- CITY GUIDE
- PODCAST
-
25°
Πέθανε ο άνθρωπος που έβαλε τη γυάλινη πυραμίδα στην είσοδο του Λούβρου.
Πλήρης ημερών άφησε την τελευταία του πνοή ο αρχιτέκτονας Τσεν Τσουνγκ Πέι, δημιουργός της περίφημης γυάλινης πυραμίδας στο Μουσείο του Λούβρου. Ένας εκ των διασημότερων μοντερνιστών της αρχιτεκτονικής του 20ού αιώνα πέθανε σε ηλικία 102 ετών. Εκτός από τη γυάλινη πυραμίδα στην είσοδο του Λούβρου, είχε σχεδιάσει τον ουρανοξύστη της Bank of China στο Χονγκ Κονγκ και την προεδρική βιβλιοθήκη του Τζον Φ. Κένεντι στη Βοστόνη των ΗΠΑ.
Γεννημένος στην Κίνα ήταν παιδί εύπορου τραπεζίτη. Φοίτησε σε Σαγκάη και Χονγκ Κονγκ, πριν συνεχίσει τις σπουδές του στο ΜΙΤ και το Χάρβαρντ. Μαθητής του Γουόλτερ Γκρόπιους, ιδρυτή του Μπάουχαους και του Μαρσέλ Μπρόιερ, ενός εκ των πατέρων του μοντερνισμού, ο Πέι εγκαινίασε το δικό του γραφείο, αμέσως μετά την επίσημη εγγραφή του στα μητρώα των Αμερικανών πολιτών, το 1954.
Ξεκινώντας από την απλή παρατήρηση ότι το Λούβρο είναι «ένα ιδιαίτερο μουσείο, με είσοδο που δεν φαίνεται γιατί είναι στο πλάι», ο Πέι κατέληξε πως «χρειάζεται μια κεντρική είσοδο». Στα αρχικά σχέδια δεν περιλαμβανόταν η πυραμίδα, αλλά ένα υπόγειο σύμπλεγμα χώρων, με φωτεινά στοιχεία και είσοδο με ράμπα.
Προχωρώντας όμως τον σχεδιασμό, προέκυψε η πυραμίδα, η οποία με τη διαφάνεια και τα υλικά της αποτέλεσε σημείο αναφοράς και ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μνημεία παγκοσμίως -πόλος έλξης για τους τουρίστες που δεν σταματούν να φωτογραφίζονται έχοντας το έργο αυτό στο φόντο. Τα εγκαίνια της Πυραμίδας έγιναν το 1989 επί προεδρίας Φρανσουά Μιτεράν.
Σύγχρονο, γυάλινο και αυστηρά γεωμετρικό, το έργο αυτό παραμένει μια ρηξικέλευθη πρόταση στον διάλογο κλασικού και μοντέρνου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένας οδηγός τέχνης με όλα όσα αξίζει να δεις αυτό το φθινόπωρο
Της ζητήσαμε να μας μιλήσει για την τέχνη της, την καθημερινότητά της και τον γάμο της με τον Τζακ Σαβορέτι
Έντεκα εικαστικοί αναμετριούνται με τις δυσκολίες απεικόνισης του υπαρξιακού βάθους, όταν η ύπαρξη ασθενεί
Αν και πολλοί εκτιμητές αναφέρουν πως πρόκειται για έργο του τεράστιου εικαστικού η προέλευσή του δεν έχει πιστοποιηθεί 100%
Η αφορμή για να ανακαλύψει τη ζωγραφική, την τέχνη της που ήταν καθρέφτης πόνου και δύναμης
Επισήμανε ότι πρόκειται για ένα « Έργο αγάπης, περηφάνιας μιας κόρης για τους σπουδαίους γονείς της»
Ο γκαλερίστας σε κάθε έκθεση χτίζει μια ολοκληρωμένη εμπειρία
Γιατί η Μαρία Αλμπάνη και η γκαλερί Alma αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της αθηναϊκής εικαστικής σκηνής
Μιλήσαμε με την καλλιτέχνιδα για την έκθεσή της «Κτίσματα» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Μια έκθεση κόμιξ και δυο εικαστικών στις προτάσεις μας
Μια έκθεση για ιστορίες που αποκαλύπτονται όταν διασταυρώνονται οι φυλές, οι πολιτικές, τα ανθρώπινα δικαιώματα
Έξι προτομές του γνωστού γλύπτη θα εκτεθούν στο προαύλιο του ναού του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων
Το Μουσείο Μουνκ ανέλυσε τη χρωματική χημεία δύο εκδοχών του διάσημου πίνακα και έφτιαξε μία «Χρονομηχανή της Κραυγής»
«Ελπίζω να προσφέρει ανακούφιση στους ασθενείς», δήλωσε ο καλλιτέχνης
Μια συνάντηση ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας με αφορμή τον τόπο και τοπίο με δωρεάν δράσεις από 26 ως 29 Σεπτεμβρίου
Στην ομαδική έκθεση, που ξεκινάει 13 Σεπτεμβρίου, θα συμμετέχουν όλοι οι συνεργάτες που αποτελούν τον κορμό και την οικογένεια της γκαλερί
Ο θρυλικός πίνακας και ίσως ένα νέο μουσείο αρκούν για να ξεπλύνουν τις κατάφωρες παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων στην περιοχή;
Πριν από λίγες μέρες ο δρόμος με έφερε στην εντυπωσιακή είσοδο της Βασιλέως Κωνσταντίνου. Σύντομα όμως, η εξιδανίκευση άρχισε να υποχωρεί.
Μία έκθεση που θέτει μερικά από τα πιο πιεστικά ερωτήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη και ο κόσμος σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.