Περιπέτειες στο ΚΤΕΛ
Πριν κανά-δύο χρόνια, χαζεύοντας σε ένα από τα κορυφαία φωτογραφικά site παγκοσμίως, του οποίου έχω την τιμή να είμαι μέλος (δείτε εδώ), είχε πέσει το μάτι μου σε μία έγχρωμη street εικόνα (φανταστική ομολογουμένως) με τίτλο: «The day nothing happened» (Πατήστε εδώ για την δείτε).
Κάπως έτσι ήταν εκείνο το πρωινό. Πρωινό, τρόπος του λέγειν. Περασμένες δώδεκα, κοντά μία. Συννεφιά, κουφόβραση, καθημερινή, νομίζω Πέμπτη, αλλά με ελάχιστη κίνηση. Δεν είχα όρεξη για θάλασσα, στις 16:00 έπιανα δουλειά και οι πιθανότητες να βγω για κοκτέιλ το βραδάκι με τη Σκάρλετ απειροελάχιστες (για να θυμόμαστε που και που και εκείνον τον ταλαίπωρο τον Ευκλείδη).
Ανία, πλήξη, βαρεμάρα. “Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.”
Ο ποιητικός οίστρος με πέτυχε να περνάω με το ποδήλατο έξω από το ΚΤΕΛ. “Να λοιπόν που θα βρω βαρβάρους να περιμένω!” η άμεση σκέψη. Σε ελεύθερη μετάφραση, “όλο και κάτι ενδιαφέρον θα βρω για φωτογράφηση στο ΚΤΕΛ και έτσι θα σκοτώσω κανά δίωρο. Τόσος κόσμος μπαινοβγαίνει. Τι διάολο;” Να διευκρινίσω ότι όταν μιλάω για ΚΤΕΛ, εννοώ το διάσημο ΚΤΕΛ Χανίων. Πάτε να γελάσετε με το “διάσημο”, αλλά θα σας προλάβω. Από το συγκεκριμένο ΚΤΕΛ ξεκινάει το λεωφορείο για το φαράγγι της Σαμαριάς. Αν είσαι τουρίστας, πρακτικά δεν υπάρχει άλλος τρόπος να πας. Συνεχίζετε να θέλετε να με κοροϊδέψετε για το “διάσημο”; Σας ενημερώνω ότι το δεύτερο μεγαλύτερο φαράγγι της Ευρώπης έχει μία επισκεψιμότητα κάθε χρόνο, που ξεπερνάει τα 150.000 άτομα. Από όλα τα μέρη του κόσμου. Οι περισσότεροι από αυτούς παίρνουν το ΚΤΕΛ από Χανιά για να το επισκεφθούν. Να προσθέσω επίσης, ότι από το συγκεκριμένο ΚΤΕΛ αναχωρούν και τα λεωφορεία για κάποιες από τις “καλύτερες παραλίες του κόσμου”. Δεν τα λέω εγώ αυτά, διαρκώς δημοσιεύονται τέτοιες λίστες από έγκυρα διεθνή τουριστικά sites και περιοδικά. Μπάλος, Λαφονήσι, Φαλάσσαρνα είναι σχεδόν πάντα μέσα σε αυτές. Πάρα πολλοί, λοιπόν, ξένοι επισκέπτες μεταβαίνουν στα συγκεκριμένα μέρη με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Δε συνεχίζω, νομίζω καταλάβατε το πνεύμα μου. Οπότε κομμένη η πλάκα για το “διάσημο”. Το ΚΤΕΛ Χανίων ΕΙΝΑΙ διάσημο, ΟΚ; Χαίρομαι που το ξεκαθαρίσαμε!
“Άκου να δεις φίλε ΔΕΝ θα ξαναβγάλεις φωτογραφίες εδώ μέσα!” Την ώρα που το λέει αυτό, ακολουθώντας με γρήγορα νευρικά βήματα, σταματάω, γυρίζω, νετάρω στη μύτη του και πατάω το κουμπί. Αν κοιτάξετε καλά τη συγκεκριμένη φωτογραφία, θα καταφέρετε να δείτε τους ατμούς, που βγαίνουν από τα ρουθούνια και τα αυτιά του. Αν πάλι δεν τους βλέπετε, σίγουρα από το βλέμμα του μπορείτε να τους φανταστείτε. Εντάξει, δίκιο είχε ο άνθρωπος. Τη δουλειά του έκανε και μάλιστα πολύ καλά! Ανταλλάξαμε και μερικές “φιλοφρονήσεις”. Τώρα που το σκέφτομαι πιο ψύχραιμα, κακώς! Του ζητώ δημοσίως συγνώμη!
Πάντως, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο “something did happen” εκείνη τη μέρα στο διάσημο ΚΤΕΛ Χανίων. Δείτε και όσες εικόνες πρόλαβα να βγάλω, νομίζω έχουν πλάκα...
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Συνέντευξη με την φωτογράφο και καθηγήτρια φωτογραφίας με αφορμή την έκθεση που έκανε πρόσφατα στην Πράγα
Οι φωτογραφίες του «Dear God, the Parthenon is still broken» συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τον τόπο και τον χρόνο
Μερικές σκέψεις με αφορμή την «Θεσσαλονίκη: Η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων 1870-1920», στο Εβραϊκό μουσείο του Παρισιού
Τη σπαρακτική σκηνή κατέγραψε ο φωτορεπόρτερ του Reuters, Μοχάμεντ Σάλεμ
Το νέο λεύκωμα της Taschen αποκαλύπτει την εξέλιξη του φωτογράφου που εναντιώθηκε στη σεμνοτυφία
«Ποτέ δεν ολοκληρώνεται το ταξίδι, αφήνεται κάθε φορά ένα παράθυρο ανοικτό στον ορίζοντα»
Ένα photo story του Έλληνα φωτογράφου από την πόλη της Ισπανίας
Ο υπόκοσμος και οι ανθρώπινες ιστορίες πρωταγωνιστούν στο νέο του λεύκωμα «893 Yakuza: The Setting Sun»
Η ιστορία πίσω από το βραβευμένο «κλικ»
Επιστροφή στην αναλογική κάμερα και ασπρόμαυρες εικόνες με ένα μόνο κλικ
Αφιέρωμα στην πορεία ενός από τους καθοριστικούς δημιουργούς της μεταπολεμικής περιόδου
Ο φωτογράφος που απαθανάτισε τη νυχτερινή ζωή της γενιάς του μιλάει στην Athens Voice για το νέο του λεύκωμα «While you Were Sleeping: 1998–2000»
Σειρά γραμματοσήμων για τον καλλιτέχνη που αποτύπωσε το δέος του φυσικού περιβάλλοντος
«Η δύναμη της τέχνης είναι η ενεργοποίηση της φαντασίας του θεατή»
Οι εντυπωσιακές εικόνες από όλο τον κόσμο που πήραν την πρωτιά
Ο φωτογράφος Θωμάς Δασκαλάκης εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα
Το Photometria Photography Center των Ιωαννίνων τιμά τη γυναίκα με μια ιδιαίτερη έκθεση φωτογραφίας
Δείτε τις εντυπωσιακές εικόνες από όλο τον κόσμο που ξεχώρισαν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.