- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Πηγές της πρώτης αίσθησης: Ζωγραφιές του Κυριάκου Κρόκου
Κόκκινα σπίτια, ταμπάκικα στο Καρλόβασι, θάλασσες με καραβάκια, παραλίες με φυλάκια ή καμπίνες στο Αρχαιολογικό Μουσείο στην Κολώνα της Αίγινας
Το Αρχαιολογικό Μουσείο στην Κολώνα της Αίγινας φιλοξενεί ζωγραφιές του αρχιτέκτονα Κυριάκου Κρόκου από τις 26 Αυγούστου ως τις 15 Σεπτεμβρίου.
Με αφορμή την 11η Γιορτή Φιστικιού Αίγινας, το Αρχαιολογικό Μουσείο στην Κολώνα της Αίγινας φιλοξενεί ζωγραφιές του αρχιτέκτονα Κυριάκου Κρόκου από τις 26 Αυγούστου ως τις 15 Σεπτεμβρίου.
Πολύ πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια της πορείας του στην αρχιτεκτονική, ο Κυριάκος Κρόκος παρατηρούσε και στοχαζόταν τον κόσμο μέσω της ζωγραφικής. Η έκθεση συγκεντρώνει επιλεγμένα έργα από τις «πηγές της πρώτης αίσθησης» στη γενέτειρά του τη Σάμο, από την Αίγινα την οποία επισκεπτόταν συχνά έχοντας και δική του κατοικία και έργα από τη φαντασίας. Παρουσιάζονται έργα από τη δεκαετία του ΄50 έως τις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Κόκκινα σπίτια, ταμπάκικα στο Καρλόβασι, θάλασσες με καραβάκια, παραλίες με φυλάκια ή καμπίνες κυριαρχούν και επαναλαμβάνονται με διαφορετικούς τρόπους στο έργο του. Σχέδια με παστέλ, ακουαρέλες και ακρυλικά χρώματα συνυπάρχουν και συνδιαλέγονται με τα αρχαία γλυπτά και τα αρχιτεκτονικά μέλη στη μεγάλη κεντρική αίθουσα του Μουσείου.
Ξεχωριστά στην τετράγωνη αίθουσα, παρουσιάζονται έργα από τη φαντασία: ‘Φανταστικό τοπίο με ναό’, το έργο του Mailliol σε φανταστικό τοπίο, ‘Κορίτσι που κοιτάει’, ‘Κεφάλι σε βάθρο’ κά. Μια ουτοπική, πλην αρχιτεκτονική και ζωγραφική, «Ιδέα για το ελληνικό περίπτερο στη Μπιεννάλε Βενετίας» (συμμετοχή στη Μπιεννάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας 1991) με σχέδια και μακέτα, όπου συνυπάρχουν το νερό, το λιμάνι, το νεώριο, τα ιστία, τα ξάρτια, ο τοίχος στη βάση του οποίου ακουμπά σωρός από αρχαία μέλη, μαρτυρούν την ένταση στη σχέση αρχιτεκτονικής – ζωγραφικής που βίωνε ο Κυριάκος Κρόκος.
Σχέδια από την Αίγινα, μια νεοκλασική όψη, το Αγκίστρι, οι φοίνικες, η θάλασσα, η υδροφόρα, κλείνουν τον κύκλο την έκθεσης, παραπέμποντας ταυτόχρονα στο άμεσο περιβάλλον του Μουσείου της Κολώνας.
Παρατηρήσεις-σκέψεις του Κυριάκου Κρόκου ακολουθούν τα έργα υπομνηματικά, συντροφεύοντας τον επισκέπτη.
Την ημέρα των εγκαινίων θα προβληθεί το βίντεο με τίτλο «Κυριάκος Κρόκος - αρχιτέκτων και ζωγράφος». Πρόκειται για μια σύνθεση εικόνων και ήχων από διαθέσιμο αρχείο για τη ζωή και τα έργα του Κυριάκου Κρόκου σε σκηνοθεσία του Γιάννη Τριτσιμπίδα.
Την έκθεση επιμελούνται οι Λέτη Αρβανίτη Κρόκου, Έλενα Περδικάρη και Νίκος Τσάμπιρας.
Με την υποστήριξη της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Αίγινας (ΚΕΔΑ)
Info
Εγκαίνια:Κυριακή 25 Αυγούστου 2019, Ώρα: 20:00
Διάρκεια: 26 Αυγούστου – 15 Σεπτεμβρίου 2019
Ωράριο: Τετάρτη – Δευτέρα 10:00-17:30, Τρίτη κλειστά
Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας, Πατριάρχου Γρηγορίου Ε1, Αίγινα, 18010
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Γεννήθηκε το 1941 στον Πλάτανο της Σάμου. Φοίτησε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ και πήρε το δίπλωμά του το 1967. Μετά τη στρατιωτική του θητεία έζησε για ένα χρόνο στο Παρίσι κάνοντας αυτοσπουδή και μαθητεύοντας ζωγραφική κοντά στον Γιάννη Τσαρούχη. Δημιούργησε δικό του αρχιτεκτονικό εργαστήριο το 1976, και συνέχισε να ζωγραφίζει κάνοντας σχέδια που πίστευε ότι εμπλουτίζουν την αρχιτεκτονική του παιδεία. Συμμετείχε με επιτυχία σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς ενώ η κύρια δραστηριότητά του ήταν μελέτες και επιβλέψεις ιδιωτικών έργων. Τα περισσότερα από τα πραγματοποιημένα του κτήρια είναι δημοσιευμένα σε ελληνικά και ξένα αρχιτεκτονικά περιοδικά. Ζωγραφικά του έργα έχουν παρουσιασθεί σε ομαδικές εκθέσεις.
Tο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού της Θεσσαλονίκης (1977-1993) είναι το πλέον αντιπροσωπευτικό, βραβευμένο και ευρύτερα γνωστό έργο του.
Το 1996, ο Κυριάκος Κρόκος εκπροσώπησε την Ελλάδα στην VΙ Βiennale Αρχιτεκτονικής της Βενετίας παρουσιάζοντας το έργο του.
Ήταν παντρεμένος και είχε τρία παιδιά. Έφυγε από τη ζωή πρόωρα τον Ιούνιο του 1998.
Μεγάλη αναδρομική έκθεση με το αρχιτεκτονικό και ζωγραφικό του έργο συνοδευόμενη από μονογραφία, πραγματοποιήθηκε το 2012 στο Μουσείο Μπενάκη.
Το αρχιτεκτονικό αρχείο του Κυριάκου Κρόκου βρίσκεται στα Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.