Εικαστικα

Georges Seurat : H Google τιμά με doodle τον Γάλλο ζωγράφο

162 χρόνια από τη γέννηση του

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Georges Seurat : H Google τιμά με doodle τον σπουδαίο Γάλλο ζωγράφο
Georges Seurat © Google

Στον Ζωρζ Σερά τον μετα-ιμπρεσσιονιστή ζωγράφο αφιερώνει η Google το σημερινό της Doodle.

Ο Γάλλος ζωγράφος ο εισηγητής του πουαντιγισμού (στιγματογραφία), Georges Seurat (Ζωρζ Σερά), έχει σήμερα την τιμητική του, αφού η Google του αφιερώνει το σημερινό της doodle, με αφορμή τη συμπλήρωση 162 χρόνων από τη γέννησή του.

Ο Ζωρζ Σερά γεννήθηκε σε μια πολύ πλούσια οικογένεια στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν δικαστικός υπάλληλος και καταγόταν από την Καμπανία. Σπούδασε αρχικά τέχνη με τον γλύπτη Justin Lequiene.

Παρακολούθησε τη Σχολή Καλών Τεχνών το 1878 και το 1879.  Μετά από ένα χρόνο υπηρεσίας στη στρατιωτική ακαδημία στη Βρέστη, επέστρεψε στο Παρίσι το 1880.

 Ο Σερά γοητεύτηκε πολύ από την επιστήμη που κρυβόταν πίσω από την Τέχνη κατά τη διάρκεια των σπουδών του, αλλά σύντομα απογοητεύτηκε από τα όρια της ακαδημαϊκής παράδοσης. Τότε εμβάθυνε στην επιστημονική μελέτη της θεωρίας των χρωμάτων και της οπτικής φυσικής για να επινοήσει και ν’ αναπτύξει ένα πρωτότυπο στυλ που βάφτισε «χρωμο-φωτιστικό», αργότερα γνωστό ως Πουαντιγισμό ή Ντιβιζιονισμό.

Le Chahut, 1890, Otterlo, Kröller-Müller Museum
Le Chahut, 1890, Otterlo, Kröller-Müller Museum

 



Μετά από πολλά προσχέδια σε μικρούς πίνακες, μια συνάντηση με έναν 100χρονο χημικό και χρόνια πειραματισμού, ο Σερά ολοκλήρωσε τον πίνακα που θεωρείται ευρέως το αριστούργημά του μόλις στα 26 του, «Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί La Grande Jatte — 1884». Ο πίνακας τώρα βρίσκεται στη συλλογή Helen Birch Bartlett Memorial Collection στο The Art Institute of Chicago.

Ο Ζορζ Σερά (Georges-Pierre Seurat)
«Le Chahut», 1890, Otterlo, Kröller-Müller Museum

 

Η τεχνική του Πουαντιγισμού απαθανατίζεται και στο Doodle της Google. Όταν το δει κανείς από την κατάλληλη απόσταση, η ζωγραφική σε μέγεθος τοιχογραφίας ξεγελά τον παρατηρητή ώστε να αντιληφθεί πάνω από 200.000 μικροσκοπικές πινελιές και μπαλώματα αντίθετου χρώματος στον καμβά της ως μια αστραφτερή, συνεκτική σκηνή ενός νησιού στον Σηκουάνα έξω από το Παρίσι.

Η εμμονή του Σερά με τη θεωρία των χρωμάτων ώθησε ορισμένους ιστορικούς τέχνης να υποθέσουν ότι οι τεχνικές του επηρεάστηκαν από τις ατμοσφαιρικές επιδράσεις των ηφαιστειακών εκρήξεων που δημιούργησαν μερικά από τα πιο πολύχρωμα ηλιοβασιλέματα που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια του 1800. Αν και οι ακριβείς εμπνεύσεις για τις καλλιτεχνικές του καινοτομίες παραμένουν προς συζήτηση, ο Σερά είχε αντίκτυπο στην οπτική κουλτούρα. Το μνημειώδες έργο του έχει εμπνεύσει αμέτρητους καλλιτέχνες από διαφορετικούς κλάδους, όπως ένα μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, ενώ έχει παρουσιαστεί ακόμη και σε μια επιτυχημένη ταινία.

Δυστυχώς, ο θρίαμβός του Σερά ήταν βραχύβιος, καθώς μετά από μόλις μια δεκαετία ώριμης δουλειάς πέθανε μόλις στην ηλικία των 31 ετών. Τα αίτια του θανάτου του ήταν αδιευκρίνιστα αν και πλέον έχουν αποδοθεί σε μια μορφή μηνιγγίτιδας, πνευμονίας, μολυσματική κηνάγχη και τη διφθερήτιδα. Μάλιστα, γιος του πέθανε δύο εβδομάδες αργότερα από την ίδια ασθένεια. Το τελευταίο του έργο του Σερά, «Το τσίρκο», έμεινε ημιτελές κατά τον χρόνο του θανάτου του. Παρ’όλα αυτά, άφησε πίσω του ένα σημαίνον σύνολο έργων, που περιλαμβάνει επτά μνημειώδεις πίνακες, περίπου 40 μικρότερης κλίμακας πίνακες, και εκατοντάδες ζωγραφιές και σκίτσα. 

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ   

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