Βιβλιο

Λεπτομέρειες 392

Θα προστατευτεί η πνευματική ιδιοκτησία σ’ ό,τι κυκλοφορεί σε ψηφιακή μορφή;

43714-98169.jpg
Σταυρούλα Παπασπύρου
ΤΕΥΧΟΣ 392
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
22204-49629.jpg

Θα προστατευτεί η πνευματική ιδιοκτησία σ’ ό,τι κυκλοφορεί σε ψηφιακή μορφή; Θα ενισχυθούν οι σχολικές βιβλιοθήκες; Θα μηδενιστεί ο ΦΠΑ στη λιανική; Θα χαλαρώσει η στρόφιγγα των τραπεζών για τους επιχειρηματίες του βιβλίου; Ιδού μερικά από τα ζητήματα που έθεσε η ΕΝΕΛΒΙ, το νέο σωματείο του κλάδου, ζητώντας «σαφείς» απαντήσεις από τους πολιτικούς. Το μόνο σαφές προς το παρόν, οι ευσεβείς της πόθοι.

● Χαμένοι άνθρωποι, χαμένες ευκαιρίες, χαμένα αγαθά... Σύμφωνα με τον «Καστανιώτη», τα φρεσκοτυπωμένα διηγήματα της Αμάντας Μιχαλοπούλου έχουν για φόντο τη σύγχρονη Ελλάδα και οι ήρωές τους, είτε υποδύονται τους ατάραχους είτε παραδέχονται τη συντριβή τους, καλούνται να μάθουν την τέχνη της ζωής ξανά. Τίτλος της συλλογής, «Λαμπερή μέρα». Ηθελημένα απατηλός, ακούγεται σαν ευχή. Αμήν!

● «Ζητάω μιά καμπύλη/ανάμεσα λαιμού και ώμου/ν’ αφήσω το κεφάλι μου/ φιλώντας/κι εσύ ν’ ανατριχιάζεις/να σκιρτάς μόλις». Μικρό δείγμα από το νέο βιβλίο του Θάνου Φωσκαρίνη, «Χους», το δέκατο της ποιητικής του διαδρομής (Οδός Πανός). Σ’ αυτόν οφείλεται και η έκδοση της αυτοβιογραφικής νουβέλας του Μένη Κουμανταρέα «Οι αλεπούδες του Γκόσπορτ» (Κέδρος): την εντόπισε τακτοποιώντας το αρχείο του συγγραφέα –δουλειά που κάνει εδώ και χρόνια– και τον ώθησε να τη δημοσιεύσει με καθυστέρηση πέντε δεκαετιών!

● Αυτοβιογραφικό είναι και το βιβλίο που ολοκληρώνει ο Κουμανταρέας τώρα, με ανακτημένες τις δυνάμεις, εν αναμονή μιας χαρτόδετης επανέκδοσης της «Φανέλας με το εννιά». Το φινάλε, λέει, θα του το υπαγορεύσει η ίδια η ζωή. 

● Κι άλλη αυτοβιογραφία, του εκρηκτικού Εμίρ Κουστουρίτσα. Εστιασμένη στα νεανικά του χρόνια στο  Σεράγιεβο παρά στις ταινίες του, πρωτοκυκλοφόρησε το 2010 ως «Ο θάνατος είναι μια ανεπιβεβαίωτη φήμη». Κι αφού έγινε ανάρπαστη –πάνω από 100.000 αντίτυπα–  άρχισε να τυπώνεται στην Ευρώπη ως «Κι εγώ πού είμαι σ’ αυτήν την ιστορία;» (Πατάκης). Θα την παρουσιάσει αυτοπροσώπως στην έκθεση της Θεσσαλονίκης, όπου συμμετέχει και ο σεναριογράφος του Ντούσαν Κοβάσεβιτς με την πικρή κωμωδία «Γενική πρόβα αυτοκτονίας» (Εστία).

● Αν έτυχε να διαβάσατε  τη «Λέσχη των νέων πιανιστών», αν σαγηνευτήκατε από τη λιτή πρόζα του Νορβηγού συνθέτη Κέτιλ Μπγιόρνσταντ, σπεύστε να προμηθευτείτε και τη συνέχειά της, το «Ποτάμι» (μτφ. Κ. Γλυνιαδάκη, Πόλις). Ενα μυθιστόρημα βουτηγμένο στη θλίψη, το ερωτικό πάθος και τη μουσική –όχι μόνο την κλασική, υπάρχει και το Γούντστοκ μέσα–, βαθύ κι ανάλαφρο ταυτόχρονα, γεμάτο ηθικά διλήμματα, ικανό να κλέψει την καρδιά ρομαντικών και μη.

stavroulapapaspirou@gmail.com

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φραντσέσκα Ντιοταλέβι
Φραντσέσκα Ντιοταλέβι: Το να γράψω για τη Βίβιαν Μάιερ υπήρξε άσκηση λεπτότητας, σεβασμού και θάρρους

Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση

Σμαρώ Τζενανίδου,  «Η Βενετία αλλιώς»
15 συγγραφείς συνομιλούν με τον αγαπημένο τους πίνακα στο Ίδρυμα Κακογιάννης

Η συλλογή διηγημάτων «Οι Αόρατοι της Γης» είναι το αποτέλεσμα του δημιουργικού διαλόγου των συγγραφέων με ένα έργο της ομότιτλης έκθεσης της Σμαρώς Τζενανίδου

Δημήτρης Τσεκούρας: Είναι αδιανόητο να μην νικάει το καλό
Δημήτρης Τσεκούρας: Είναι αδιανόητο να μη νικάει το καλό

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για το νέο του μεταφραστικό έργο, τη συλλογή του Γεωργιανού συγγραφέα Έρλομ Αχβλεντιάνι «Ο άντρας που έχασε τα λογικά του», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY