- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Γιατί αρέσει η Σταματία που ψηφίζει άκρα δεξιά;
Η Ελένη Ουζουνίδου εξηγεί γιατί η συντηρητική, αγάμητη ηρωίδα έχει ξετρελάνει την Αθήνα
Το έργο του Κώστα Σταματίου «Σταματία, το γένος Αργυροπούλου», ένας μονόλογος που ερμηνεύει η Ελένη Ουζουνίδου και σκηνοθέτησε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, έχει γίνει η μην-χάσεις-αυτή-την-παράσταση.
Ακολουθώντας τις οδηγίες ενός σκηνοθέτη που ξέρει πως θέατρο σημαίνει πάνω απ’ όλα ηθοποιός, άρα σχεδόν πάντα κερδίζει σπουδαίες ερμηνείες για τις παραστάσεις του, η Ουζουνίδου γεμίζει με θεατρικούς χυμούς μια αποχυμωμένη από τη ζωή ηρωίδα, έδωσε χαρακτηριστικά 3D σε μια γυναίκα που δείχνει μονοδιάσταση (συντηρητική, αγάμητη και στερημένη), μην επιτρέποντας στο κοινό να την καννιβαλίσει, ενώ πρέπει να σημειώσουμε πως είναι η πρώτη φορά που στο ελληνικό θέατρο βγαίνει ένα ψυχογραφικό έργο με ηρωίδα μια δεξιών πολιτικών πεποιθήσεων γυναίκα. Τι κρύβει λοιπόν, αυτός ο αντιηρωικός μονόλογος και αρέσει τόσο; Η πρωταγωνίστρια θέλησε να εξηγήσει τι έδωσε στην ίδια... (Kαι μάλλον σε όλους μας)

«Όσο ξεμακραίνει κανείς απο τα παιδικά του χρόνια, τα μικράτα του, τόσο οι μνήμες συγχέονται. Ανακατεύονται και μπερδεύονται η μία με την άλλη, φτιάχνοντας ωστόσο μια εικόνα που τα έχει όλα μέσα.
Χαρά μαζί και λύπη, γέλιο και κλάμα, γάμο και κηδεία, θυμό και λαχτάρα. Η θεία Μαγδαληνή τροφαντηή και θεούσα, ο κύριος Ιάκωβος που ήταν ψάλτης και είχε γιο μετανάστη στη Γερμανία που πήγε εκεί δεξιός και γύρισε κομουνιστής, η κυρία Αγγέλα, γεροντοκόρη που πήγαινε κι έδινε στον παπά της ενορίας τα ονόματα των κοριτσιών που δεν είχαν “καθώς πρέπει χριστιανική συμπεριφορά” για να τα επιπλήξει.
Μανάδες μαζί με κόρες που έπλεκαν και κεντούσαν για την προίκα τους. Άντρες που έπιναν ούζο στο καφενείο της γειτονιάς βλαστημώντας την τύχη που δεν έκατσε το ΠΡΟΠΟ, που “ο κερατάς είπε θα μου διορίσει το παιδί, αλλά μετά τις εκλογές μην τον είδατε...”.
Κάτι από όλα, ίσως και όλα μαζί, είναι η Σταματία, το γένος Αργυροπούλου. Πλησιάζοντάς την, νοιώθοντας και ερμηνεύοντάς την, βουτάει κανείς μέσα στο μπαούλο των αναμνήσεων που τον έχουν σημαδέψει και τον έχουν διαμορφώσει ως άνθρωπο και παίζει ή κλαίει σαν μικρό παιδί. Έτσι κι εγώ».


Info: Δείτε εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.