- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Είναι απορίας άξιο πώς την ημέρα ανακοίνωσης του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών, ο αν. υπουργός Πολιτισμού Κωνσταντίνος Τζαβάρας έδειξε τόσο δυσαρεστημένος με τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το ποιος πρόκειται να αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου, φέρνοντας ως δικαιολογία «πως εδώ ήρθαμε να μιλήσουμε για το φεστιβάλ» – όταν μάλιστα πιο πριν ακούστηκαν πολλά καυστικά σχόλια για την ολιγωρία που έδειξε η Πολιτεία σχετικά με την ανανέωση της θητείας του Γιώργου Λούκου, με τα οποία και συμφώνησε.
Ωστόσο, αμέσως μετά το πέρας της συνέντευξης, φήμες ήθελαν τον Σωτήρη Χατζάκη να παίρνει τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου (με τον Σταύρο Ξαρχάκο πρόεδρο του ΔΣ). Μέχρι σήμερα τίποτα δεν έχει διαψευστεί, αλλά ούτε και επιβεβαιωθεί, αφήνοντας ακέφαλο το μεγαλύτερο θεατρικό οργανισμό της Ελλάδας, τους δημοσιογράφους να δείχνουν τις συμπάθειες ή τις αντιπάθειές τους και τα υπόλοιπα κόμματα της τριτοκομματικής κυβέρνησης να συμφωνο-διαφωνούν, χωρίς να παίρνουν σαφή θέση, όταν θα έπρεπε εδώ και πολύ καιρό ο απερχόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής να έχει συνεργασία με τον ερχόμενο.
Πάντως ο τρόπος που χειρίστηκε ο Τύπος την αποχαιρετιστήρια ομιλία του Γιάννη Χουβαρδά από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή οδήγησε τον τελευταίο στο να στείλει την κάτωθι ανακοίνωση:
«Είμαι βαθιά ευγνώμων για όλα τα καλά λόγια που γράφτηκαν και ακούστηκαν τις τελευταίες ώρες από την τύπο και τα ηλεκτρονικά μέσα. Είμαι σίγουρος πως δεν τα αξίζω, και τα ερμηνεύω σαν μια δίκαιη αξιολόγηση του έργου όλων των συνεργατών μου στο Εθνικό Θέατρο αυτά τα έξι χρόνια. Εκ μέρους τους σας ευχαριστώ. Με αγάπη και εκτίμηση, Γιάννης Χουβαρδάς»
Νομίζουμε πως πέρα τα επί μέρους λάθη της θητείας του –όπως και ο ίδιος ομολόγησε–, τα σχόλια δεν ήταν αδικαιολόγητα, αφού η θητεία του δίκαια μπορεί να χαρακτηρισθεί επιτυχημένη και επιπλέον, μπορεί ν’ αποτελέσει ένα είδος παρακαταθήκης για τον επόμενο καλλιτεχνικό διευθυντή. Που λογικά θα υπάρξει. Όταν αποφασίσουν οι κυβερνώντες, που συμφωνούν πως δεν πρέπει καθόλου να ολιγωρούν.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.