- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Η επιστροφή του «Μεφίστο»
Ο Νικόλας Βαγιονάκης σε μια περφόρμανς εμπνευσμένη από το εμβληματικό έργο του Κλάους Μανσόλο
«Μεφίστο»: ο Νικόλας Βαγιονάκης ερμηνεύει στο θέατρο Μικρός Κεραμεικός τον ήρωα του συγγραφέα Κλάους Μαν
Έργο ορόσημο, το «Μεφίστο» του Κλάους Μαν παρακολουθεί την πορεία ενός ηθοποιού από τα πρώτα χρόνια της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης και το όραμά του για ένα επαναστατικό θέατρο μέχρι το 1936 οπότε, για χάρη της καριέρας του, αναδεικνύεταιστο νέο αστέρι του τρίτου Ράιχ.
Μ’ αυτό το εύφλεκτο υλικό καταπιάνεται για τρίτη χρονιά ο Νικόλας Βαγιονάκης, επιστρέφοντας στην αθηναϊκή σκηνή, και συγκεκριμένα στο θέατρο Μικρό Κεραμεικός, μετά από δύο σεζόν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και sold out παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη, στη Σύρο, στην Πάτρα και στο Etcetera Theatre του Λονδίνου.
Ερμηνεύοντας και με την τελευταία ικμάδα του κορμιού του ενσαρκώνει τον Χέντρικ Χέφγκεν ο οποίος, προκειμένου να καθιερωθεί σαν πρωταγωνιστής στο θέατρο την περίοδο ανόδου του φασισμού, συνάπτει συμφωνία με τον διάβολο, προδίδει όλα τα ιδανικά και τις αξίες του και τελικά μεταμορφώνεται σε μαϊμού της εξουσίας. Ένας παλιάτσος που διασκεδάζει δολοφόνους. Οι συνέπειες θα είναι δραματικές.
Πρόκειται άραγε για κωμωδία, δράμα, παρωδία, cabaret; Μετά από δεκατρία χρόνια σπουδών στη βρετανική πρωτεύουσα, στον δεύτερο κύκλο της θεατρικής του διαδρομής, ο Βαγιονάκης ασχολείται αποκλειστικά με μονόλογους μεγάλων συγγραφέων και φιλοσόφων (όπως οι Φραντς Κάφκα, Έντγκαρ Άλλαν Πόε, Κλάους Μαν), αναλαμβάνοντας επίσης τον σχεδιασμό της παράστασης.
«Δεν υπάρχει τέχνη που πιο απαράβατα πρέπει να ενώνει ψευδαίσθηση και πραγματικότητα παρά το θέατρο» αναφέρει ο ίδιος,υποστηρίζοντας πως «Ο μονόλογος, φυσικά, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Απαιτεί πολυσύνθετες τεχνικές, υψηλή αισθητική, προσωπικότητα, εκτόπισμα και μια αυθεντική, μοναδική προσέγγιση. Μια πρόταση με φαντασία και δημιουργικό καλπασμό.Είμαι πραγματικά ευγνώμων που η συγκινησιακή και συγκλονιστική επαφή με το κοινό παραμένει αδιάκοπη και εξελικτική. Η απογύμνωση της δύναμης, η αυστηρή επιλογή, η ουσιαστική λιτότητα μαζί με πνεύμα και φινέτσα δημιουργούν την πρώτη ύλη μιας σκηνικής επάρκειας, προβάλλοντας απλόχερα την ψυχή και το πνεύμα του ηθοποιού στους θεατές».
INFO:
Μικρός Κεραμεικός, Ευμολπιδών 13, 6982121385
Έως 25 Φεβρουαρίου, Σάββατο στις 21:30 & Κυριακή στις 18:30
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.