1821 Digital Gallery
"Finality", οι Rootless Root χορογραφούν τους Ελληνικούς Χορούς του Νίκου Σκαλκώτα στην Εθνική Λυρική Σκηνή

6 επιλογές πολιτισμού: Τι θα δούμε την εβδομάδα 14-20 Οκτωβρίου

Όπερα, χορός, εικαστικά, περφόρμανς. 5 πρεμιέρες & μία έκθεση που μας βάζουν σε ρυθμό
"Finality", οι Rootless Root χορογραφούν τους Ελληνικούς Χορούς του Νίκου Σκαλκώτα στην Εθνική Λυρική Σκηνή © Valeria Isaeva
Η πολιτιστική ατζέντα της εβδομάδας 14-20 Οκτωβρίου σε Εθνική Λυρική Σκηνή, Μέγαρο Μουσικής, Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, Ολύμπια του ΟΠΑΝΔΑ.

Δέσπω & Ελληνικοί χοροί στην ΕΛΣ

Πολλά υποσχόμενο το νέο επετειακό ραντεβού για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821 στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Ποντάροντας σε δυναμικές «φωνές» της σύγχρονης ελληνικής καλλιτεχνικής σκηνής παρουσιάζει δύο σπουδαία έργα της Επτανησιακής και της Εθνικής Σχολής σε μια ενιαία παράσταση όπερας και χορού. Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το «πρώτον ελληνικόν τραγικόν μελόδραμα» του Παύλου Καρρέρ (την ιστορία της Δέσπως στο Ζάλογγο, μιας γυναίκας που πολεμά μέχρις εσχάτων και γίνεται σύμβολο αντίστασης όταν «παρά σκλαβιά τον θάνατο προτιμά») και οι Πατρίσια Απέργη και Rootless Root (Λίντα Καπετανέα - Γιόζεφ Φρούτσεκ) χορογραφούν τους Ελληνικούς Χορούς του νεωτεριστή συνθέτη Νίκου Σκαλκώτα. 16 & 23, στις 19:30. 17 & 24/10, στις 18:30

"Δέσπω" του Παύλου Καρρέρ στην Εθνική Λυρική Σκηνή
"Δέσπω" του Παύλου Καρρέρ στην Εθνική Λυρική Σκηνή © Valeria Isaeva

 

Σχετικα
Ο Γιώργος Νανούρης στο τρίγωνο ΚΠΙΣΝ- Μέγαρο- θέατρο Αλκυονίς
Ο Γιώργος Νανούρης στο τρίγωνο ΚΠΙΣΝ- Μέγαρο- θέατρο Αλκυονίς

Salema Revisited στο Μέγαρο Μουσικής

Έχει χορέψει και δημιουργεί έργα για τα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου αλλά κάθε καλοκαίρι, επιστρέφοντας στη γενέτειρά του, την Κρήτη, νιώθει την ίδια έλξη για τα γλέντια του τόπου του, την ορμή των ριζίτικων, της μουσικής και του χορού. Αυτό το βίωμα πυροδοτεί τη νέα δημιουργία του βραβευμένου χορογράφου Αντώνη Φωνιαδάκη, που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Μέγαρο. Ένα ταξίδι στην ένταση και στον παλμό των χορών της μεγαλονήσου και, ταυτόχρονα, μια ματιά για το πώς η παράδοση μπορεί να συνομιλεί με άλλες μορφές έκφρασης, όπως ο σύγχρονος χορός. Συνοδοιπόροι του ο Πάρις Περυσινάκης, ο οποίος έγραψε τη μουσική της παράστασης, και οι μουσικοί Γιώργος Σκορδαλός, Βαγγέλης Καρίπης, Πέτρος Βαρθακούρης και Γιώργος Μακρής. Στις 16 & 17/10, 20:00

"Salema revisited" του Αντώνη Φωνιαδάκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
"Salema revisited" του Αντώνη Φωνιαδάκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών © Χάρης Ακριβιάδης

