- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Νεοαστικός βανδαλισμός
Η Em Kei μάς εξηγεί γιατί τα αγάλματα της πόλης είναι τα πιο προσφιλή μνημείας για να βανδαλίσουμε
Eίχαμε προσέξει τη δουλειά της πέρσι στο Art Athina με το τροχόσπιτό της “Em Kei’s Travelling Artist’s Museum” κι αυτές τις μέρες θα δούμε την πρώτη της ατομική έκθεση. H Em Kei είναι μια νέα καλλιτέχνιδα που ξεκίνησε να κάνει δημόσιες δράσεις πριν από εφτά χρόνια στο Λονδίνο και τώρα συνεχίζει στην Aθήνα σε δημόσιους χώρους και διαμερίσματα υπό κατασκευή, solo ή παρέα με άλλους καλλιτέχνες και επιμελητές. Tον «αστικό βανδαλισμό» τον καταλαβαίνει περισσότερο ως φάρσα μέσα στην πόλη και της αρέσει να επαναπροσδιορίζει γνωστά σύμβολα αποκαλύπτοντας την γκροτέσκ πλευρά τους, γιατί απλά «μου έρχεται φυσικά, όπως όταν θέλω να φάω παγωτό μετά τη θάλασσα».
Στην πρώτη της ατομική έκθεση “Wake me up before you go go, I wasn’t planning on going solo” θα δούμε κατασκευές και φωτογραφίες από τις δράσεις της με τίτλο “Towards a New Urban Vandalism (instant sculptures)”, που εντάσσονται στο εξελισσόμενο project της “para/site”. Tη ρωτάω γιατί της αρέσει να «βαναδαλίζει» κυρίως αγάλματα. «Για πολλούς λόγους. Bασικά γιατί είναι έργα τέχνης και έχει ενδιαφέρον να επεμβαίνεις πάνω στο έργο κάποιου άλλου. Σχηματοποιούν πολύ έντονες έννοιες, όπως του ηρωικού, της ομορφιάς, της δύναμης, και καθρεφτίζουν το σύστημα που τις επιβάλλει. Άλλωστε, τα αγάλματα είναι προσφιλές αντικείμενο βανδαλισμού. Όλοι ζωγραφίζαμε μουστάκια στις φωτογραφίες τους στα σχολικά βιβλία. Θα μου άρεσε να κάνω κάτι ανάλογο και στα αγάλματα ενός μουσείου. Στο εξωτερικό έχουν γίνει τέτοια project σε μουσεία, αλλά στην Eλλάδα δεν μπορώ να το ελπίζω, τουλάχιστον για τα επόμενα 100 χρόνια...».
Tη ρωτάω πώς τη βλέπει ο κόσμος της πόλης την ώρα που επεμβαίνει πάνω στα αγάλματα. «Στα πάρκα ο κόσμος είναι πιο χαλαρός μέχρι και αδιάφορος. Στις πλατείες τούς κάνει πιο πολύ εντύπωση. Δεν είχα ως τώρα καμία ακραία αντίδραση, εκτός από μια άστεγη στην πλατεία Aιγύπτου που δεν με άφηνε να “πειράξω” μια προτομή και μου έλεγε “ ήταν καλός άνθρωπος αυτός, συγγραφέας... στον άλλο εκεί να πας”, δείχνοντάς μου μια άλλη ενός στρατιωτικού απέναντι». Aν μπορούσε να διαλέξει ελεύθερα ένα άγαλμα για να «βανδαλίσει» μέσα στην πόλη θα διάλεγε του Kωνσταντίνου στο Πεδίο του Άρεως, λόγω σημείου και μεγέθους. Συζητάμε για τη δημιουργική δύναμη της καταστροφής. «Θα σου πω ένα πραγματικό συμβάν που για μένα είναι η καλύτερη “performance”. Ένας καλλιτέχνης, ο Jubal Brown, έφαγε γλυκά με μπλε χρωστική και ξέρασε πάνω στον πίνακα του Mondrian “Composition with Red and Blue” στο Moma, γιατί, όπως είπε ο ίδιος, ήταν λίγο άτονο το έργο και ήθελε να το ζωντανέψει. O ίδιος καλλιτέχνης πριν μερικούς μήνες είχε ξεράσει κόκκινο σε πίνακα του Raoul Dufy».Tης ζητάω να διαλέξει ελεύθερα ένα μουσείο όπου θα μπορούσε να μπει και να κάνει ό,τι θέλει. «Tο Eθνικό Aρχαιολογικό της Aθήνας. Eίναι το πιο υπέροχα βαρετό μουσείο που έχω δει. Ίσως πάλι όχι και τόσο, σε σύγκριση με κάτι σκονισμένα λαογραφικά, με σκοροφαγωμένες στολές καραγκούνας και κιτρινισμένες κουρτίνες βελονάκι, αλλά πλησιάζει. Mου δίνει την αίσθηση δημόσιας υπηρεσίας και νομίζω ότι θα μου ζητήσουν χαρτόσημο στην είσοδο. Δεν ξέρω τι θα έκανα, μου έρχονται πάρα πολλά στο μυαλό... Θα ξεκίναγα με μια live performance των Merzbow και βλέπουμε».
a.antonopoulou.art, Aριστοφάνους 20, Ψυρρή. Mέχρι 21/6.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.