Αγγελική Χ. Αντωνοπούλου, a.antonopoulou.art
Οι λάτρεις της τέχνης πάντα θα έχουν διάθεση να αγοράζουν
Η Αγγελική Χ. Αντωνοπούλου (a.antonopoulou.art) μιλάει για τις συνέπειες της πανδημίας και του λοκντάουν στον χώρο της τέχνης και οραματίζεται την επόμενη μέρα.
Ζήσαμε κάτι πρωτόγνωρο σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Η σκηνή του διασωληνομένου ασθενή κάπου στο Μπέργκαμο, όπου ο νοσηλευτής τού κρατά το tablet για να αποχαιρετήσει την οικογένειά του, θα με ακολουθεί για χρόνια. Μετά το πρώτο σοκ, άρχισε η σκέψη πως αυτή η πανδημία και ο εγκλεισμός θα λειτουργήσουν λιγότερο αρνητικά για τους καλλιτέχνες και την γκαλερί. Προχώρησα στο επόμενο βήμα, τη δράση. Κίνητρα στους καλλιτέχνες, σε μένα την ίδια, στη συνεργάτιδά μου για δουλειά και δημιουργία. Ετοιμάζω, την πρώτη νομίζω, διαδικτυακή έκθεση μέσα στον Απρίλιο 2020, μη φανταστείτε κάτι ψηφιακά προχωρημένο, σε απλή μορφή pdf. Με θέμα «Μετρώντας περίπου 1,5m». Μια απόπειρα να ερμηνευθεί η επιβεβλημένη απόσταση ασφαλείας δύο ανθρώπων σε καιρό καραντίνας. Το 1,5m γίνεται η σωματική μας εμβέλεια υπαγορεύοντας μια νέα συμπεριφορά μέσα στον αρχιτεκτονικό χώρο, μια νέα ηθική και μια νέα χορογραφία του Ανθρώπου. Το να σχεδιάζεις το μέλλον εκείνη τη στιγμή ήταν σημαντικό. Συνεχίσαμε όλοι μαζί, για να υποστηρίξουμε την τέχνη και να φέρουμε νέες εμπειρίες σε όλους. Το πείραμα πέτυχε!
Στο δεύτερο λοκντάουν, έχοντας ψάξει και έχοντας βρει τους τεχνικούς που θα αναλάμβαναν την παρουσίαση μιας έκθεσης σε ψηφιακή μορφή, κάναμε τελικά πίσω. Σχεδόν κανένας από εμάς δεν ήθελε. Η εμπειρία να δεις, να αισθανθείς, να περιεργαστείς το έργο τέχνης, να μυρίσεις και να το ακουμπήσεις, όπως είπε κάποιος, να μαγευτείς ή το αντίθετο, δεν σου παρέχεται από την ψηφιακή περιήγηση. Με βρίσκετε λίγο ρομαντική; Ναι, στην εποχή των ΝFT, των bitcoin και των έργων με τεχνητή νοημοσύνη, φαίνεται πολύ ξεπερασμένο. Βέβαια σε μια άλλη διοργάνωση, όπως μια φουάρ, θα το τολμούσα. Στην πορεία, όταν ο κόσμος άρχισε να κουράζεται με τις διαδικτυακές εκθέσεις και τα viewing rooms, πέρασα στην προσωπική επικοινωνία με το αγοραστικό κοινό. Συγκεκριμένα έργα σε συγκεκριμένους ανθρώπους, συζήτηση, επιχειρήματα για να αγοράζουν και τους νεότερους καλλιτέχνες, όχι μόνο τα σίγουρα ονόματα που έχουν περάσει στα επέκεινα. Ένα άλλο βήμα ήταν να επανασχεδιάσουμε το web site της γκαλερί www.aaart.gr για να είναι πιο φιλικό στα κινητά. Επιλογή το νέο website να είναι χωρίς e-shop. Το καλάθι του super market δεν μας ταιριάζει! Απλά μπαίνεις μέσα στο web site της γκαλερί και, αν θέλεις πληροφορίες για κάποιο έργο, πατάς ένα κουμπί και έχεις σε λίγη ώρα όλες τις πληροφορίες που θέλεις.
