Το φωτογραφικό project της Γιάννας Ανδρεάδη εκτίθεται στο Παρίσι
Δωροθέα Κοντελετζίδου
Γεννήθηκε το 1961 στην Αθήνα. Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Σπουδών του Στρασβούργου, με ειδικότητα στην Σύγχρονη Τέχνη και στον Cy Twombly, είναι διδάκτορας της θεωρίας της τέχνης, Σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Α.Π.Θ.
Από το 1979-1989 έζησε στην Γαλλία και εργάστηκε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Στρασβούργου.
Από το 1989 ζει και εργάζεται μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας.
Το 1991 γίνεται μέλος της AICA-HELLAS, το 2001 τακτικό μέλος της Διεθνούς Ένωσης Τεχνοκριτικών & το 2003 εκλεγμένο μέλος του Δ.Σ. της AICA-HELLAS καθώς επίσης του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης.
Από το 1990 διδάσκει Ιστορία της Τέχνης σε σεμινάρια στην Πρωτοβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε Εικαστικά Εργαστήρια, στο παράρτημα της Καλών Τεχνών του St-Etienne, Θεσσαλονίκη και στη Σχολή Ψυχολογία-Τέχνη, Art Therapie. Έχει δώσει σημαντικό αριθμό διαλέξεων και έχει συμμετάσχει σε συμπόσια. Αρθρογραφεί από το 1985 σε περιοδικά τέχνης, όπως Χ(ν)άρια, Εικαστικά, ARTI, Σήμα, Εντευκτήριο, Νέα της Τέχνης, Θεσσαλονικέων Πόλις καθώς και στον ημερήσιο, μηνιαίο και ψηφιακό τύπο.
Έχει προλογίσει εκθέσεις καλλιτεχνών, καθώς επίσης έχει οργανώσει και επιμεληθεί ομαδικές εκθέσεις στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νίκαιας, στη Bourges, Γαλλία, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, παράλληλο πρόγραμμα της 1ης και 3ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, στο Re-Culture III, Πάτρα, κ. ά.
Μέλος της Εικαστικής Επιτροπής στο Κόδρα, Athina by Art και στη 14th Biennale Νέων Καλλιτεχνών των Ευρωπαϊκών χωρών της Μεσογείου.
Έχει εκδώσει μονογραφίες για τον Γιώργο Τσακίρη, Γιώργο Ζογγολόπουλο κ.’α. ενώ
το 2014 εκδίδει το βιβλίο ‘Η Ιδέα ως Υλικό. Το Υλικό ως Ιδέα. Οι Έλληνες καλλιτέχνες στο Παρίσι από το 1960 μέχρι το 1980’, εκδ. Επίκεντρο.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Κριτική ματιά στην ελληνική συμμετοχή της 56ης Μπιενάλε Βενετίας
Η τέχνη στην πόλη απευθύνεται σ’ ένα κοινό που δεν διαβαίνει ποτέ την πόρτα ενός μουσείου