- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Γιατί όλοι θέλουν να συνεργαστούν με τον Κώστα Φιλίππογλου;
Ο σκηνοθέτης που όλοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί του
Ο Κώστας Φιλίππογλου σε μια συνέντευξη στην ATHENS VOICE με αφορμή τον «Γλάρο» του Τσέχοφ, που θα ανεβάσει στο Θησείον
Σύστησε στο ευρύ κοινό το σωματικό θέατρο με τα «Χάρτινα λουλούδια» και την «Τίρζα» και το έπεισε. Γι’ αυτό και τον ακολούθησε και στον «Φιλοκτήτη» του (sold out οι παραστάσεις), με την τριάδα Χειλάκης-Μαρμαρινός-Μαρκουλάκης. Όσο για τον «Γλάρο» του Τσέχοφ, που θα ανεβάσει στο Θησείον, πολλοί ήταν οι ηθοποιοί που θα ήθελαν να συμπεριληφθούν στο θίασο. Δικαίως.
O Κώστας Φιλίππογλου μας είπε:
«Το θέατρο είναι πάντα σωματικό. Δεν μπορείς να αποχωριστείς το σώμα σου ανεβαίνοντας στη σκηνή. Το θέμα είναι πώς το χρησιμοποιείς. Μία επιλογή είναι οι ηθοποιοί να αναπαριστούν την καθημερινότητα και να δείχνουν στο κοινό κινήσεις φυσικές. Να μας δείχνουν με το υπέροχο ταλέντο τους πώς περπατάνε οι άνθρωποι, πώς κοιτάνε, πώς γελάνε και πώς κλαίνε, με αφορμή πάντα μια ιστορία ή ένα θεατρικό έργο. Η άλλη επιλογή που εμένα με μαγεύει, είναι να μην αναπαριστά ο ηθοποιός την καθημερινότητα. Να κινείται ή να στέκεται με τρόπο που να παράγει με το σώμα του την ποίηση που κρύβεται μέσα στις λέξεις και τις καταστάσεις της ιστορίας. Να δημιουργεί ο σκηνοθέτης εικόνες που να φανερώνουν την ποίηση που έχει ο πόνος και όχι μόνο το κλάμα, την ποίηση της χαράς και όχι απλώς το γέλιο, την ποίηση του θυμού, της θλίψης, της αγάπης και όλων των μεγάλων ανθρώπινων συναισθημάτων. Στην πραγματική πραγματικότητα μου αρέσει το ανοιχτό, εκφραστικό σώμα. Στο θέατρο θέλω να βλέπω και να δημιουργώ το ποιητικό σώμα».
* Σκηνοθετεί τον «Γλάρο» του Τσέχοφ στο Θέατρο Θησείον και το «Μένγκελε» του Θανάση Τριαρίδη (για δεύτερη χρονιά) στο Θέατρο Faust.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.