτη “ανάρτηση-γραφή” ήταν στο Δίστομο σε μια βρύση. Δεν φανταζόμουν ούτε ο ίδιος πώς θα εξελισσόταν όλο αυτό.
Τον επόμενο χρόνο υπήρχε το θανάσιμο ατύχημα των Henry Toivonen - Sergio Cresto με τη Lancia δS4 επίσης στην Κορσική, οπότε συνέχισα γράφοντας και τα δικά τους ονόματα. Σταδιακά, τα ονόματα των εκλιπόντων πήραν συνθήματα ανάλογα με την πορεία του WRC. Δεν ξέρω αν ποτέ επηρέασαν κανέναν, αλλά σίγουρα ένα σύνθημά μου που έγραψα στο πίσω μέρος μιας παλιάς πινακίδας στη θέση “Toll” στις Καρούτες, με ξεπέρασε…
Ήταν η εποχή που τα τετρακίνητα είχαν κατακλύσει την αγωνιστική σκηνή. Είχα γράψει λοιπόν σε αυτή την πινακίδα, το “4 Wheel Drive Are Boring” στοχεύοντας στο ότι η τετρακίνηση έδωσε πλήγμα στο θέαμα στα ράλι. Δυστυχώς πλέον, όλα είναι τετρακίνητα… Κατά καιρούς φωτογραφίες των συνθημάτων μου στις Ειδικές Διαδρομές του Ακρόπολις φιλοξενήθηκαν σε διάφορα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ξεκινώντας από το ιταλικό Auto Sprint που έκανε την αρχή.
Μάλιστα είχα πληροφορηθεί ότι αναζητούσαν τότε οι Ιταλοί δημοσιογράφοι ποιος να είναι αυτός που τα γράφει, ενώ από Έλληνες δημοσιογράφους είχε βγει μια σκέψη ότι είναι Ιταλοί που έρχονται νωρίτερα και τα γράφουν εις μνήμην των οδηγών. Τίποτα από όλα αυτά, Έλληνας είμαι και αγαπάω τα ράλι σε υπερθετικό βαθμό και φροντίζω να δείχνω τον προβληματισμό μου με αυτόν τον τρόπο.
Επίσης να προσθέσω ότι αναγράφονται μόνο ονόματα αγωνιζομένων που έχασαν τη ζωή τους από το 1985 και μετά κατά τη διάρκεια των αγώνων. Έτσι ο τελευταίος που προστέθηκε σε αυτή τη λίστα –και εύχομαι να μην υπάρξει ποτέ άλλος– είναι ο συνοδηγός του Markko Martin, ο βρετανός Michael -Beef- Park. H μόνη μου σιωπηρή παράκληση είναι να μην τα σβήνει κανένας, γιατί πλέον αποτελούν στοιχείο του Ράλλυ Ακρόπολις»
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτος τερμάτισε ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Πιάστρι, τρίτος ο Νόρις, με τη McLaren να εξασφαλίζει τον τίτλο των κατασκευαστών
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.