Στο Φως της Ύδρας- Timothy Hennesy, Ιωάννης Καρδαμάτης
Για πρώτη φορά το κοινό ταξίδι των δύο εικαστικών μέσα στο υδραϊκό τοπίο
Timothy Hennesy, Ιωάννης Καρδαμάτης. Γνωρίστηκαν στο Παρίσι και το 1957 εγκαταστάθηκαν στο σπίτι της Ύδρας, ίσως το πιο δημοσιευμένο ελληνικό σπίτι. Το οποίο και ζωγράφισαν όλο, από τους τοίχους ως τα χαλάκια μπροστά από τα κρεβάτια τους.
Στην έκθεση "Στο Φως της Ύδρας" παρουσιάζονται 60 περίπου έργα που η τόσο ενθουσιώδης Μάγδα Μπαλτογιάννη συνέλεξε από το σπίτι, αναδεικνύοντας την κοινή πορεία των δύο καλλιτεχνών και τον τρόπο που επηρέασαν ο ένας τον άλλο, παρά τις τόσο διαφορετικές επιρροές τους- ο Hennesy μάλιστα συνήθιζε να ολοκληρώνει κάποια από τα έργα του Καρδαμάτη.
Ο Καρδαμάτης (Βερολίνο 1915- Αβινιόν 2009) ζωγράφιζε εμπνευσμένος κατά βάση από τη μυθολογία. Το έργο του Hennesy από την άλλη περιλαμβάνει από γλυπτά και έργα ζωγραφικής μέχρι κοστούμια για performances. Στους πίνακές του εμφανίζονται βυζαντινά και αρχαιοελληνικά μοτίβα, ο ίδιος είναι λάτρης της ελληνικής παράδοσης, ενώ συχνά ενσωματώνει κείμενα (του Πλάτωνα, του Joyce) στους καμβάδες του.
Στην έκθεση που ανοίγει σήμερα (15/9) για το κοινό στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη και θα διαρκέσει ως τις 17/10/2010, θα δούμε υλικό αποκλειστικά από το σπίτι της Ύδρας, με την εξαίρεση των δύο χρυσών πορτών του Καρδαμάτη που προέρχονται από το σπίτι του Ιόλα. Τα έργα εκτίθενται σε τρεις διαφορετικούς χώρους, σε ένα στήσιμο που ίσως ξενίζει. Καμβάδες του Hennesy με ενσωματωμένα κείμενα του Πλάτωνα αιωρούνται κάθετα από το ταβάνι- έτσι ώστε και να είναι ορατές και οι δύο πλευρές τους ταυτόχρονα, αλλά και ακολουθώντας την επιθυμία του ίδιου για καμβάδες ελεύθερους στο χώρο. Αλλά και αντικείμενα που οι δύο καλλιτέχνες συνέλεγαν μανιωδώς, από βιβλία έως και ένα ξεχασμένο καπέλο κάποιου ναύτη, το οποίο φυσικά δεν άφησαν αζωγράφιστο.
Ο Hennesy λατρεύει την Ελλάδα ("θα κερδίζει πάντα γιατί έχει πνεύμα"), δηλώνει ξετρελαμένος με το αττικό φως, "που τα κάνει όλα να φαίνονται όμορφα" και βρίσκει τον Παρθενώνα, "την ψυχή της τελειότητας", "πιο όμορφο από ποτέ". Κατατάσσει τον Καρδαμάτη ανάμεσα στους πιο σημαντικούς Έλληνες ζωγράφους, μαζί με το Φασιανό, ενώ μιλάει με πολλή αγάπη για το συνεργάτη του, που "ήταν ο χειρότερος εχθρός του εαυτού του, αφού ποτέ δεν πήρε τη δουλειά του στα σοβαρά".
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για σουρεαλιστικό πίνακα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.