- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Νικολόπουλος: Να αντικατασταθεί η διδασκαλία Γερμανικών στα σχολεία
Ζητά με ερώτηση, τη θέση τους να πάρουν τα Ιταλικά, Ρωσικά, Ισπανικά ή Αραβικά
Με ερώτησή του ο βουλευτής των ΑΝΕΛ ζητάει την αντικατάσταση των Γεμανικών σαν δεύτερη διδασκόμενη γλώσσα στα σχολεία.
Αναλυτικά η ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής προς τον υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων:
Από το σχολικό έτος 2009-2010 μέχρι και σήμερα, το Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου βρίθει αναφορών, ερωτήσεων, επίκαιρων ερωτήσεων, επερωτήσεων και επίκαιρων επερωτήσεων από Μέλη όλων των Κοινοβουλευτικών Ομάδων που συνθέτουν το Ελληνικό Κοινοβούλιο, σχετικά με το ζήτημα της παρούσας. Δυστυχώς, η αναγκαιότητα της σταδιακής προώθησης της διδασκαλίας και δεύτερης ξένης γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευση (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) παραπέμπεται στις καλένδες.
Πληροφορούμαστε, εντούτοις, ότι επανεξετάζεται η εισαγωγή της Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας, ως γλωσσών επιλογής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της συνολικής αναμόρφωσης των Ωρολογίων και Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Η Ισπανική, η Ρωσική και η Ιταλική γλώσσα είναι από τις σημαντικότερες γλώσσες στον Ευρωπαϊκό πολιτισμό και πρέπει να είναι στις προθέσεις μας η αναβάθμιση της διδασκαλίας τους στο εθνικό σύστημα παιδείας.
Εν αντιθέσει με την απουσία προσφοράς της διδασκαλίας και της δεύτερης ξένης γλώσσας (Ιταλικής, Ισπανικής) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με την Πράξη (Εφαρμογή Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση), του Μέτρου 2.2, του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (Γ’ ΚΠΣ), η δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλική, Γερμανική) εισήχθη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού) με την υπ’ αρ. Φ.12/773/77094/28-07-2006 Υ.Α. (ΦΕΚ Β’ 1139/2006) και συστάθηκαν κλάδοι εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ 05 (Γαλλικής) και ΠΕ 07 (Γερμανικής) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με την υπ’ αρ. 50200/Δ1/04-05-2012 Κ.Υ.Α (ΦΕΚ B’ 1493/2012).
Το πρόβλημα έγκειται στην έλλειψη μακροπρόθεσμου εθνικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού για τη δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση, που παρέχει το εκπαιδευτικό μας σύστημα, δεδομένου, ότι δεν έχει θεσμοθετηθεί μέχρι και σήμερα ένα ενιαίο πλαίσιο για τον καινοτόμο θεσμό του διδακτικού αντικειμένου της δεύτερης ξένης γλώσσας, με γνώμονα το σεβασμό στις γλώσσες της Ευρώπης και την αντιμετώπισή τους ως ισοτίμων μεταξύ τους.
Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να υπογραμμίσω, ότι η διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας στους μαθητές του Δημοτικού αποτελεί κι ένα αποτελεσματικό εργαλείο ενός κράτους για τη διάδοση του πολιτισμού και της κουλτούρας της χώρας αυτής στην νεολαία μας. Άρα, είναι σαφές, ότι το κράτος μας έχει τη δυνατότητα της κατά βούλησης προώθησης ή μη της γλώσσας και του πολιτισμού αυτής της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί να ειπωθεί, ότι η Γερμανική γλώσσα, κατά τα τελευταία 20 έτη, έχει παραλόγως προωθηθεί και στηριχθεί από το Ελληνικό κράτος σε υπερβολικό βαθμό σε σχέση με άλλες, εξίσου αν όχι σημαντικότερες γλώσσες σε παγκόσμιο επίπεδο όπως η Ισπανική, η Ρωσική, η Αραβική και η Ιταλική.
Δεν πρέπει, συνεπώς, να παραπονούμαστε διαρκώς για τη γιγάντωση ενός μέλους κράτους της ΕΕ, όταν εμείς οι ίδιοι και χωρίς να μας επιβάλλεται, κάνουμε την επιλογή να στηρίζουμε τη διάδοση της γλώσσας, την κουλτούρας και των εθίμων λαών, οι οποίοι, σε γενικές γραμμές, αποδεδειγμένα έχουν συστηματικά βλάψει τη χώρα μας και έχουν αντιταχθεί σε νόμιμα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
Στον αντίποδα, το Ελληνικό κράτος, εντελώς παράλογα, δεν υποστηρίζει τη διάδοση της γλώσσας και του πολιτισμού σημαντικών χωρών, με τις οποίες μας συνδέει μακραίωνη ιστορικά φιλία και συνεργασία όπως π.χ. η Ρωσία, η Αίγυπτος κλπ.
Παραθέτω, δε, τα στοιχεία διάδοσης γλωσσών εξαιρώντας για ευνόητους λόγους τα ινδικά (Bengali + Hindu) και τα Κινεζικά. Βλέπουμε ότι ομιλούνται: Ισπανικά από 500 εκ., Αραβικά από 450 εκ., τα Ρωσικά από 250 εκ.
Περαιτέρω, σημειώνω, ότι οι έξι επίσημες γλώσσες του ΟΗΕ είναι οι: Αραβικά, Κινέζικα, Αγγλικά, Γαλλικά, Ρωσικά, Ισπανικά.
Κατά συνέπεια, θεωρώ, ότι το Υπουργείο σας θα πρέπει άμεσα να νομοθετήσει το νέο μακροπρόθεσμό πρόγραμμα για τη δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση, όπου στο Δημοτικό σχολείο, πέραν της Αγγλικής γλώσσας, θα εισάγεται ως δεύτερη ξένη γλώσσα στην 5η δημοτικού μία εκ των: Ισπανικών, Ρωσικών, Αραβικών και Ιταλικών. Τα Γερμανικά προτείνεται να παραμείνουν μόνο για τα παιδιά που ήδη τα διδάσκονται, αλλά όχι για τα νέα παιδιά της 5ης Δημοτικού, του σχολικού έτους 2015-2016.
Όσον αφορά στην φίλη και γείτονα χώρα Ιταλία, είναι πραγματικά εκατομμύρια οι ιστορικοί δεσμοί πολιτισμού και αίματος που μας συνδέουν, ειδικά με το λαό της Νότιας Ιταλίας, πράγμα που σημειώθηκε και στη συνάντηση του Πρωθυπουργού της χώρας μας με τον Ιταλό ομόλογο του αλλά και όπως υπογραμμίστηκε από το συμβολικό δώρο που του έκανε, το οποίο ήταν ένα CD με παραδοσιακά τραγούδια των ελληνόφωνων χωριών της Ν. Ιταλίας. Κατά συνέπεια, θα μπορούσε να ξεκινήσει η δημιουργία μιας κοινής πρότασης-προγράμματος Ελλάδας – Ιταλίας για την αμοιβαία υποχρεωτική εκπαίδευση των Ιταλικών ως 2η ξένη γλώσσα σε όλα τα ελληνικά δημόσια δημοτικά σχολεία και την παράλληλη υποχρεωτική εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας σε όλα τα δημοτικά σχολεία της Νοτίου Ιταλίας (συγκεκριμένα στις περιοχές: Απουλία, Καλαβρία, Καμπανία, Βασιλικάτα και Σικελία), το οποίο διαφαίνεται ότι θα χρηματοδοτηθεί από Ευρωπαϊκούς πόρους των δυο κρατών μας.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Ποιο είναι το σχέδιο του υπουργείου για την εκμάθηση 2ης ξένης γλώσσας στο δημοτικό σχολείο και από ποια τάξη θα ξεκινά;
2. Προτίθεται το υπουργείο σας, στο πλαίσιο του νέου σχεδιασμού, να αντικαταστήσει τη διδασκαλία των Γερμανικών με τη διδασκαλία της Ιταλικής ή Ρώσικης ή Ισπανικής ή Αραβικής γλώσσας;
3. Προτίθεται το Υπουργείο σας να προβεί σε διακρατική συμφωνία με την Ιταλία για τη δημιουργία προγράμματος εκμάθησης των Ιταλικών ως 2ης ξένης γλώσσας σε όλα τα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας και την ταυτόχρονη εκμάθηση της Ελληνικής σε όλα τα δημόσια δημοτικά σχολεία της Νοτίου Ιταλίας και Σικελίας;
Ο ερωτών βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝ.ΕΛ.»
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
H Koυμουνδούρου μέχρι στιγμής δεν έχει εκφράσει θέση
Η ομιλία της λίγο μετά τον πρώην πρωθυπουργό
Βέλη κατά της κυβέρνησης εξαπέλυσε ο πρώην πρωθυπουργός, στην πρώτη του παρέμβαση μετά την διαγραφή από τη ΝΔ
Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το Ρέθυμνο
Τιμήθηκε στα 11α Βραβεία Αυτοδιοίκησης ο πρόεδρος της Βουλής
Συνέντευξη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την αυτοβιογραφία του «Στον ίδιο δρόμο»
H ΠτΔ εγκαινίασε τις εργασίες του συνεδρίου «Μεταπολίτευση 1974-2024: 50 χρόνια ελληνική εξωτερική πολιτική»
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό στη Βουλή
«Τα χρήματα επιστρέφουν σε έργα με κοινωνικό αποτύπωμα», τόνισε ο πρωθυπουργός
Μετά τον Economist εύσημα στην ελληνική οικονομία και από τους Financial Times
Πώς σχολίασε τις καταγγελίες για τα στρατιωτικά νοσοκομεία
Είσαι αποκλεισμένος από τον τραπεζικό δανεισμό; Ο Σταμάτης Βελεγράκης μιλά για τη νέα τάση στον επιχειρηματικό δανεισμό
Mε πρώτο σταθμό το Ρέθυμνο όπου θα μιλήσει για την ανάπτυξη του νομού
Tι είπε για τις δημοσκοπήσεις
Ναι σε συνεργασία με ΠΑΣΟΚ λένε οι ψηφοφόροι ΣΥΡΙΖΑ
«Παράθυρο» για νέες μειώσεις φόρων - Αναλυτικά οι αλλαγές
Στον τομέα δικαιωμάτων η Έλενα Ακρίτα
Η τοποθέτηση της Τομεάρχης του ΠΑΣΟΚ στην Ολομέλεια της Βουλής
Ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με μαθητές του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου και του 2ου Πρότυπου Γενικού Λυκείου Βόλου
Ποιες οικοδομές αφορά η απόφαση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.