Κοσμος

ΗΠΑ: Πέθανε ο άνθρωπος που έγινε γνωστός ως «Mr Mozzarella»

Ο μεγαλύτερος προμηθευτής των Domino's και Pizza Hut

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
ΗΠΑ: Πέθανε ο άνθρωπος που έγινε γνωστός ως «Mr Mozzarella»
© Unsplash

ΗΠΑ: Πέθανε ο άνθρωπος που έγινε γνωστός ως «Mr Mozzarella»

Όταν το οικογενειακό παντοπωλείο του Τζέιμς Λεπρίνο στη «Μικρή Ιταλία» του Ντένβερ των ΗΠΑ άρχισε να αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες τη δεκαετία του 1950, ο ίδιος πρότεινε μια ριζική αλλαγή. Οι σεφ θα χρειάζονταν τόνους τυριού για να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση των Αμερικανών για πίτσα.

«Σκέφτηκα: «Αυτή είναι μια καλή αγορά για να επενδύσουμε»», δήλωσε στο Forbes το 2017. «Και έτσι το έκανα». Το στοίχημα απέδωσε και το μικρό κατάστημα της οικογένειάς του εξελίχθηκε στον μεγαλύτερο προμηθευτή του πιο σημαντικού συστατικού». Σήμερα, οι δύο μεγαλύτερες αλυσίδες στις ΗΠΑ — Domino’s και Pizza Hut — χρησιμοποιούν το τυρί του στα προϊόντα τους.

Η επιτυχία της Leprino Foods Company έκανε επίσης τον Λεπρίνο ο οποίος πέθανε τον περασμένο μήνα σε ηλικία 87 ετών, αυτό που το Forbes αποκάλεσε «Ο Willy Wonka του τυριού».

Γνωστός ως «Jim», ήταν ο μικρότερος από τα πέντε παιδιά μιας οικογένειας Ιταλών μεταναστών που γεννήθηκε στο Κολοράντο το 1937. Ο πατέρας του, ήρθε στην Αμερική από την επαρχία Potenza της νότιας Ιταλίας και το 1950 άνοιξε ένα μικρό μπακάλικο στη γωνία του Denver.

Ο Λεπρίνο μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση αμέσως μετά το λύκειο και την ανέλαβε δύο χρόνια αργότερα, το 1958, όταν πέθανε ο πατέρας του. Έπρεπε να εγκαταλείψει τις σπουδές του για να επικεντρωθεί στην επιχείρηση.

Πολλοί Αμερικανοί μόλις ανακάλυπταν την πίτσα εκείνη την εποχή, καθώς η ζήτηση από τους βετεράνους του Β' Παγκοσμίου Πολέμου που την είχαν δοκιμάσει ενώ υπηρετούσαν στην Ιταλία ώθησε τους Ιταλούς μετανάστες να ανοίξουν πιτσαρίες σε όλη τη χώρα.

Ο Λεπρίνο πόνταρε στο γεγονός ότι οι πιτσαρίες δεν ήταν απλώς μια μόδα. Εστίασε εξ ολοκλήρου τη δραστηριότητά του στην προμήθεια τυριού σε αυτές. Η Leprino Foods στράφηκε στη μαζική παραγωγή κατεψυγμένων, προ-κομμένων μπλοκ μοτσαρέλα που οι σεφ μπορούσαν απλά να τοποθετούν πάνω στη ζύμη, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα για τα πρώτα καταστήματα της Pizza Hut.

Αυτή η καινοτομία τον βοήθησε να αναπτύξει την εταιρεία σε αυτό που τελικά έγινε ο προμηθευτής του 85% του τυριού για πίτσα στην Αμερική.

Πηγή: FT

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY