5 σκηνοθέτες (Γιολάντα Μαρκοπούλου, Λίλλυ Μελεμέ, Δημήτρης Μπίτος, Ελένη Μποζά, Άρης Τρουπάκης) προσκάλεσαν 5 σημαντικούς νεοέλληνες συγγραφείς να ανασύρουν θησαυρούς της αρχαίας τραγωδίας και να τους αναμείξουν με εύφλεκτα υλικά του παρόντος. Οι Δημήτρης Γκενεράλης, Βαγγέλης Ραπτόπουλος, Σάκης Σερέφας, Αλέξης Σταμάτης και Μισέλ Φάις έγραψαν τα κείμενα και παρακολούθησαν από κοντά τη διαδικασία των προβών. Μετά το τέλος της παράστασης οι συγγραφείς συζητούν με το κοινό για τις ποικίλες αντανακλάσεις του κειμένου αλλά και για τη διαδικασία θεατρικοποίησής του.
Αυτή την Παρασκευή 11/2 o Μισέλ Φάις συζητάει για το έργο του «Μετά τις τελευταίες μας λέξεις» (σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ/ διανομή: Ά. Κουτσαφτίκη, Χ. Χαραλάμπους). Δες τι είπε στην Α.V.
«Ο αδιάπτωτος, τυφλός και ωμοφαγικός τσακωμός ενός μεσοαστικού ζευγαριού σ’ ένα τηλεοπτικό στούντιο είναι το θέμα στο μονόπρακτο με το οποίο συνεργάζομαι στο σπονδυλωτό σχήμα «Έξοδος» (με άλλους τέσσερις συγγραφείς) της θεατρικής ομάδας Συνεργείο. Η γυναίκα στο «Μετά τις τελευταίες μας λέξεις» δουλεύει περιστασιακά ως γυμνό μοντέλο στη Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ ο άντρας βιοπορίζεται φτιάχνοντας σταυρόλεξα.
Ο θεατής παρακολουθεί την αποσύνθεση (και το θέαμα της αποσύνθεσης) μιας σχέσης που εκτίθεται βορά σε κοινή θέα, ενώ στο βυθό της βράζει μια ευρύτερη απειλή. Ωστόσο ο αθέατος πρωταγωνιστής, ο κρυφός ρόλος του έργου, είναι οι λέξεις: λέξεις που καλύπτουν τον πανικό του κενού, λέξεις που θυμίζουν επιθανάτιους ρόγχους, λέξεις που δεν σημαίνουν πλέον αυτά που γράφουν τα λεξικά, λέξεις που γίνονται φονικά όργανα.
Η τηλεόραση, ως «άρρωστη» αρχαία αγορά, γίνεται το πεδίο όπου το ιδιωτικό και το δημόσιο αλληλοαφανίζονται ή εναλλάσονται σαν το παιχνίδι με τις μάσκες που συμβαίνει συνεχώς επί σκηνής.
Η παρτιτούρα μιας παροξυσμικής στιχομυθίας διακόπτεται από περιπαθή τραγούδια, παρωδίες ονείρων, εξομολογητικές εξάρσεις ή σιωπηλές καταβυθίσεις. Κατά στιγμές, ένας άτυπος χορός σχολιάζει αυτά που εκτυλίσσονται στο «κοίλο» της τηλεόρασης, αντανακλώντας εντέλει το άλυτο εσωτερικό σταυρόλεξο όλων μας».
Info
Παρασκευή 18/2: ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος για τα «Μυρμήγκια». Κυριακή 20/2: ο Σάκης Σερέφας για το «Ερινύα με τανάλια». Παρασκευή 25/2: ο Δημήτρης Γκενεράλης για το «Κυριακή πρωί». Παρασκευή 4/3: ο Αλέξης Σταμάτης για το «Θάλαμος». Ώρα έναρξης παραστάσεων: 21.00. Ημέρες παραστάσεων: Πέμπτη - Κυριακή. Διάρκεια/είσοδος: 100 λεπτά, € 15, € 10 (φοιτ.), Κολωνού 31, Μεταξουργείο, 698 1802544
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Από τους Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα μέχρι απλούς κατοίκους, ένα βιβλίο — ταξίδι σε 201 ιστορίες. Ο Χρήστος Πιπίνης, «ψυχή» της ομάδας, μάς είπε περισσότερα
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, στις 19:30
Τα δεκατέσσερα κείμενα του βιβλίου αναφέρονται στις πολιτικές, στρατιωτικές και διπλωματικές εξελίξεις που διαμόρφωσαν το νεοελληνικό κράτος και την νεοελληνική κοινωνία
Στην ποιητική συλλογή «Les Grottes – Excavating Insanity» προσπαθεί να βρει τον δρόμο της επιστροφής προς τη νηφαλιότητα και την επιβίωση γράφοντας
Όσα είπαμε με έναν από τους πιο επιδραστικούς στοχαστές της εποχής μας
Ο τόμος προς τιμήν του σε επιμέλεια των πανεπιστημιακών καθηγητών Burkhard Fehr και Παναγιώτη Ροϊλού
Ποτέ δεν με απογοήτευσε αυτός ο Εβραίος συγγραφέας από την Πολωνία, που το 1978 πήρε το Νόμπελ Λογοτεχνίας
Δεν πρόκειται για μια αυστηρή πραγματεία, αλλά για ένα βιβλίο που μετατρέπει τη σύνθετη διαδικασία της αγοράς κατοικίας σε ανθρώπινη κουβέντα.
Από τις Εκδόσεις Βακχικόν, σε μετάφραση Σωτήρη Μηνά
Ένα μυθιστόρημα για όλους όσοι ζουν «σημαδεμένοι» — από την εμφάνιση, από το παρελθόν, από τις συνθήκες
Το Βιβλίο της Ημέρας, από τις Εκδόσεις Gutenberg
Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση
Το δοκίμιο της συγγραφέα και ιστορικού που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη
Το Βιβλίο της Ημέρας, από τις Εκδόσεις Bell
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.