Visual Browsing
Στέλλα Καπεζάνου - Baby One More Time
ΤΕΥΧΟΣ 772

6 εκθέσεις τέχνης στην Αθήνα για να τις επισκεφτείτε διαδικτυακά

Οι γκαλερί προσαρμόζονται στη νέα συνθήκη και μας καλούν σε διαδικτυακές εκθέσεις
Στέλλα Καπεζάνου - Knees & Toes, 2018 I Evripides Art Gallery
Virtual tours, videos και εικόνες: Οι καλύτερες διαδικτυακές εικαστικές εκθέσεις στις γκαλερί της Αθήνας

Οι γκαλερί αναγκάστηκαν να κλείσουν για άλλη μία φορά με το νέο lockdown και πολλές εκθέσεις παρουσιάστηκαν στο κοινό μόνο για λίγες μέρες, άλλες αναβλήθηκαν ή μεταφέρθηκαν στο εγγύς μέλλον. Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εμπειρία της φυσικής παρουσίας και επίσκεψης σε μία γκαλερί, αλλά, υπό αυτή τη συνθήκη, μπορούμε να δούμε μερικές από τις καλύτερες εκθέσεις αυτή τη στιγμή στην Αθήνα μέσω virtual tours, videos και εικόνας.

Luke Edward Hall - Figs and Honey and Sailing
The Breeder, έως 12 Μαρτίου

«Ναύτες που χορεύουν, σκοτεινοί πρίγκιπες, ρουστίκ θεοί και εραστές. Μισοί άνθρωποι, μισοί άγρια θηρία, μοναχικοί βοσκοί και λόρδοι μυθικών νησιών. Πωλητές φρούτων, ψαράδες, στρατιώτες και αρχαία αγάλματα. Σκούρα μάτια, ροζ μάγουλα. Λουλούδια και ελιές και πιθάρια και κύματα και κρασί…»

Η πρώτη ατομική έκθεση του βρετανού καλλιτέχνη Luke Edward Hall στην Αθήνα είναι γεγονός και, υπό άλλες συνθήκες, χωρίς τις απαγορεύσεις και την καραντίνα, θα μιλάγαμε από τώρα για ένα από τα πιο σημαντικά καλλιτεχνικά γεγονότα της χρονιάς. Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Luke Edward Hall πριν ενάμιση χρόνο και από τότε θεωρούσαμε πως είναι θέμα χρόνου να πραγματοποιηθεί μία δική του ατομική έκθεση στην αγαπημένη του Ελλάδα.

Σχετικα
Η κίνηση των οχημάτων σήμερα 16 Απριλίου στους δρόμους της Αθήνας
Η κίνηση των οχημάτων σήμερα 16 Απριλίου στους δρόμους της Αθήνας

Επισκεφτείτε την έκθεση: thebreedersystem.com
The Breeder, Ιάσονος 45, Μεταξουργείο, 210 3317527

Luke Edward Hall_Figs and Honey and Sailing

Luke Edward Hall - Figs and Honey and Sailing
Luke Edward Hall - Figs and Honey and Sailing The Breeder I The Breeder
Σχετικα
Αττική - Κορωνοϊός: 1.861 νέα κρούσματα | 15.04.2021
Αττική - Κορωνοϊός: 1.861 νέα κρούσματα | 15.04.2021

Luke Edward Hall - Figs and Honey and Sailing
Luke Edward Hall - Figs and Honey and Sailing The Breeder I The Breeder

Luke Edward Hall - Figs and Honey and Sailing
Luke Edward Hall - Figs and Honey and Sailing The Breeder I The Breeder

Jordy Kerwick - Don’t Burn the House Down Yet / Bel Fullana - Foxy Gangstas
Allouche Benias, έως 4 Μαρτίου

Δύο συναρπαστικές ατομικές εκθέσεις παρουσιάζονται ταυτόχρονα στην γκαλερί Allouche Benias και μπορούμε να τις απολαύσουμε διαδικτυακά.

Ο Jordy Kerwick (γεν. 1982) είναι αυτοδίδακτος ζωγράφος από την Αυστραλία που ζει και εργάζεται στην Albi της Γαλλίας, ενώ η Bel Fullana (γεν. 1985) έχει σπουδάσει στη σχολή Καλών Τεχνών του πανεπιστημίου Sant Jordi στη Βαρκελώνη. Τα έργα των δύο καλλιτεχνών δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον που κρύβει δυσοίωνα στοιχεία. Και οι δύο αναπαραστατικοί ζωγράφοι, οι οποίοι έχουν ξανασυνεργαστεί στο παρελθόν, χρησιμοποιούν το χρώμα με σκοπό να δημιουργήσουν μια περιγραφική σαφήνεια. Ενώ ο Jordy Kerwick θυμίζει στο κοινό την υποσυνείδητη ανάγκη για φροντίδα, η Bel Fullana επιτρέπει στον καμβά να εκφράσει τις πιο ακραίες και επικίνδυνες φαντασιώσεις μας. Ο ρομαντισμός αυτών των ιδεών, τώρα αποκαλύπτει μια βαθύτερη αίσθηση καταστροφής.

Περιηγηθείτε online τις δύο εκθέσεις (και μέσω VR): 
Jordy Kerwick - Don’t Burn the House Down Yet και Bel Fullana - Foxy Gangstas
Allouche Benias, Κανάρη 1, Κολωνάκι, 210 3389111

Allouche Benias
Jordy Kerwick - Let's Make This Interesting, 2020 I Allouche Benias

Allouche Benias
Bel Fullana - Foxy Gangstas I Allouche Benias

Allouche Benias
Jordy Kerwick - Table of Context #3, 2020 I Allouche Benias

Boyd Webb
Bernier/Eliades, έως 13 Μαρτίου

Ο Boyd Webb γεννήθηκε στο Christchurch της Νέας Ζηλανδίας το 1947. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο Πανεπιστήμιο Canterbury στη Νέα Ζηλανδία και στο Royal College of Art στο Λονδίνο. Από το 1972 ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Επηρεασμένος από τις υποδείξεις της Εννοιακής και Μετα-Μινιμαλιστικής Τέχνης της δεκαετίας του 1970, ο Boyd Webb δημιουργεί αρχικά εγκαταστάσεις, γλυπτά και κινηματογραφικά έργα για να εστιάσει τελικά στη φωτογραφία, που από πολύ νωρίς καταλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη δουλειά του.

Πρωτοπόρος στη διερεύνηση της φωτογραφίας ως εκφραστικού μέσου, το έργο του επιδεικνύει τη συνεχή ενασχόλησή του με τη διαλεκτική της όρασης και της γνώσης. Φωτογραφίζοντας πρώτα «πραγματικούς» χώρους και συμβάντα, η ρεαλιστικότητα ωστόσο των οποίων υποθάλπεται μέσω παράλογων αντιπαραθέσεων και ασύνδετων τίτλων και κειμένων, ο Boyd Webb, ήδη από τη δεκαετία του ’80, ασχολείται αποκλειστικά πια με τη φωτογράφηση «στημένων» θεμάτων. Εμπνεόμενος από την επιστήμη, κατασκευάζει ο ίδιος τεχνητούς κόσμους με μακροκοσμικές και μικροκοσμικές προεκτάσεις. Με αξιοσημείωτη οικονομία μέσων δημιουργεί «θεατρικά σκηνικά» μέσα στα οποία οι συχνά απομονωμένοι χαρακτήρες του αγωνίζονται να προσπελάσουν τα εμπόδια που τους θέτει ο καλλιτέχνης.

Επισκεφτείτε την έκθεση: bernier-eliades.com
Bernier/Eliades, Επταχάλκου 11, Θησείο, 210 34139357

Boyd Webb I Bernier/Eliades
Boyd Webb © Boris Kirpotin I Bernier/Eliades

Boyd Webb I Bernier/Eliades
Boyd Webb © Boris Kirpotin I Bernier/Eliades

Boyd Webb I Bernier/Eliades
Boyd Webb © Boris Kirpotin I Bernier/Eliades

Posterity
The Blender Gallery, έως 27 Φεβρουαρίου

Η έκθεση «Posterity» αφορά στην παρουσίαση του γνήσιου υλικού  μιας σπάνιας συλλογής αφισών, με αξιοσημείωτη εικαστική και γραφιστική αξία, σε πραγματικό χώρο και χρόνο, σαν συνέχεια της διαδικτυακής παρουσίας της με τον τίτλο «In Posters We Love», με συνεργασία του τετARTημόριο και της The Blender Gallery, σε επιμέλεια έκθεσης και σχεδιασμό από τον Νέστορα Κατσιμίχα.

Τις αφίσες αυτές συνέλεξε επιμελώς ο σερβοβόσνιος χαράκτης Milan Zunic και η έκθεση αφιερώνεται στη μνήμη του. Το τετARTημόριο εντόπισε αυτή την ιδιαίτερη και σπάνια συλλογή, με τη συμβολή του Α. Κατσούλα. Οι αφίσες καλύπτουν τη χρονική περίοδο από τη δεκαετία του 1960 και μετά, με τον κύριο όγκο τους να καλύπτει τη διάρκεια της κρίσιμης για την Ανατολική Ευρώπη δεκαετία του 1970 και να συνεχίζεται σχεδόν έως και τις αρχές της Νέας Χιλιετίας.

