- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Η πρώτη ατομική έκθεση του Χάρη Βλάχου
Φλούο ζώα σε χαοτικές ζωγραφιές μεγάλης κλίμακας ζωντανεύουν στις 20 Νοεμβρίου στην έκθεση «zebRAWR» στον χώρο Ultra Plain
Ο νεαρός ζωγράφος Χάρης Βλάχος παρουσιάζει την πρώτη του ατομική έκθεση με τίτλο «zebRAWR» στον χώρο Ultra Plain στο Σύνταγμα.
Η δουλειά του Χάρη Βλάχου αποτελείται από λεπτομερείς χαοτικές ζωγραφιές μεγάλης κλίμακας, που συγκροτούν μια χαρτογράφηση του εαυτού και των παρορμήσεών του. Δημιουργεί μεγάλων διαστάσεων επιφάνειες με μεικτή τεχνική στις οποίες πρωταγωνιστούν ρεαλιστικά και εικονογραφημένα φλούο ζώα, ώστε να προκαλέσουν τόσο επιθετικότητα όσο και ευαισθησία.
Συσσωρεύοντας φωτογραφίες, έτοιμα αντικείμενα και ζωγραφικές αναπαραστάσεις, τα έργα αυτά έχουν σκοπό να προτρέψουν τον θεατή να φανταστεί μορφές ζωής που κατοικούν σε κρυμμένες γωνίες ενός λιμπιντιακού κόσμου. Εν μέρει αρχείο και εν μέρει σημειωματάριο για περαιτέρω εξέλιξη, η δομή αυτών των μνημειακού τύπου σχεδίων λειτουργεί ως μονοπάτι προς μια νέα σκεπτική επεξεργασία των βιωμάτων του καλλιτέχνη.
Ο νεαρός καλλιτέχνης ανακάλυψε μια μέθοδο προσωπικής ανάπτυξης συμμετέχοντας σε παιχνίδια ρόλων ζωντανής δράσης (LiveActionRolePlaying/LARP).Σύντομα συνειδητοποίησε ότι τα παιχνίδια ρόλων και η διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης διαρρέουν στην καθημερινή του πραγματικότητα αιμορραγώντας από το διηγητικό πλαίσιο του LARP. Πριν 4 χρόνια άλλαξε το όνομα του από Μπάμπης σε Χάρης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αργότερα έκανε τατουάζ το παλιό του όνομα στο στήθος. Ο Βλάχος αυτοσχεδιάζει σε ένα διαχωρισμό προσωπικότητας μεταξύ του Μπάμπη και του Χάρη, υποκοριστικά του Χαράλαμπου. Το δέρμα δύο τόνων μιας ζέβρας καταναλώνεται από μια λεοπάρδαλη.
Οι πίνακες του συνιστούν μεθόδους ανάλυσης προσωπικότητας με σκοπό να δώσουν σάρκα σε ένα μέλλον στο οποίο οι διαχωρισμένοι εαυτοί, προβολές των κοινωνικών του επικοινωνιών, συμφιλιώνονται μεταξύ τους. Όπως αναφέρει και ο ίδιος: «Κατάφερα να ξεζουμάρω και κατάλαβα τη δύναμη του να έχεις την δυνατότητα να χτίσεις τον εαυτό σου σαν χαρακτήρα ενός παιχνιδιού–την δυνητικότητα του να επιλέγεις. Προσπαθούσα να ανακαλύψω πράγματα για τον εαυτό μου και αντί αυτού κατάλαβα πως έπλαθα πλευρές του εαυτού μου. Ξέχνα, Αποδέξου, Πολέμησε, Ενεργοποίησε, Αποκωδικοποίησε, Έλεγξε, Γίνει Κύριος, Επέβαλλε. Ξανά: Μάθε, Ξέμαθε, Ξανά Μάθε».
*Μπέρκερ, Τζ.(2011), Η εικόνα και το βλέμμα, Επιμ.Καλαφάτα Κλεοπάτρα, Μετάφρ. Σταματοπούλου Ειρήνη, Εκδόσεις Μεταίχμιο, Αθήνα.
Βιογραφικό
Ο Χάρης Βλάχος γεννήθηκε στην Αθήνα το 2000. Τον Οκτώβριο του 2018 ξεκίνησε τις σπουδές του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών πρώτος σε σειρά επιτυχίας. Στα πλαίσια του Ultra Plain κάνει την πρώτη του ατομική έκθεση. Είναι η πρώτη φορά που δουλεύει σε τόσο μεγάλες διαστάσεις. Τα έργα που παρουσιάζονται στο «zebRAWR» αποτελούν την ένωση θραυσμάτων-ζωγραφιών που είχε κάνει παλαιότερα. Έχει δουλέψει με βίντεο και τον ενδιαφέρει η διάρκεια και η κίνηση που του προσφέρει το μέσo καθώς εκτυλίσσεται στο χρόνο.
Σχετικά με το ULTRA PLAIN
ULTRA PLAIN είναι ο νέος χώρος πειραματικών εκθέσεων της ΑΣΚΤ/LAB12 στο κέντρο της Αθήνας παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του Χάρη Βλάχου. Το 12ο Εργαστήριο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Διευρυμένων Εκφραστικών Μέσων, LAB12, σε συνεργασία με τον Ε.Φ.Κ.Α. έχει δημιουργήσει πιλοτικό χώρο πειραματικών προγραμμάτων όπως εκθέσεων και εκπαιδευτικών δράσεων στο πρώην κτίριο του ΤΣΜΕΔΕ στο Σύνταγμα στην οδό Κολοκοτρώνη αρ. 4. Ο χώρος χρησιμοποιήθηκε και κατά τη διάρκεια της προηγούμενης Μπιενάλε της Αθήνας για πλήθος δράσεων. Στόχος του ULTRA PLAIN είναι η σύνδεση των νέων καλλιτεχνών με την καθημερινή ζωή της πόλης στο πλέον πολυσύχναστο μέρος του κέντρου της. Η ονομασία του χώρου ULTRA PLAIN κάνει ένα άμεσο σχόλιο και τοποθετείται ενεργά προς τη Μη Διαφορετικότητα και τη Μη Απόσταση της τέχνης από την καθημερινότητα στοχεύοντας να συμβάλλει στην εξάλειψη των προκαταλήψεων που αφορούν τη σύγχρονη τέχνη προβάλλοντας την ως απροσπέλαστη.
Πληροφορίες:
Εγκαίνια: Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, 20:00
Διάρκεια έκθεσης: 20 – 30 Νοεμβρίου
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά εκτός Δευτέρας και Τετάρτης, 17:00 – 21:00
ULTRA PLAIN, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Κολοκοτρώνη 4, Σύνταγμα
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.