Κινηματογραφος

Μικρού μήκους, μεγάλη πόλη

“ATHENS – AΝ URBAN FILM MAP” και ο Συνήθης Φασισμός του Ρομ

34908-78612.JPG
Γιάννης Τσάκαλος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
39391-84309.jpeg

Moving Image Random Report

H κινηματογραφική χαρτογράφηση της Αθήνας

Το αφιέρωμα με τίτλο «ATHENS – AΝ URBAN FILM MAP» αποτελεί μια κινηματογραφική χαρτογράφηση της Αθήνας μέσα από ταινίες μικρού μήκους. Περιλαμβάνοντας διακεκριμένα -και μη- φιλμ από τη δεκαετία του ’60 μέχρι σήμερα, επιχειρείται μια λεπτομερής προσέγγιση στην αστική ζωή της μεγαλούπολης που βρίσκεται σε διαρκή κίνηση. Η Αθήνα μέσα από τα μάτια των δημιουργών αλλάζει διαρκώς πρόσωπα και ταχύτητα. Είναι μια σπάνια ευκαιρία να «ζήσουμε» τις μεταμορφώσεις της πόλης και των ανθρώπων της τα τελευταία πενήντα χρόνια.

Στη τριήμερη διάρκεια του αφιερώματος θα προβληθούν 19 ταινίες χωρισμένες σε τρεις θεματικές ενότητες: Άτομα, Σχέσεις και Εξιστορήσεις. Καλύπτοντας σχεδόν μισό αιώνα από τη ζωή της πόλης, εύλογα περιλαμβάνει φιλμ από διαφορετικές γενιές σκηνοθετών όπως οι: Θόδωρος Αγγελόπουλος, Γιάννης Οικονομίδης Παντελής Βούλγαρης, Τόνια Μαρκετάκη, Εύα Στεφανή, Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Γιώργος Ζώης, Φωκίων Μπόγρης κ.ά. Περισσότερες πληροφορίες για το αφιέρωμα του CAMP και για το πρόγραμμα εδώ και εδώ.

Μια από τις ταινίες που θα προβληθούν είναι ο «Τζίμης ο Τίγρης» του Παντελή Βούλγαρη.


Ο Συνήθης Φασισμός

Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά ιστορικά ντοκιμαντέρ, που έχουν παρακολουθήσει πάνω από 40 εκ. θεατές. Σκηνοθέτης ο Ρώσος Μιχαήλ Ίλιτς Ρομ, γλύπτης, στρατιώτης του Κόκκινου Στρατού και καθηγητής υποκριτικής που έχει επηρεάσει μεγάλους Ρώσους σκηνοθέτες, όπως ο Ταρκόφσκι και ο Μιχάλκοφ. Ο «Συνήθης Φασισμός» περιλαμβάνει σπάνιο υλικό από τα αρχεία του υπ. Προπαγάνδας του Γ΄ Ράιχ, φωτογραφίες από το προσωπικό αρχείο του Χίτλερ και πλήθος ντοκουμέντων που είδαν το φως της δημοσιότητας 20 χρόνια μετά την πτώση του Χίτλερ και το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Αφηγητής είναι ο ίδιος ο Ρομ. Ειρωνικός, υπερβολικός, δραματικός και εννίοτε χιουρίστας, δεν προσπαθεί απλώς να καταγράψει την άνοδο και επικράτηση του ναζισμού, αλλά διά μέσου της εικόνας και του λόγου επιδιώκει κυρίως να προσεγγίσει και να ερμηνεύσει το ζήτημα του εκφασισμού των πολιτών και της παρείσφρησης της ναζιστικής νοοτροπίας στην καθημερινότητά τους, όχι με κριτήρια απαραιτήτως κοινωνιολογικά όσο ψυχολογικά.

Δείτε το ντοκιμαντέρ με ελληνικούς υπότιτλους:

 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

10 ψυχεδελικές καλτ ταινίες του ιαπωνικού κινηματογράφου
10 ψυχεδελικές καλτ ταινίες του ιαπωνικού κινηματογράφου

Ταινίες, κυρίως από το Νέο Κύμα —συχνά με πολλά «avant-garde» στοιχεία— που ξεχώρισαν για την εκκεντρική τους πλοκή και τις δυνατές τους εικόνες, αποκτώντας με τα χρόνια καλτ «status»

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY