O πολύπλευρος καλλιτέχνης (ηθοποιός –φέτος παίζει στο «Σιρανό ντε Μπερζεράκ» στο Εθνικό Θέατρο–, ερμηνευτής οπερετών και εικαστικός με πολλές εκθέσεις στο ενεργητικό του, ανάμεσά τους και στην Μπιενάλε της Βενετίας) Α.Π. εμφανίζεται στην αρχή της σεζόν με μια έκθεση στην gallery The Breeder, που θα συζητηθεί. Τίτλος της “Castratο” και θέμα της ο ευνουχισμός. Δίπλα από τα γλυπτά και τις μεγάλες εγκαταστάσεις του θα υπάρχουν όρχεις ζώων σε φορμόλη – μια συλλογή (από ευνουχισμούς κατοικιδίων) του κτηνίατρου Ζήση Παπαζαχαρίου. Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Πώς και πότε προέκυψε η έμπνευσή σας από τον ευνουχισμό; Άρχισε πριν από 30 χρόνια με την έρευνα για το κιτς και πώς θα δραπετεύσουμε από αυτό, και κατέληξε στον ευνουχισμό – που είναι ακριβώς το ίδιο, αφού και στις δύο περιπτώσεις θριαμβεύει το στερεότυπο, το «νεκρό», η απουσία της επιθυμίας και του πόθου.
Η τέχνη ευνουχίζει; Όταν συνδυάζεται με την εξουσία είναι το δυνατότερο αναισθητικό. Στην αντίθετη περίπτωση παράγει ελευθερία. Συμπέρασμα: μακριά από την «επιχορηγούμενη» τέχνη.
Γιατί δεν μπορεί να θεωρηθούν οι όρχεις στη φορμόλη ένα διαφημιστικό (σοκαριστικό) τρικ; Εδώ δεν σοκάρουν τα αρχίδια live, θα σοκάρουν στη φορμόλη; Σιγά το σοκ!
Από τις πολλές φράσεις με όρχεις που κυκλοφορούν στην πιάτσα ποια είναι η αγαπημένη σας και γιατί; Μου αρέσει γενικότερα που στην καθημερινή γλώσσα η λέξη είναι διφορούμενη. Τα αρχίδια μπορούν να είναι και «αξιοζήλευτα» και περιφρονημένα. Λέμε «αρχίδια» όταν θέλουμε να υποτιμήσουμε κάτι, και «στα αρχίδια μου!» για να δείξουμε πόσο «δυνατά» είναι. Φοβερή αντίθεση.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του σημερινού castrati; Τα ακριβώς αντίθετα από τον castrati του 18ου αιώνα. Τώρα οι castrati έχουν χοντρή φωνή, χορεύουν ζεϊμπέκικο, συνοδεύουν μια ξανθιά και ζουν αποκλειστικά με κρατικά λεφτά.
Ποια αίσθηση θέλετε να έχει ο θεατής φεύγοντας από την έκθεσή σας; Μια αίσθηση συμπάθειας.
Info 22/9 - 18/11, Ιάσωνος 45, 210 3317.527
φωτό: Ο καλλιτέχνης με το έργο του «Μια ζώνη με κομμένα κεφάλια μεγάλων ανδρών»
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.