Το μέλλον ζοφερό δεν θα το έλεγα. Οι λάτρεις της τέχνης πάντα θα έχουν διάθεση να αγοράζουν. Θα κάνουν λίγο παραπάνω παζάρια λόγω της κρίσης, αλλά δεν πειράζει, στο παιχνίδι είναι κι αυτό! Τώρα, γιατί η ελληνική τέχνη δεν είναι στις διεθνείς πλατφόρμες, εκθέσεις και γκαλερί, αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα για ανοιχτή συζήτηση-δράση με το υπουργείο και κυρίως με το τμήμα του σύγχρονου πολιτισμού. Ελπίζω κάπου εδώ να τελειώνει η πρωτοφανής περιπέτεια του πλανήτη και διδάγματα να αποκομίσαμε όλοι. Με περισσότερη σκέψη, σοφία, λιγότερο εγωκεντρισμό, περισσότερη εξωστρέφεια να πορευτούμε στον δρόμο της τέχνης.
Γκαλερί a.antonopoulou.art, Αριστοφάνους 20, Ψυρρή, www.aaart.gr, @a_antonopoulou_art
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το τρίτο μέρος του κύκλου «Κι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;» εγκαινιάζεται στις 17 Μαΐου
Το visual δρώμενο φέρνει κοντά ανθρώπους από διαφορετικές γωνιές της γης, κάποτε με αναπάντεχες συνέπειες
Το καινούριο εικαστικό έργο της επικεντρώνεται στο πατρικό της σπίτι στην κατεχόμενη Αγία Τριάδα και αφορά κυρίως την ιστορία και τα αντικείμενά του
Ξεναγήσεις στην Πινακοθήκη, τη Γλυπτοθήκη και το Μουσείο Νεώτερου Ελληνικού Πολιτισμού και νέες εκθέσεις από τον Πέτρο Μώρη, τον Δημήτρη Πολυχρονιάδη και τον Αριστομένη Θεοδωρόπουλο
Πρωτοπόρος του μινιμαλιστικού κινήματος στις αρχές του 1960, ήταν ένας από τους πιο επιδραστικούς καλλιτέχνες
Ξέμεινες στην πόλη πασχαλιάτικα; Εκθέσεις υπάρχουν. Κάποιες τελειώνουν μέσα στον Μάιο, οπότε τώρα είναι η ώρα να τις βάλεις στο πρόγραμμά σου
Μια περιήγηση στο πνεύμα των ημερών μέσα από έργα τέχνης που μας περιμένουν στα αθηναϊκά μουσεία
Η ζωή και τα διάσημα έργα του πιο αμφιλεγόμενου καλλιτέχνη του 19ου αιώνα
Μια συζήτηση του καλλιτέχνη Γιώργου Χαδούλη με τον Τάσο Μελετόπουλο με αφορμή την έκθεση του στην γκαλερί Σκουφά
Η έκθεση «KAWS + Warhol» εγκαινιάζεται στις 18 Μαΐου
Μιλήσαμε με την καλλιτέχνιδα για την έκθεσή της "Shades from the deep" στην γκαλερί Αστρολάβος
Οι εκθέσεις που ξεκινούν στο Μουσείο Ακρόπολης και στις Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Ηώς και The Breeder αυτήν την εβδομάδα
Στο ολοκαίνουργιο ξενοδοχείο Mitsis N'U Piraeus Port, ο εικαστικός φιλοτέχνησε ένα τεράστιο έργο στον τοίχο του εστιατορίου του
Από τον Βαμβακάρη και τον Μητρόπουλο στον Ξαρχάκο: μια διαδραστική περιήγηση για το έργο 11+1 εμβληματικών συνθετών στην Πινακοθήκη Γκίκα
«Πρέπει να αλλάξει η εικόνα του καλλιτέχνη στη συλλογική κοινωνική συνείδηση»
Μια εικαστική αλληγορία για την εξέγερση στους περιορισμούς του πολιτισμού και την επιστροφή στις αρχέγονες ρίζες
Η έκθεση που εξερευνά την ανθρώπινη εμπειρία στο ελληνικό πανηγύρι ανοίγει για το κοινό το Σάββατο 20 Απριλίου
Liliana Moro και Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Δαυίδ Σαμπεθάι στην Eleftheria Tseliou, Mateo Andrea στην Alma, αφιέρωμα στον Στέλιο Φαϊτάκη στην Roma κ.ά.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.