- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Στ’ άρματα, στ’ άρματα!
Η σοπράνο Γεωργία Ηλιοπούλου μάς μιλάει για την κωμική –και επίκαιρη– όπερα του Σπύρου Σαμαρά στην πρώτη πλήρη σκηνική αναβίωσή της μετά από 80 χρόνια
«Η Κρητικοπούλα, η Αρετή, είναι το κεντρικό πρόσωπο. Ντύνεται αγόρι (Μανωλιός) για τις ανάγκες της Κρητικής Επανάστασης και αποσπά έτσι προνόμια για τους συμπατριώτες της από τον Ενετό δούκα. Όπλα της η τσαχπινιά, η εξυπνάδα και η θηλυκότητά της.
Δεν δυσκολεύτηκα καθόλου να μπω στο ρόλο, αφού ο χαρακτήρας της έχει συνάφεια με το δικό μου – έχω και εγώ το επαναστατικό της Κρητικοπούλας!
Η δυσκολία του έργου είναι ότι έχει και πρόζα. Αυτό για τους ηθοποιούς και το σκηνοθέτη είναι διπλός κόπος. Ο Ζούλιας όμως είναι ένας “διαθέσιμος” σκηνοθέτης – είναι στη διάθεση του καλλιτέχνη, παίρνει ένα κομμάτι μας και το εξελίσσει, μας βγάζει όλα τα προτερήματα και βοηθάει να καλύψουμε τα ελαττώματά μας. Εμένα με απελευθέρωσε.
Πιστεύω ότι λόγω των καταστάσεων που διανύουμε αυτή τη στιγμή το έργο θα ξεσηκώσει τον κόσμο, γιατί μιλάει για “Ψωμί-Παιδεία- Ελευθερία”, το σύνθημα ακούγεται στη σκηνή. Το κραυγάζουν οι Κρητικοί στην αρχή της παράστασης, όπως πριν από λίγες μέρες το φώναζαν οι εκπαιδευτικοί στα συλλαλητήρια. Ακούγονται κι άλλα συνθήματα, όπως το “Όχι άλλα μέτρα αντιλαϊκά”. Ακούει ο κόσμος Ενετοκρατία και σκέφτεται “τι σχέση έχει με την Ελλάδα του σήμερα;”. Ε, λοιπόν, υπάρχουν πολλές ομοιότητες».
Trivia
Είναι η πρώτη φορά που ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζούλιας συνεργάζεται με τη Λυρική / Η «Κρητικοπούλα» μιλά με απλά υλικά για τον έρωτα και την επανάσταση στα χρόνια της Ενετοκρατίας στην Κρήτη (1211-1715) / Είναι το κύκνειο άσμα του Σπύρου Σαμαρά (1861-1917), γραμμένη ένα χρόνο πριν από το θάνατό του / Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1916 στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών και την πρεμιέρα παρακολούθησε ο Ελευθέριος Βενιζέλος
Info 12, 13, 19, 20/11 & 1, 4/12 & 20, 21, 22, 29/4/2012. Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, 210 3662.100, 210 3612.461, 210 3643.725. € 40, 30, 25, 15 (παιδ./φοιτ.)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.