Trending Now

Ποδόσφαιρο, κορίτσια και μια νέα εποχή συμπεριληπτικής αφήγησης

Μια καμπάνια ωδή στο γυναικείο ποδόσφαιρο

Αλκιβιάδης Σιαράβας
Αλκιβιάδης Σιαράβας
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ποδόσφαιρο, κορίτσια και μια νέα εποχή συμπεριληπτικής αφήγησης
© The National Lottery / YouTube

Μια νέα εποχή συμπεριληπτικής αφήγησης, με το ποδόσφαιρο να είναι απλώς το όχημα

Το φετινό καλοκαίρι, μια τηλεοπτική καμπάνια από το Ηνωμένο Βασίλειο κατάφερε να μιλήσει δυνατά εκεί όπου οι στατιστικές κουράζουν: στο συναίσθημα. Η συνεργασία του National Lottery με το ITV και τη διαφημιστική Hearts & Science, με πρωταγωνίστρια τη Jill Scott – πρωταθλήτρια Ευρώπης και τηλεοπτική περσόνα – δεν είναι απλώς μια ωδή στο γυναικείο ποδόσφαιρο. Είναι ένα σύγχρονο παραμύθι που μιλά για δυνατότητες, ταλέντο και κοινότητες. Και αυτό, για όσους εργαζόμαστε στην επικοινωνία, είναι ένα μάθημα storytelling με κοινωνική επίγνωση.

Η καμπάνια που προβάλλεται καθ’ όλη τη διάρκεια του Women's UEFA Euro 2025 δεν επιλέγει το κλασικό σπορ-μανιφέστο. Δεν κραυγάζει για ίσα δικαιώματα ή για ποσοστώσεις στα γήπεδα. Αντίθετα, υφαίνει μια αφήγηση με ήπιο τόνο και αισιόδοξη δυναμική. Δείχνει κορίτσια από όλη τη Βρετανία, που μέσα από την υποστήριξη του National Lottery – και των 6 δισεκατομμυρίων λιρών που έχουν διατεθεί για τον αθλητισμό βάσης – βρίσκουν χώρο να ονειρευτούν.

Η επιλογή της Jill Scott ως αφηγήτριας δεν είναι τυχαία. Εκπροσωπεί τη μετάβαση από την εποχή του «είναι καλό για κορίτσι» στην εποχή του «είναι καλό, τελεία». Με φυσική αμεσότητα και χωρίς ίχνος διδακτισμού, γεφυρώνει τον κόσμο της πρωτοκαθεδρίας με αυτόν της καθημερινής προσπάθειας. Την ακολουθούμε μέσα από γήπεδα προπόνησης, οικογενειακές σκηνές και ένα συγκινητικό crescendo: τον τελικό σταδίου. Εκεί, όπου το βλέμμα κάθε κοριτσιού συναντά την προοπτική του μέλλοντος – όχι πλέον ως φιλοδοξία, αλλά ως δικαίωμα.

Ποδόσφαιρο, κορίτσια και μια νέα εποχή συμπεριληπτικής αφήγησης
© Τhe National Lottery / YouTube

Το δημιουργικό υπογράφει η ITV Creative και σκηνοθετεί ο Paul Quinn με αίσθηση αυθεντικότητας και έντιμης συγκίνησης. Η παραγωγή αποφεύγει τις υπερβολές, προτιμώντας τη γλώσσα των κοντινών πλάνων, των αληθινών στιγμών και της ψυχικής εγγύτητας. Το αποτέλεσμα δεν είναι διαφήμιση· είναι ένα μικρό ντοκιμαντέρ για την κοινωνική δύναμη του παιχνιδιού.

Αξίζει να σημειωθεί και το έξυπνο πείραμα experiential marketing της καμπάνιας: το Σάββατο 12 Ιουλίου, ομάδες κοριτσιών από όλη την Αγγλία και την Ουαλία – χρηματοδοτούμενες από το Lottery – θα συμμετάσχουν σε μια μοναδική ποδοσφαιρική εμπειρία μέσα στο πλατό της σειράς Coronation Street, μετατρέποντας το χώρο της λαϊκής βρετανικής μυθοπλασίας σε γήπεδο ελπίδας. Εκεί όπου οι καθημερινοί ήρωες είναι, τελικά, τα ίδια τα παιδιά.

The National Lottery - Women's football 2025

Από πλευράς marketing, το παράδειγμα της Allwyn – του διαχειριστή του National Lottery – είναι σχολή: επενδύει σε καμπάνιες που χτίζουν κοινωνικό κεφάλαιο, όχι απλώς brand awareness. Η τοποθέτησή τους είναι ξεκάθαρη: δεν προσπαθούν να "πουλήσουν" τον αθλητισμό, αλλά να αναδείξουν τον ρόλο τους στη διαμόρφωση ευκαιριών. Κι αυτή είναι μια καμπάνια που θυμίζει ότι το purpose, όταν είναι αυθεντικό, δεν χρειάζεται φωνές. Φτάνει να παίζεται σωστά, όπως μια καλή πάσα σε αγώνα: την αντιλαμβάνεσαι από το αποτέλεσμα.

Στη σύγχρονη εποχή των KPIs, των performance metrics και των heat maps, ξεχνάμε συχνά ότι η επικοινωνία δεν είναι μόνο για να μετριέται. Είναι για να συγκινεί. Και αυτή η καμπάνια – με την απλότητα και την ευαισθησία της – το πετυχαίνει. Δείχνει πως όταν βάζεις τον άνθρωπο (ή, στην προκειμένη περίπτωση, το κορίτσι που παίζει μπάλα) στο κέντρο, τότε φτιάχνεις κάτι που μπορεί πραγματικά να αλλάξει νοοτροπίες.

Γιατί στο τέλος της ημέρας, το ποδόσφαιρο είναι απλώς το όχημα. Η πραγματική νίκη είναι η δυνατότητα κάθε παιδιού να σταθεί στο κέντρο του γηπέδου – και της ζωής – με αυτοπεποίθηση.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY