Ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
«Πλούτος»: Το έργο του Αριστοφάνη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου από το ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία - απόδοση Γιάννη Κακλέα
Βρισκόμαστε στο μακρινό 388 π.Χ., σε μια εποχή που η αθηναϊκή οικονομία είχε υποστεί μεγάλο πλήγμα μετά την ήττα του Πελοποννησιακού Πολέμου, κάτι που σήμανε το τέλος της αθηναϊκής ηγεμονίας. Ο Χρεμύλος, ένας φτωχός Αθηναίος αγρότης, ανησυχεί για το μέλλον του γιου του. Αναρωτιέται ποιον δρόμο θα πρέπει να επιλέξει στη ζωή του: τον τίμιο που θα τον αναγκάσει να ζει στη φτώχεια και στην ανέχεια ή τον δρόμο της ατιμίας και της διαφθοράς που θα τον βοηθήσει να ζήσει άνετα τη ζωή του; Για να βρει τη λύση καταφεύγει στο μαντείο των Δελφών για να ρωτήσει τι μπορεί να κάνει για να εξασφαλήσει το μέλλον του παιδιού του. Ο χρησμός τού λέει να περιθάλψει τον πρώτο ανήμπορο άνθρωπο που θα συναντήσει στον διάβα του. Κι αυτός δεν είναι άλλος από τον θεό Πλούτο που κυκλοφορεί τυφλός και τιμωρημένος από τον Δία, ο οποίος του χαρίζει απλόχερα χρήμα και όλα τα υλικά αγαθά που λαχταρά, λύνοντας το πρακτικό πρόβλημά του. Τι θα γίνει όμως με το ηθικό; Μήπως το όνειρό του να πλουτίσει είναι απλώς μια δοκιμασία και πόσο εύκολο είναι να βρει κανείς σωστές ισορροπίες; Μπορεί να συμβαδίσει ο πλούτος με την αρετή ή μήπως με την παρουσία αυτού η αλληλεγγύη, η αυτογνωσία και η κοινωνική συνείδηση καταρρέουν; Ποιο είναι τελικά το συμφέρον των πολιτών; Ο άκρατος ατομικός πλουτισμός ή ένα πλούσιο δημόσιο ταμείο;
Όλα αυτά τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί που θέτει ο Αριστοφάνης, σχεδόν 2.500 χρόνια μετά παραμένουν επίκαιρα. Όλα αυτά που τρομάζουν τον ρομαντικό ουτοπιστή Χρεμύλο –και alter ego του συγγραφέα–, αλλά και όλα όσα βιώνει στη νέα του πραγματικότητα, αποδίδει ο Γιάννης Κακλέας, που εκτός από τη σκηνοθεσία υπογράφει και τη μετάφραση στη νέα παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
Ο σκηνοθέτης έρχεται αντιμέτωπος με τις ιδέες του Αριστοφάνη και μας κάνει να αναρωτηθούμε αν μπορεί να επιτευχθεί λογική διαχείριση του πλούτου με στόχο το κοινό καλό της Πόλης ή απλώς οδηγούμαστε στην απληστία, στον ατομικό πλουτισμό, στην ανόητη συσσώρευση υλικών αγαθών, στην αχρείαστη υπερκατανάλωση και στ ην κακόγουστη επίδειξη χλιδής. Όπως αναφέρει και ο ίδιος στο σκηνοθετικό σημείωμα: «Ο ποιητής μας, με τον δικό του μοναδικά σατιρικό τρόπο, μας δείχνει έναν δρόμο διαχείρισης των υλικών αγαθών, πάντα όμως με γνώμονα το συμφέρον της Πόλης. Μιας Πόλης με δίκαιους, έντιμους και ενάρετους πολίτες. Ουτοπική σκέψη; Ίσως. Αλλά ο Αριστοφάνης διατηρεί το δικαίωμα να ονειρεύεται!»
