Η σεξουαλικότητα στο σουπερμάρκετ
Τα βλέμματα που εισέπραξε μια διαφυλική γυναίκα σ’ ένα σουπερμάρκετ μιας μικρής επαρχιακής πόλης της Νότιας Γαλλίας ενέπνευσαν τον Εμανουέλ Νταρλέ να γράψει ένα μονόλογο
Τα βλέμματα που εισέπραξε μια διαφυλική γυναίκα σ’ ένα σουπερμάρκετ μιας μικρής επαρχιακής πόλης της Νότιας Γαλλίας ενέπνευσαν τον Εμανουέλ Νταρλέ να γράψει ένα μονόλογο, ο οποίος παίζεται στο Από Μηχανής θέατρο. Ο Φαίδων Καστρής (με τις σκηνοθετικές οδηγίες της Κατερίνας Μπερδέκα) ερμηνεύει με άψογη ισορροπία και χωρίς στερεοτυπικούς ακκισμούς την ιστορία μιας μεσήλικης τρανς γυναίκας, η οποία κάθε Τρίτη πάει επίσκεψη στο γηραιό πατέρα της, για να του καθαρίσει, να τον ξεβρομίσει, να του μαγειρέψει και να του κάνει τα ψώνια. Στο σουπερμάρκετ. Μαζί του.
Το έργο δεν εστιάζει μονόπαντα στο θέμα της σεξουαλικής ταυτότητας. Όπως εξηγεί ο Νταρλέ: «Μ’ ενδιαφέρει η έννοια της ταυτότητας, και όχι μόνο της σεξουαλικής. Κάποιοι άνθρωποι δεν ξέρουμε ακριβώς ποιοι είμαστε· υπάρχουν άτομα που νιώθουν ότι δεν έχουν θέση σ’ αυτόν τον κόσμο. Το έργο μιλά για κάποια που αλλάζει ταυτότητα, αλλάζει φύλο. Ταυτόχρονα για τη σχέση της με τον πατέρα, η οποία δεν αφορά αποκλειστικά αυτή τη μεταμόρφωση. Το έργο δεν επικεντρώνεται στην έμφυλη ταυτότητα, αλλά στην αλλαγή της σχέσης μας με τους γονείς μας καθώς αυτοί μεγαλώνουν. Το πώς μας αντιλαμβάνονται οι γονείς μας και το πώς αντιλαμβανόμαστε εμείς τον εαυτό μας έρχονται συχνά σε σύγκρουση.
Έχει συμβολική σημασία να έχουμε την αποδοχή των γονιών μας; Όταν επιλέγουμε να είμαστε πραγματικά ο εαυτός μας ενίοτε δεν μπορούμε να το εκφράσουμε στους γονείς μας, επειδή είναι κάτι πάρα πολύ βαθύ. Από την άλλη, συχνά είναι αυτοί που μας γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον.
Τι ενέπνευσε αυτό το μονόλογο; Μ’ ενδιέφεραν τα βλέμματα που εισέπραξε αυτή η γυναίκα στο σουπερμάρκετ. Υπήρχαν βλέμματα σαν το δικό μου, που απλώς την κατέγραψε, αλλά υπήρχαν και βλέμματα εξαιρετικά βίαια, τύπου: «Τι αηδία είναι αυτή;». Θεωρώ πως όταν πηγαίνει στο σουπερμάρκετ τη χτυπά ένα είδος βίας.
Ενώ σιγά-σιγά αρχίζει να μην είναι πολιτικά ορθό να καταφέρεσαι εναντίον των γκέι, οι τρανσέξουαλ παραμένουν θεμιτός στόχος. Πώς είναι στη Γαλλία; Και στη Γαλλία τα πράγματα προχωρούν πάρα πολύ αργά. Υπάρχει απόσταση από το να αποδεχτείς την ομοφυλοφιλία μέχρι ν’ αποδεχτείς τη διαφυλικότητα. Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό… Είναι ίσως θέμα ελευθερίας. Είναι θαρραλέο πράγμα να το κάνεις και ίσως αυτό προκαλεί φόβο – η δύναμη να εναντιωθείς σε κάτι τόσο «σταθερό».
Τι αποδοχή είχε το έργο στην Αγγλία και τη Γαλλία; Είχε μεγάλη επιτυχία επειδή το ρόλο τον έπαιξαν δύο πολύ γνωστοί ηθοποιοί. Ο κόσμος γελάει μ’ έναν άντρα ντυμένο γυναίκα, αλλά διαρκεί μόνο τα πέντε πρώτα λεπτά. Μετά απορροφάται από την ιστορία, πράγμα που δείχνει ότι τους παρασέρνει η διήγηση, τα αστεία και τα οδυνηρά στοιχεία.
Παρουσιάζετε την τρανσέξουαλ πρωταγωνίστρια ως εκπορνευόμενη. Δεν είναι κλισέ αυτό; Δεν είμαι λοιπόν απολύτως ικανοποιημένος που χρησιμοποίησα αυτό το κλισέ, αλλά δραματουργικά ήταν χρήσιμο – θυμηθείτε το τέλος. Εννοείται ότι δεν στρέφονται όλοι οι τρανσέξουαλ στην πορνεία.
Info Από Μηχανής θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5231.131
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Το σπίτι στην Εθνική- ένα ήσυχο μέρος» μας μιλά για τον ρόλο της και όχι μόνο
Μια μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, που μας γυρίζει πίσω στην Ελλάδα των δεκαετιών του ’80 και του ’90
Μιλήσαμε με τους δημιουργούς και συμπρωταγωνιστές της παράστασης «Τζόνι Μπλε»
Χιούμορ, συγκίνηση και πολλή μουσική
Την αγαπήσαμε για τη θρυλική της ατάκα «Σας αγαπώ». Τώρα τη συναντήσαμε με αφορμή την παράσταση «Blue Train», στην οποία πρωταγωνιστεί και της ζητήσαμε να μας μιλήσει για όλα.
Ο Λεωνίδας Μικρόπουλος και η υπαρξιακή διαδρομή προς την αυθεντικότητα
Για δύο παραστάσεις, στις 16 & 17 Δεκεμβρίου
Η εκρηκτική διασκευή του Βρετανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Άικ συνεχίζει για 22 ακόμη παραστάσεις
Γιατί παραδινόμαστε στη ρουτίνα, αφήνοντας τη ζωή να περνά με εμάς απόντες;
Μιλήσαμε με τη διακεκριμένη Ελληνίδα κοντράλτο λίγο πριν τη συναυλία της στο ΚΠΙΣΝ
Η Λένα Μποζάκη, η Μαγδαληνή Σπίνου και η Νίκη Σερέτη πρωταγωνιστούν σε μια παράσταση με έντονη σωματικότητα στο Bios
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.