Σχετικα
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Το πρόγραμμα της σεζόν 2021-2022
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Το πρόγραμμα της σεζόν 2021-2022

Η διπλωματία της ουροδόχου κύστης στη Στέγη

Τι σχέση έχουν οι τομάτες και τα κακόβουλα ζιζάνια με τον πόλεμο; Γεωπολιτικά παιχνίδια, αγροτικές καλλιέργειες και οικογενειακές ιστορίες υφαίνουν τον καμβά της διάλεξης-περφόρμανς του Λιβανέζου εικαστικού Ziad Antar, που συστήνεται ως αστυνομικό θρίλερ και αγροτική κωμωδία συνάμα και διερευνά παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον και τις διατροφικές συνήθειες που έχουν σπείρει στην Ανατολική Μεσόγειο οι θεωρίες της παγκοσμιοποιημένης αγροτικής οικονομίας, αλλά και τη μυστηριώδη ανθεκτικότητα των ιθαγενών σπόρων… O τίτλος αναφέρεται στη διαβόητη «Bladder Diplomacy» του Χαφέζ αλ-Άσαντ, δηλαδή τις πολύωρες διαβουλεύσεις με τις οποίες ο πάλαι ποτέ πρόεδρος της Συρίας υποχρέωνε τους αντιπάλους του σε υποχώρηση. Την περφόρμανς, που θα παιχτεί στα αγγλικά χωρίς υπέρτιτλους, θα συνοδεύει το ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου «Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» για ένα sui generis αγροτικό εγχείρημα στον θεσσαλικό κάμπο.  16 & 17/10, 21:00

"Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες" της Μαριάννας Οικονόμου
"Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες" της Μαριάννας Οικονόμου

Η πολιορκία της Κορίνθου στο Ολύμπια

Μια τρίπρακτη όπερα με επίκεντρο την Ελληνική Επανάσταση και, μάλιστα, γραμμένη στην εποχή της; Το έργο του Τζοακίνο Ροσσίνι πρωτοπαρουσιάστηκε στην Όπερα του Παρισιού το 1826, με τα έσοδα τότε να διατίθενται για τους σκοπούς του Αγώνα της ελληνικής ανεξαρτησίας. Ανεβαίνει για μια βραδιά στο Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας του ΟΠΑΝΔΑ στην αρχική γαλλική εκδοχή της, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Ροδούλας Γαϊτάνου και με τον μαέστρο Γιώργο Πέτρου στο πόντιουμ να καθοδηγεί τους Nahuel di Piero, John Irvin, Χριστίνα Πουλίτση, Sergey Romanovsky, Χριστόφορο Σταμπόγλη και Μαίρη-Έλεν Νέζη. Τη δική τους πινελιά στην παράσταση καταθέτουν και επτά γνωστοί εικαστικοί (Λυδία Βενιέρη, Κλειώ Γκιζελή, Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος, Νίκος Παπαδόπουλος, Χρήστος Αθανασιάδης, Χαρά Πιπερίδου, Μανταλίνα Ψωμά), που επέλεξε η ιστορικός τέχνης Κατερίνα Κοσκινά. 19/10, στις 20:00

"Η πολιορκία της Κορίνθου" του Τζοακίνο Ροσσίνι στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο "Μαρία Κάλλας
"Η πολιορκία της Κορίνθου" του Τζοακίνο Ροσσίνι στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο "Μαρία Κάλλας © Μάχη Παπαγεωργίου

Έργο για έναν άνθρωπο μονάχα στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου 2

Τι σημαίνει να αφιερώνω το απόλυτο τραγούδισμα του έρωτά μου σε εκείνο το πρόσωπο που δεν είναι πια εδώ; Με αφετηρία την «Αντίστροφη αφιέρωση», το ποίημα-ερωτική εξομολόγηση της Μάτσης Χατζηλαζάρου, της πρώτης Ελληνίδας υπερρεαλίστριας, στον Ανδρέα Εμπειρίκο, ο Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης συνθέτει το πρώτο μέρος μιας τριλογίας με θέμα την εξομολόγηση. Σαν μια δήλωση τρυφερότητας, κόντρα στον κυνισμό, η βίντεο-εγκατάστασή του θα υποδέχεται έναν μόνο επισκέπτη κάθε φορά σε έναν σκοτεινό θάλαμο-εγκατάσταση σε μια μάντρα που αποτελεί τη μοναδική σωζώμενη σκηνή της belle epoque στην Αθήνα. Εκεί, δίπλα από την Ωνάσειο Βιβλιοθήκη, η φωνή της Χατζηλαζάρου αντηχεί  με την drag περφόρμερ Imiterasu να δανείζεται τη φωνή και τους στίχους της ποιήτριας – δίχως να μιμείται το φυσικό πρόσωπο –, ενώ σε ένα έργο βίντεο-τέχνης  ο Ιωκο ξεστομίζει λόγια που έχουν τη δύναμη να παραμείνουν χαραγμένα μέσα μας, εκείνα που μας δυσκολεύουν και δεν τολμήσαμε, ίσως, κάποτε να αρθρώσουμε. Όπως αναφέρει ο ίδιος το έργο είναι «μια προσπάθεια “μοιρασιάς” αυτού του ποιήματος με κάθε άνθρωπο που έχει ανάγκη να γίνει ένα Εσύ για κάποιον. Μια δυνατότητα να ακουστεί το ποίημα αυτό στο σήμερα, να συνεχίσει να ακούγεται, να μην ξεχαστεί. Ούτε εκείνο, ούτε η δημιουργός του, ο κόσμος και η αφορμή της. Σε ποιον απευθύνω αυτή την de profundis εξομολόγηση, τώρα που ο πρώτος παραλήπτης της δεν είναι εδώ; Εις Eαυτόν. Γιατί Εσύ και Εγώ πλέον είναι το ίδιο. Εις το διηνεκές…». Είσοδος ελεύθερη με προκράτηση θέσηςΔιάρκεια: 14/10-14/11

Ιώκο Ιωάννης Κωτίδης
Ιώκο Ιωάννης Κωτίδης

Και μία έκθεση…

Έργα χειρός - 53 μοναδικά κοστούμια του Εθνικού στο φως

Πενήντα τρία κοστούμια από το ιστορικό του βεστιάριο παρουσιάζει το Εθνικό Θέατρο στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στον σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα. Δεκαοχτώ χρόνια μετά την περίφημη έκθεση «Ένδυμα Θεάτρου», που είχε παρουσιάσει στο κοινό πολύτιμο υλικό από τις συλλογές του, έχουμε τη σπάνια ευκαιρία για ένα ταξίδι στο θεατρικό μας παρελθόν μέσα από μοναδικές δημιουργίες, σχεδιασμένες από σημαντικούς καλλιτέχνες, όπως οι Αντώνης Φωκάς, Σπύρος Βασιλείου, Γιώργος Βακαλό, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Βασίλης Βασιλειάδης, Γιώργος Ανεμογιάννης, Λίζα Ζαΐμη και Βασίλης Φωτόπουλος. Τη σύλληψη, μελέτη και καλλιτεχνική επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει η Εύα Νάθενα. Προβλέπονται ξεναγήσεις από εθελόντριες φοιτήτριες του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, καθώς και από τη δραματολόγο του Εθνικού Θεάτρου, Εύα Σαραγά (στις 10/10) και από την υπεύθυνη του βεστιαρίου, Εύη Χλουβεράκη (στις 11, 14, 16, 18/10). Είσοδος ελεύθερη. Μέχρι 18/10, Δευτ.-Παρ. 11:00-14:00 & 17:00-20:30, Σάβ.-Κυρ. 11:00-20:00

"Έργα χειρός - 53 μοναδικά κοστούμια στο φως" στο μετρό Σύνταγμα
"Έργα χειρός - 53 μοναδικά κοστούμια στο φως" στο μετρό Σύνταγμα
Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5