Η παράσταση που περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα, θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 19 και 20 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024. Στον ρόλο του Χρεμύλου ο Μάνος Βακούσης που τιμήθηκε πρόσφατα με το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου «Κάρολος Κουν». Στον θίασο συμμετέχουν αλφαβητικά οι: Μαίρη Ανδρέου, Δημήτρης Διακοσάββας, Άννα Ευθυμίου, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Αναστασία Κελέση, Φαίη Κοκκινοπούλου, Ελένη Μισχοπούλου, Δημήτρης Μορφακίδης, Φαμπρίτσιο Μούτσο, Χριστίνα Μπακαστάθη, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Κλειώ Δανάη Οθωναίου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Πολυξένη Σπυροπούλου, Γιάννης Σύριος, Φωτεινή Τιμοθέου, Γιάννης Τομάζος, Χρήστος Τσάβος, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Θάνος Φερετζέλης, Γιάννης Χαρίσης.
Την πρωτότυπη μουσική υπογράφει ο Βάιος Πράπας και ερμηνεύουν επί σκηνής οι Χατζηφραγκέτα, NalyssaGreen και Τελευταίος Καλεσμένος. Στην Παράβαση του έργου εμφανίζεται η Ιστορικός - Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών Μαρία Ευθυμίου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κωμωδίες, ρομαντικές και ανθρώπινες ιστορίες, κλασικά έργα, μουσικές και παιδικές παραστάσεις στα θέατρα της Αθήνας
Μια σόλο τελετουργία της Χριστίνας Κυριαζίδη στο σταυροδρόμι του χορού, του θεάτρου και της ποίησης.
Η ηθοποιός πρωταγωνιστεί στην «Ήμερη» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, σε σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Είδαμε το νέο έργο της Συντεχνίας Γέλιου και μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη Βασίλη Κουκαλάνι
Μιλήσαμε με τον γνωστό ηθοποιό με αφορμή την παράσταση «Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς» του Χρόνη Μίσσιου
Το έργο του Tiago Rodrigues έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές
Ο ηθοποιός μάς μίλησε με αφορμή τον ρόλο του στην «Ηλέκτρα εντός» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου
Εκεί όπου ένα ζευγάρι αποζητά την ηρεμία, αλλά τελικά αυτή αποδεικνύεται σύντομη και πολύ επικίνδυνη
Μιλήσαμε με την ηθοποιό που παίζει σε μία από τις πιο επιτυχημένες θεατρικές παραστάσεις της σεζόν
«Αυτή η νύχτα μένει»: το βιβλίο, η παράσταση, η γέννηση και το τέλος των σκυλάδικων
Ο «Εραστής» του Χάρολντ Πίντερ, το πάθος ως πράξη χειραφέτησης και η γυναικεία επιθυμία στη σκηνή του Μικρού Γκλόρια
Η παράσταση που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή κάνει πρεμιέρα σήμερα 18 Δεκεμβρίου
Η ηθοποιός πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Εκτροφείο τεράτων» στον Μικρό Κεραμεικο
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Το σπίτι στην Εθνική- ένα ήσυχο μέρος» μας μιλά για τον ρόλο της και όχι μόνο
Μια μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, που μας γυρίζει πίσω στην Ελλάδα των δεκαετιών του ’80 και του ’90
Μιλήσαμε με τους δημιουργούς και συμπρωταγωνιστές της παράστασης «Τζόνι Μπλε»
Χιούμορ, συγκίνηση και πολλή μουσική
Την αγαπήσαμε για τη θρυλική της ατάκα «Σας αγαπώ». Τώρα τη συναντήσαμε με αφορμή την παράσταση «Blue Train», στην οποία πρωταγωνιστεί και της ζητήσαμε να μας μιλήσει για όλα.
Ο Λεωνίδας Μικρόπουλος και η υπαρξιακή διαδρομή προς την αυθεντικότητα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.