- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Μεσαίωνας η παρεμπόδιση λειτουργίας του taxibeat
Ίσως δεν υπήρχε πιο ενθαρρυντικό και αισιόδοξο παράδειγμα ελληνικής start-up επιχείρησης στα χρόνια του μνημονίου
Οι πλατφόρμες τύπου Taxi-beat κατάφεραν κάτι αδιανόητα θετικό για την ελληνική πραγματικότητα. Σε μία ελεύθερη αγορά συγκοινωνιακής ευπηρέτησης όπως είναι αυτή των Ταξί, δημιούργησαν μια ιντερνετική λύση άμεσης και ποιοτικής εξυπηρέτησης του κοινού και ταυτόχρονα πέτυχαν την αξιολόγηση των οδηγών από τους ίδιους τους επιβάτες. Δηλαδή εξυπηρέτηση, ταχύτητα, οικονομία, αξιολόγηση, κίνητρα και διαφάνεια. Το οικονομικό όφελος των εταιρειών αυτών υπήρξε εσωτερικό και βασίστηκε στο ίδιο το ενδιαφέρον των οδηγών Ταξί να συμμετέχουν εθελοντικά στο εγχείρημα, εκτιμώντας πως η αναλογία προμήθειας - κερδοφορίας λειτουργούσε επ’ ωφέλεια της προσωπικής επιχείρησής τους.
Το επιβατικό κοινό, οι πολίτες γενικά και κυρίως οι νέοι άνθρωποι έδειξαν από την αρχή μεγάλο ενθουσιασμό, ενώ η πρωτοπόρα σύλληψη και προσπάθεια μίας ελληνικής επιχείρησης ανταμοίφθηκε με την εξαγορά της από γερμανικό όμιλο, που δραστηριοποιείται διεθνώς. Μία εξαγορά 34 εκατομμυρίων ευρώ, που συναγωνίζεται επαξίως ως οικονομικό αντίτιμο την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την κυβέρνηση, στους ιταλούς επενδυτές. Ίσως να μην υπήρχε πιο ενθαρρυντικό και αισιόδοξο παράδειγμα ελληνικής start-up επιχείρησης στα χρόνια του μνημονίου. Μίας επιχείρησης που εμπεριείχε όλα όσα μνημονεύονται στο βερμπαλιστικό πολιτικό λόγο: καινοτομία, νεανική επιχειρηματικότητα, ευφυΐα, πρωτοτυπία, τεχνολογία και ωφέλιμη επίδραση στην εξυπηρέτηση του πολίτη, αλλά και στη γενικότερη λειτουργία αυτού που ονομάζουμε βιώσιμη και έξυπνη πόλη. Και όλα αυτά με μηδενικό κόστος, αθρόα συμμετοχή των ίδιων των οδηγών Ταξί και τεράστια αποδοχή του επιβατικού κοινού.
Ωστόσο η αντίληψη για τις δημόσιες συγκοινωνίες και την εξυπηρέτηση των πολιτών από πλευράς κυβέρνησης δείχνει μέχρι σήμερα αναχρονιστική, ταυτισμένη με τις χειρότερες πρακτικές λαϊκισμού του παρελθόντος. Υπενθυμίζω την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, και τα κακά χάλια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Η απόφαση αυτή όμως με το σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών να περιοριστούν οι πρωτοπόρες ηλεκτρονικές πλατφόρμες εύρεσης και αξιολόγησης Ταξί είναι επιπλέον σκοταδιστική. Αξιοποιείται η κατάργηση ενός αμφιλεγόμενου συστήματος της Uber, για να παρασύρει παράλληλα τις έξυπνες ιντερνετικές εφαρμογές ελληνικής εμπνεύσεως. Μαζί με τα ξερά καίει και τα χλωρά. Γυρνάει τη χώρα πίσω, δείχνει συντεχνιακό παλιοκομματισμό, είναι συμβολικά τεχνοφοβική, βάζει φρένο στην πρόοδο. Η κυβέρνηση ψηφίζει αισθητικά Λυμπερόπουλο και επικροτεί την καθυστέρηση της κοινωνίας και της ζωής.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ζωτικής σημασίας για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις η Βόρεια Ελλάδα» είπε η Αμερικανίδα πρέσβειρα
«Η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη και απαιτητική για τον αγροτικό κόσμο και αποτυπώνεται και στις κινητοποιήσεις»
«Η κατάληξη θα είναι το νησί της Καλυψώς με την ψευδαίσθηση της Ιθάκης»
Πολιτική Προστασία και υπηρεσίες σε 24ωρη επιφυλακή για την ασφάλεια των πολιτών
Τονίζει τη σημασία του διαλόγου με Τουρκία και Λιβύη - Ζητά «πατριωτικό ρεαλισμό»
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν λέει ποιος φταίει...» σημείωσε
Τι κάνουν όσοι θα ήθελαν αντιπολίτευση της προκοπής;
«Γονάτιζε μπροστά στους ξένους και υπέγραψε το χειρότερο από τα τρία μνημόνια» τόνισε
Τι να προσέξουν οι δικαιούχοι
Σε υψηλούς τόνους η κατάθεση στην εξεταστική επιτροπή
H απάντηση στα περί εργασιακής σχέσης της Σεμερτζίδου με το γραφείο της
600.000 ευρώ περισσότερα από το 2024
Είναι η τρίτη εκδήλωση του πρώτου κύκλου δημόσιων συζητήσεων του Books Journal και του Ωδείου Αθηνών
Ο πρωθυπουργός μίλησε σε εκδήλωση του υπουργείου
Τι αποφασίστηκε στη σύσκεψη του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας
Η κατάθεση Μαγειρία στη Βουλή για επιδοτήσεις και ελέγχους
Κλειστά σχολεία σε Αττική και άλλους δήμους την Παρασκευή
Η δωρεά του ενισχύει σημαντικά τα οικονομικά του κόμματος του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.