Trending Now

Στιγμές τρόμου: Αλεξιπτωτιστής μπλέχτηκε στο φτερό του αεροπλάνου στα 4.600 μέτρα

Πώς γλίτωσε από βέβαιο θάνατο - Βίντεο κατέγραψε τη συγκλονιστική εμπειρία

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Skydiver στην Αυστραλία γλίτωσε από βέβαιο θάνατο όταν το αλεξίπτωτό του μπλέχτηκε στο φτερό του αεροπλάνου - Πώς κατάφερε να προσγειωθεί με ασφάλεια.
Aλεξιπτωτιστής έζησε συγκλονιστική εμπειρία σε άλμα από ύψος 4.600 μέτρων © Jarrad Nolan/ATSB

Skydiver στην Αυστραλία γλίτωσε από βέβαιο θάνατο όταν το αλεξίπτωτό του μπλέχτηκε στο φτερό του αεροπλάνου - Πώς κατάφερε να προσγειωθεί με ασφάλεια.

Ένας skydiver γλίτωσε από τρομερό κίνδυνο, αφού το αλεξίπτωτό του άνοιξε πρόωρα σε υψόμετρο 4.600 μέτρων, αναγκάζοντάς τον να απελευθερωθεί μόνος του εν μέσω πτήσης.

Το περιστατικό με το αλεξίπτωτο σημειώθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου πάνω από το αεροδρόμιο Τάλι, στην Άπω Βόρεια Κουινσλάνδη, σύμφωνα με την τελική έκθεση της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών της Αυστραλίας, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.

Μια ομάδα 17 αλεξιπτωτιστών είχε ξεκινήσει για ένα άλμα σχηματισμού 16 ατόμων από τα 15.000 πόδια (4.572 μέτρα), το οποίο θα κατέγραφε ένας εναέριος οπερατέρ.

Σύμφωνα με βίντεο από το αεροσκάφος, η λαβή του εφεδρικού αλεξιπτώτου του πρώτου αλεξιπτωτιστή που βγήκε από το Cessna Caravan πιάστηκε στο πτερύγιο του φτερού, προκαλώντας την ακούσια ανάπτυξή του μέσα σε δευτερόλεπτα.

Skydiver snared by parachute on plane tail dangles 4,500 metres in the air

Η ξαφνική ανάπτυξη τον εκτόξευσε προς τα πίσω, με αποτέλεσμα να χτυπήσει το φτερό με τα πόδια του. Οι αξιωματούχοι της υπηρεσίας ασφαλείας σημείωσαν ότι η απότομη κίνηση τον άφησε να κρέμεται από το αεροσκάφος, ενώ το χτύπημα προκάλεσε «σημαντική ζημιά» στο Cessna.

«Το αλεξίπτωτο τυλίχθηκε γύρω από τον σταθεροποιητή, αφήνοντας τον αλεξιπτωτιστή να αιωρείται κάτω από το αεροσκάφος», ανέφερε η Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών. Οι υπόλοιποι αλεξιπτωτιστές συνέχισαν να πηδούν, ενώ δύο έμειναν στην πόρτα, όπως φαίνεται στο βίντεο.

Ο παγιδευμένος αλεξιπτωτιστής χρησιμοποίησε ένα ειδικό μαχαίρι για να κόψει 11 γραμμές του εφεδρικού αλεξιπτώτου και να απελευθερωθεί. Παρά το ότι μπλέχτηκε σε κάποιες από τις υπόλοιπες γραμμές, κατάφερε να ανοίξει το κύριο αλεξίπτωτό του.

«Ο πιλότος θυμάται ότι ένιωσε το αεροσκάφος να σηκώνει απότομα τη μύτη και είδε την ταχύτητα να μειώνεται γρήγορα», δήλωσε ο επικεφαλής επίτροπος της ATSB, Άνγκους Μίτσελ.

View this post on Instagram

A post shared by BBC News (@bbcnews)

Πρόσθεσε ότι ο πιλότος αρχικά δεν γνώριζε τι είχε συμβεί και πίστεψε ότι το αεροσκάφος είχε περιέλθει σε απώλεια στήριξης, οπότε εφάρμοσε λίγη ισχύ. «Όμως, όταν του είπαν ότι ένας αλεξιπτωτιστής κρεμόταν από το ουραίο πτερύγιο, μείωσε ξανά την ισχύ», αποκάλυψε η έρευνα.

Ο αλεξιπτωτιστής υπέστη ελαφρά τραύματα αλλά προσγειώθηκε με ασφάλεια.

Με όλους τους αλεξιπτωτιστές εκτός αεροσκάφους, ο πιλότος διαπίστωσε ότι είχε περιορισμένο έλεγχο ανόδου-καθόδου, καθώς το ουραίο τμήμα είχε υποστεί σοβαρή ζημιά και μέρος του εφεδρικού αλεξιπτώτου παρέμενε τυλιγμένο πάνω του.

Παρά τις ανησυχίες και το σήμα Mayday που εξέπεμψε προς τον πύργο ελέγχου του Μπρισμπέιν, το αεροσκάφος προσγειώθηκε με επιτυχία.

Ο πιλότος, που φορούσε δικό του αλεξίπτωτο έκτακτης ανάγκης, ήταν έτοιμος να εγκαταλείψει το αεροσκάφος αν έκρινε ότι δεν μπορούσε να το προσγειώσει, αλλά σε ύψος περίπου 2.500 ποδιών διαπίστωσε ότι είχε επαρκή έλεγχο.

Το περιστατικό οδήγησε την ATSB να εκδώσει νέες οδηγίες προς αλεξιπτωτιστές, τονίζοντας την προσοχή στις λαβές των αλεξιπτώτων κατά την έξοδο από το αεροσκάφος. Τα ειδικά μαχαίρια θεωρούνται «σωτήρια» σε περίπτωση πρόωρης ανάπτυξης εφεδρικού αλεξιπτώτου.

Ο Μίτσελ υπενθύμισε επίσης ότι στο παρελθόν έχουν σημειωθεί θανατηφόρα δυστυχήματα λόγω λανθασμένης φόρτωσης αεροσκαφών εκτός ορίων κέντρου βάρους, υπογραμμίζοντας τη σημασία των υπολογισμών βάρους και ισορροπίας πριν από κάθε πτήση.

(Mε πληροφορίες Independent)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY