- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Καμίλ Κλοντέλ: Ήταν αυτό το γλυπτό ένα μήνυμα ικεσίας προς τον Ογκίστ Ροντέν;
Σε τιμή ρεκόρ πωλείται το άγνωστο έργο της που βρέθηκε σε διαμέρισμα
Η τιμή πώλησης του έργου της Κλοντέλ είναι η δεύτερη υψηλότερη που έχει καταβληθεί ποτέ για έργο της
Μετά από μια ζωηρή μάχη προσφορών, το μπρούτζινο γλυπτό της Καμίλ Κλοντέλ που ανακαλύφθηκε τυχαία σε εγκαταλελειμμένο διαμέρισμα στο Παρίσι πωλήθηκε την Κυριακή στη Γαλλία έναντι 3,1 εκ. ευρώ (για την ακρίβεια 3,7 εκ. ευρώ μαζί με το σχετικό τέλος).
Ο λόγος για το γλυπτό της Κλοντέλ που έχει γίνει γνωστό ως L'Age Mûr (Η ηλικία της ωριμότητας), πωλήθηκε στη Γαλλία την Κυριακή έναντι 3,1 εκατ. ευρώ (3,7 εκατ. ευρώ με τα τέλη), περισσότερο από 50% πάνω από τη χαμηλή εκτίμηση που είχε προηγηθεί της πώλησης. Το γλυπτό αναπαριστά τρεις γυμνές φιγούρες, έναν άνδρα και δύο γυναίκες, μία ηλικιωμένη και ταλαιπωρημένη που τον τραβάει προς τα εμπρός, και μία νεαρή, γονατιστή πίσω του, να τον ικετεύει να γυρίσει πίσω.
Η σκηνή θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως αλληγορία της ζωής αλλά και μιας τραγικής στιγμής στη ζωή της Κλοντέλ: το έργο σχεδιάστηκε μετά τον χωρισμό της με τον Ογκίστ Ροντέν, ο οποίος υπήρξε και η βασική αιτία του εγκλεισμού της στο ψυχιατρείο και πρακτικά της καταστροφής της καριέρας της. Ο Αλεξάντρ Λακρουά, ειδικός σε θέματα που αφορούν τη ζωή και την Τέχνη της Κλοντέλ, δήλωσε ότι η γονατιστή κοπέλα έχει τα χαρακτηριστικά της γλύπτριας, ενώ η ανδρική μορφή παραπέμπει στους «Πολιορκητές του Καλαί» του Ροντέν. Η ηλικιωμένη γυναίκα, εν τω μεταξύ, μπορεί να αντιπροσωπεύει τη νέμεση της Rose Beuret, της οικονόμου του Ροντέν και κατοπινής συζύγου του...
Η τιμή, στην οποία περιλαμβάνεται και το ασφάλιστρο του αγοραστή, ήταν η δεύτερη υψηλότερη που έχει καταβληθεί ποτέ για έργο της Κλοντέλ. Το ρεκόρ της παραγνωρισμένης γλύπτριας που πέθανε με το όνομά της σβησμένο κάτω από τις επιτυχίες του Ροντέν (;) ήταν 5,1 εκατομμύρια λίρες (με τα τέλη), που καταβλήθηκε στον οίκο Sotheby's στο Λονδίνο τον Ιούνιο του 2013 για την πρώτη εκδοχή του La Valse (Το βαλς), ένα μπρούντζινο έργο με ένα ζευγάρι που χορεύει. Η διαφορά τιμής μπορεί να αντανακλά τη σχετική σπανιότητα των δύο έργων, δήλωσε ο Matthieu Semont του Philocale, του οίκου δημοπρασιών της Ορλεάνης που χειρίστηκε την πώληση.
Το χάλκινο έργο που πωλήθηκε την Κυριακή ήταν ένα από τα έξι έργα μιας αριθμημένης έκδοσης που βρισκόταν στην κατοχή του εμπόρου Τέχνης, Eugène Blot το 1907. Τέσσερις από τις υπόλοιπες εκδόσεις έχουν χαθεί και ακόμα μία βρίσκεται στο Μουσείο Claudel στη Nogent-sur-Seine. Αντίθετα, το Βαλς που πωλήθηκε στον οίκο Sotheby's ήταν αποτελούσε ορόσημο μίας μοναδικού τύπου χύτευσης, σύμφωνα και με τον Semont, ο οποίος μίλησε κατά τη διάρκεια συνέντευξης μετά την πώληση.
Ο Semont αρνήθηκε να πει αν ο αγοραστής του L'Age Mur -ένας από τους τρεις τηλεφωνικούς πλειοδότες που διαγωνίζονταν εναντίον ενός πλειοδότη στην αίθουσα- ήταν ιδιώτης συλλέκτης ή ίδρυμα. Είπε ότι η ταυτότητα του αγοραστή αναμένεται να δημοσιοποιηθεί αργότερα μέσα στο έτος.
Κάπου εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο της Κλοντέλ στην παρούσα φάση αποτιμάται σε τιμές ρεκόρ, ενώ η φήμη της αποσιωπημένης γλύπτριας με το τραγικό τέλος ζωής και καριέρας φαίνεται να αποκαταστάθηκε μετά τη βιογραφική ταινία του 1988 με πρωταγωνιστές την Ιζαμπέλ Αντζανί και τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ. Ήταν αυτή η ταινία που έφερε στο φως της δημοσιότητας τη θυελλώδη ερωτική σχέση της Κλοντέλ με τον Ροντέν. Εκτός από το χάλκινο του Sotheby's, τα λίγα έργα που έχουν βγει στην αγορά τα τελευταία χρόνια έχουν πωληθεί για περίπου 1 εκατ. ευρώ, σημείωσε ο Semont. «Επομένως, τα 3 εκατ. ευρώ ήταν ένα καλό αποτέλεσμα -αλλά σε σύγκριση με τον Ροντέν, του οποίου τα έργα πωλούνται στα 10, 12 ή 15 εκατ. ευρώ, υπάρχει ακόμα περιθώριο για να αυξηθούν οι τιμές της», καταλήγει.
Πηγή: The ArtNewspaper
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.