FACES. Το πορτρέτο στην ευρωπαϊκή φωτογραφία μετα το 1990
Η διεθνής έκθεση στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
«Πορτρέτο είναι μια φωτογραφία κάποιου που δεν ξέρεις, αλλά που δεν θα ξεχάσεις ποτέ». Ετσι όρισε το προτρέτο ο Paul Strand.
Τα πορτρέτα δεν ήταν ποτέ πιο δημοφιλή, απόδειξη τα Selfies, η νέα «ανάλαφρη» τάση που παρατηρούμε γύρω μας με κάθε τρόπο και για κάθε λόγο – ή και χωρίς. Σε πλήρη αντίθεση στη μόδα αυτή, το Μουσείο Φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης μας δίνει την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια επίκαιρη έκθεση διεθνούς επιπέδου με τον τίτλο «FACES - Το πορτρέτο στην ευρωπαιϊκή φωτογραφία μετά το 1990». Πρόκειται για μια έκθεση επικεντρωμένη εξ ολοκλήρου στη φωτογραφική τέχνη του πορτρέτου, που πρωτοπαρουσιάστηκε στις Βρυξέλλες με περίπου 200 έργα από 32 φωτογράφους, μεταξύ των οποίων και 3 Έλληνες –ο Στράτος Καλαφάτης, ο Νίκος Μάρκου και ο Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης–, ενώ παράλληλα είναι υποψήφια στα Global Fine Art Awards 2015 στο Mαϊάμι.
Η έκθεση εκετίνεται σε δύο διαφορετικούς χώρους, εκείνον του Μουσείου και στο διπλανό κτίριο, το παράρτημα ΜΦΘ - πρώην αποθήκη στρατού. Η ποιότητά της εντυπωσιάζει, ενώ οι επισκέπτες απολαμβάνουν φωτογράφους παγκόσμιας κλάσης σε υπέροχα τυπώματα. Ο επικεφαλής επιμελητής Frits Gierstberg και οι υπεύθυνοι του μουσείου έχουν κάνει σοβαρή δουλειά, κάτι που γίνεται αντιληπτό αμέσως και ενισχύει το διεθνές προφίλ του Μουσείου Φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης.
Μια συμπαραγωγή-συνδιοργάνωση των:
BOZAR Centre for Fine Arts
Nederlands Fotomuseum
Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
Συμμετέχοντες δημιουργοί: Tina Barney, Sergey Bratkov, Koos Breukel, Clegg & Guttmann, Anton Corbijn, Christian Courrèges, Denis Darzacq, Luc Delahaye, Rineke Dijkstra, Jitka Hanzlová, Alberto García-Alix, Boris Mikhailov, Hellen van Meene, Jorge Molder, Lucia Nimcova, Adam Pańczuk, Dita Pepe, Anders Petersen, Paola De Pietri, Jorma Puranen, Thomas Ruff, Clare Strand, Beat Streuli, Thomas Struth, Juergen Teller, Ari Versluis & Ellie Uyttenbroek, Stephan Vanfleteren, Manfred Willmann. Μαζί τους και τρεις Έλληνες, οι: Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης, Στράτος Καλαφάτης, Νίκος Μάρκου
Διάρκεια: 11/09/15-28/02/16 / Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης & παράρτημα ΜΦΘ-κτίριο πρώην Αποθηκών Στρατού
Χώροι: 1. Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, 1ος όροφος, Λιμάνι) & – ανοιχτά από 11/09/15
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Την καλύτερη εκπαίδευση της ζωής, την έχω αποκτήσει στα ταξίδια μου ανά τον κόσμο»
Έκθεση των μαθητών της Artshot Gallery σε επιμέλεια του Κώστα Μασσέρα
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Συνέντευξη με την φωτογράφο και καθηγήτρια φωτογραφίας με αφορμή την έκθεση που έκανε πρόσφατα στην Πράγα
Οι φωτογραφίες του «Dear God, the Parthenon is still broken» συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τον τόπο και τον χρόνο
Μερικές σκέψεις με αφορμή την «Θεσσαλονίκη: Η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων 1870-1920», στο Εβραϊκό μουσείο του Παρισιού
Τη σπαρακτική σκηνή κατέγραψε ο φωτορεπόρτερ του Reuters, Μοχάμεντ Σάλεμ
Το νέο λεύκωμα της Taschen αποκαλύπτει την εξέλιξη του φωτογράφου που εναντιώθηκε στη σεμνοτυφία
«Ποτέ δεν ολοκληρώνεται το ταξίδι, αφήνεται κάθε φορά ένα παράθυρο ανοικτό στον ορίζοντα»
Ένα photo story του Έλληνα φωτογράφου από την πόλη της Ισπανίας
Ο υπόκοσμος και οι ανθρώπινες ιστορίες πρωταγωνιστούν στο νέο του λεύκωμα «893 Yakuza: The Setting Sun»
Η ιστορία πίσω από το βραβευμένο «κλικ»
Επιστροφή στην αναλογική κάμερα και ασπρόμαυρες εικόνες με ένα μόνο κλικ
Αφιέρωμα στην πορεία ενός από τους καθοριστικούς δημιουργούς της μεταπολεμικής περιόδου
Ο φωτογράφος που απαθανάτισε τη νυχτερινή ζωή της γενιάς του μιλάει στην Athens Voice για το νέο του λεύκωμα «While you Were Sleeping: 1998–2000»
Σειρά γραμματοσήμων για τον καλλιτέχνη που αποτύπωσε το δέος του φυσικού περιβάλλοντος
«Η δύναμη της τέχνης είναι η ενεργοποίηση της φαντασίας του θεατή»
Οι εντυπωσιακές εικόνες από όλο τον κόσμο που πήραν την πρωτιά
Ο φωτογράφος Θωμάς Δασκαλάκης εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.