- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Έκτορας Λυγίζος: Το παιδί που θα λάτρευε ο Αισχύλος
«Στην προετοιμασία, μένω πολύ καιρό μόνος με το κείμενο»
Ο Έκτορας Λυγίζος σε μια συνέντευξη στον Δημήτρη Μαστρογιαννίτη.
Το ότι παρά την ηλικία του καταπιάνεται επιτυχώς με τις αρχαίες τραγωδίες κάνει τους αρτηριοσκληρωτικούς να καταπίνουν αμάσητες τις προκαταλήψεις τους. Από την άλλη, η ταινία του «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» μάζεψε ένα σωρό βραβεία σε φεστιβάλ. Πώς δουλεύει αυτός ο ταλαντούχος σκηνοθέτης;
Ο Έκτορας Λυγίζος μας είπε:
«Στην προετοιμασία, μένω πολύ καιρό μόνος με το κείμενο. Διαβάζω όσο πιο πολλές μεταφράσεις ή μορφές του μπορώ να βρω, όσα άρθρα ή μελέτες προλάβω. Μετά, ακόμα κι αν έχω διαλέξει μια μετάφραση, επεμβαίνω, την ξαναγράφω, φράση φράση, κεντράροντάς τη σε σχέση με το θέμα που με απασχολεί. Και παράλληλα προσπαθώ να βρω το σκηνικό παιχνίδι μέσα από το οποίο θα αφηγηθούμε την ιστορία –και τον αριθμό και τη σύνθεση της ομάδας–, δηλαδή μια νέα δομή που θα εκφράζει καλύτερα την ερμηνεία που θέλω να υποστηρίξω. Καταλήγω σε έναν αριθμό παικτών ή, μάλλον, αφηγητών. Και σιγά-σιγά ορίζω τους γενικούς κανόνες του παιχνιδιού και τις λειτουργίες του κάθε παίκτη. Είναι λίγο σα να φτιάχνεις από την αρχή ένα επιτραπέζιο παιχνίδι – μόνο που αυτό θα παιχτεί στη σκηνή και θα δίνει όσο πιο πολλά περιθώρια πρωτοβουλίας και δημιουργίας σ’ αυτούς που θα το παίξουν».
*Θα σκηνοθετήσει τους «Πέρσες» του Αισχύλου στο Θέατρο Τέχνης (Απρίλιος).
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.