- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Η σύγχρονη μανία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου
Ο γερμανός αρχιτέκτονας Matthias Hoffend ερμηνεύει τη μεταστροφή του κοινού σε αυτό το είδος αυτοκινήτων
Δεν υπάρχει κατασκευαστής που να μην έχει ήδη μερικά SUV’s στην γκάμα του. Ακόμα και η εμβληματική Ferrari έχει ήδη στα σκαριά κάτι παρόμοιο. «Στο τέλος της ημέρας είναι μια συναισθηματική απόφαση, όπως με οτιδήποτε αγοράζεις. Το στομάχι σου αποφασίζει». Τα λόγια αυτά ενός σύγχρονου, μίνιμαλ γερμανού αρχιτέκτονα, του κυρίου Ματτίας Χόφεντ, αποδίδουν με εξαιρετική ακρίβεια τη φαινομενική οφθαλμαπάτη που βιώνουμε καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας και των περισσοτέρων ευρωπαϊκών πρωτευουσών. Ένας τεράστιος «στόλος» SUV αυτοκινήτων, των οποίων ο όγκος έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το γεγονός ότι σε μια πόλη ο χώρος είναι πολυτέλεια και οι θέσεις στάθμευσης κρυμμένοι θυσαυροί, δεν κυκλοφορούν απλά, αλλά υπερτερούν.
«Το επέλεξα γιατί μου άρεσε, ξεκάθαρα» λέει για το δικό του SUV. «Είναι πολλοί οι μηχανισμοί, όμως, που οδηγούν κάποιον να αγοράσει ένα SUV. Η δύναμη, η αίσθηση της ελευθερίας, η ερμηνεία του σε status symbol, η ψευδαίσθηση της αυξημένης ασφάλειας, η πεποίθηση ότι χαράζεις τη δική σου πορεία και ότι είσαι ανεξάρτητος, όπως επίσης και η ευκαιρία ανά πάσα στιγμή να ζήσεις μια περιπέτεια. Οι αμερικανικές εταιρείες, κατά το δόγμα “big is beautiful”, ήταν αυτές που γέννησαν το κόνσεπτ του “μεγάλου” αυτοκινήτου, με τα γνωστά pick-up φορτηγάκια. Αλλά μπορούμε, εάν θέλουμε, να πάμε ακόμα πιο πίσω. Στα τζιπάκια που χρησιμοποιούσε ο στρατός κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ένα σύμβολο δύναμης και εξουσίας. Αρχές δεκαετίας ’80, όταν μεγάλωνα, η αμερικανική σειρά “The Fall Guy” με τον Lee Majors εκθείαζε την ιδέα bigger is better… and stronger.
»Ας είμαστε ειλικρινείς, το SUV δεν ταιριάζει στο μελλοντικό κόσνεπτ των αστικών μεταφορικών συστημάτων. Το Βερολίνο, για παράδειγμα, θέλει να απαγορεύσει την παρουσία των αυτοκινήτων στον πυρήνα του. Οι νέες γενιές βλέπουμε ότι δεν έχουν υιοθετήσει την αγάπη για το αυτοκίνητο και όχι μόνο δεν το βλέπουν σαν σύμβολο όλων αυτών που προανέφερα, αλλά αντιθέτως το αντιμετωπίζουν ως ένα ακόμα “αναγκαίο κακό”.
»Στη Γερμανία, η ιδέα του car-pooling σε συνδυασμό με την οικολογική και περιβαντολλογική ευαισθησία οδηγούν τους νέους μακριά από το τιμόνι. Εδώ όμως ερχόμαστε στην καίρια ερώτηση: ποιος αγοράζει SUV; Η απάντηση είναι άνθρωποι άνω των 30-35, και σε μεγάλο βαθμό γυναίκες, καθότι η αίσθηση περισσότερου χώρου και ασφάλειας είναι για εκείνες προτεραιότητα. Που “υποκρύπτει” και την κληρονομική προσέγγιση του “δείτε με”. Στην οποία εδώ και χρόνια έχει εισχωρήσει και η αντρική κοινότητα.
»Η ξαφνική αλλά και ραγδαία ενσωμάτωση των SUV στη ζωή μας ήρθε γιατί εξελίχθηκαν σχεδιαστικά και τεχνολογικά όπως ποτέ πριν. Εάν κοιτάξουμε στο παρελθόν των τελευταίων δεκαετιών ξεπροβάλλουν το Jeep Cherokee, που κυκλοφόρησε το 1984, και έπειτα το (κυρίαρχο στις ΗΠΑ) Ford Explorer το 1990. Εάν όμως ψάξουμε την πηγή της τάσης για το εκσυγχρονισμένο, πολυτελές και σχεδιαστικά ελκυστικό Sports Utility Vehicle, βλέπουμε μπροστά μας το Porsche Cayenne που έκανε το ντεμπούτο του το 2002.
»Έκτοτε, και μέχρι τώρα, βιώνουμε την ολοένα αυξανόμενη επένδυση εταιρειών σε αυτά, ακόμα και σε μικρές κατηγορίες, όπως αυτή των supermini, που διεκδικεί ήδη σημαντικό μερίδιο της αγοράς, και την αντίστοιχη αγοραστική μας “απληστία” για το διαφορετικό, το νέας τάσης όχημα. Όπως και να έχει, τα SUV’s ήρθαν για να μείνουν, δημιούργησαν ήδη τάση. Το σχεδιαστικό τους μέλλον για εμένα τείνει να φλερτάρει με τις γραμμές της λιμουζίνας, μια περαιτέρω ενσωμάτωση στον αστικό κλοιό».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.