Περιηγηθείτε στην έκθεση: theblendergallery.com
The Blender Gallery, Ζησιμοπούλου 4, Γλυφάδα, 2130280597

Posterity | 360 video

Posterity I The Blender Gallery
Posterity I The Blender Gallery

Posterity I The Blender Gallery
Posterity I The Blender Gallery

Posterity I The Blender Gallery
Posterity I The Blender Gallery

Posterity I The Blender Gallery
Posterity I The Blender Gallery

Στέλλα Καπεζάνου - Baby One More Time
Evripides Art Gallery

Κοιτάζοντας τα έργα της Στέλλας Καπεζάνου είναι σαν να παρακολουθούμε μία ταινία στην οποία υπερβολικά στιλιζαρισμένοι πρωταγωνιστές, με φόντο σουρεαλιστικά διαμορφωμένο και σκηνές που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα μπορούσαν ποτέ να είχαν συμβεί, εμφανίζουν την ίδια γοητεία και το παιχνιδιάρικο ύφος των διαφημίσεων και του branding.

Όλα τα γνωρίσματα που έχουν καταστήσει τη ζωγραφική της χαρακτηριστική είναι εδώ: η σχεδιαστική επιδεξιότητα, το κλείσιμο του ματιού στην pop αισθητική, η ευφάνταστη χρήση του χρώματος, οι αναφορές σε έργα από την ιστορία της τέχνης, η ματαιότητα, η ειρωνεία και το χιούμορ, μεταξύ άλλων.

Όσοι χάσαμε την προσωπική έκθεση της ζωγράφου Στέλλας Καπεζάνου στην γκαλερί Evripides τον Οκτώβριο, έχουμε τη δυνατότητα να τη δούμε μέσα από ένα virtual tour, μαζί με τις εκθέσεις της Έλενας Κυρκιλή, Γιάννη Ευθυμίου και Κωνσταντίνου Νίκου.

Περιηγηθείτε στις εκθέσεις: evripides-art.gr
Evripides Art Gallery, Ηρακλείτου 10 & Σκουφά, Κολωνάκι, 2103615909

Στέλλα Καπεζάνου - Baby One More Time
Στέλλα Καπεζάνου - From Heavens With Love, 2016 I Evripides Art Gallery

Στέλλα Καπεζάνου - Baby One More Time
Στέλλα Καπεζάνου - Tomorrow Morning at Dawn, 2020 I Evripides Art Gallery

Στέλλα Καπεζάνου - Baby One More Time
Στέλλα Καπεζάνου - Knees & Toes, 2018 I Evripides Art Gallery

Αλέκος Κυραρίνης - ὁρατῶν τε καί ἀοράτων
Citronne Gallery, έως 28 Φεβρουαρίου

Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Αβρανάς επισκέπτεται και παρακολουθεί την έκθεση του Αλέκου Κυραρίνη «ὁρατῶν τε καί ἀοράτων» στην γκαλερί Citronne. Δεν πρόκειται για μια συνήθη καταγραφή-απεικόνιση των έργων. Το βίντεο παρουσιάζει την οπτική ενός καλλιτέχνη-σκηνοθέτη στο εκτιθέμενο έργο ενός άλλου καλλιτέχνη - εικαστικού. Ένα τρίτο καλλιτεχνικό στοιχείο είναι η σύνθεση του Γιώργου Κουμεντάκη «Το Ισοκράτημα ενός Παιδιού», η οποία λειτουργεί ως συνδετικός ιστός ανάμεσα στις δύο δημιουργίες.

Ο Αλέξανδρος Αβρανάς περιέρχεται την έκθεση του Αλέκου Κυραρίνη ως σύνολη δημιουργία – ταυτοχρόνως «περιγράφει» το κάθε έργο χωριστά. Στην περιήγησή του, ο σκηνοθέτης προσλαμβάνει τον εκθεσιακό χώρο ως πλαίσιο, αλλά και ως τμήμα ενεργό της έκθεσης. Οι τοίχοι, οι πόρτες, οι γωνίες προβάλλονται επαναληπτικά για να υπογραμμίσουν τον ρόλο τους, όχι μόνον στεγαστικό, αλλά και συμπληρωματικό της εικαστικής δημιουργίας. Η ιδιαιτερότητα της περιήγησης αυτής είναι η αέναη κυκλική κίνηση η οποία, σταδιακά και μεθοδικά, μας κυκλοφορεί μέσα στη μυστικιστική ατμόσφαιρα του Αλέκου Κυραρίνη.

Επισκεφτείτε την έκθεση: citronne.com
Citronne Gallery, Πατριάρχου Ιωακείμ 19, Κολωνάκι, 2107235226

Αλέκος Κυραρίνης - ὁρατῶν τε καί ἀοράτων
Αλέκος Κυραρίνης, Κατὰγῆν διακόσμησις, 2019. Κατασκευή, αυγοτέμπερα σε ξύλο, 195 x 233 εκ. Ι Citronne Gallery

Αλέκος Κυραρίνης - ὁρατῶν τε καί ἀοράτων
Αλέκος Κυραρίνης, Ο κανόνας μου, 2019. Αυγοτέμπερα σε ξύλο, 28 x 23 εκ. Ι Citronne Gallery

Αλέκος Κυραρίνης - ὁρατῶν τε καί ἀοράτων
Αλέκος Κυραρίνης - ὁρατῶν τε καί ἀοράτων Ι Citronne Gallery

 

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5