- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
«Προσφορά» από 65 σύγχρονους Έλληνες δημιουργούς
Ως 15/12 η έκθεση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, φωτογραφίες και εγκαταστάσεις περιλαμβάνει η έκθεση «Προσφορά- 65 Σύγχρονοι Έλληνες Δημιουργοί στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο». Σκοπός της έκθεσης είναι η στήριξη του έργου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και η οικονομική του ενίσχυση. Μετά τη λήξη της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί δημοπρασία και μέρος των εσόδων θα διατεθεί υπέρ των σκοπών του Μουσείου.
Στην έκθεση συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Kalos & Klio, Νίκος Αγγελίδης, Δάφνη Αγγελίδου, Γιάννης Αδαμάκης, Γκάκικ Αλτουνιάν, Κώστας Ανανίδας, Μανώλης Αναστασάκος, Μαρία Αναστασίου, Στάθης Ανδρουτσάκης, Άγγελος Αντωνόπουλος, Γιάννης Αντωνόπουλος, Γιάννης Ασημακόπουλος, Στάθης Βατανίδης, Ιόττοφ Βέντζι, Χρύσα Βέργη, Στέλιος Γαβαλάς, Κωστής Γεωργίου, Απόστολος Γιαγιάννος, Ανδρέας Δεβετζής, Τάνια Δημητρακοπούλου, Σταύρος Διακουμής, Γιάννης Διαμάντης, Νίκη Ελευθεριάδη, Πέτρος Ζουμπουλάκης, Ειρήνη Κανά, Βλάσης Κανιάρης, Δήμος Κηπουρός, Δημήτρης Κούκος, Γιάννης Κουτρούλης, Μιχάλης Μανουσάκης, Αλίνα Μάτσα, Χρυσόστομος Μουσμουλίδης, Σταύρος Μπαλτογιάννης, Ελένη Οικονόμου, Χρήστος Παλλαντζάς, Άγγελος Παναγιωτίδης, Σύνη Παπαγιάννη, Θεόδωρος Παπαγιάννης, Άγγελος Παπαδημητρίου, Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος, Αντωνία Παπατζανάκη, Ηρακλής Παρχαρίδης, Ελένη Παυλοπούλου, Σάββας Πουρσανίδης, Άγγελος Ραζής, Παύλος Σάμιος, Χρήστος Σανταμούρης, Άγγελος Σκούρτης, Άγγελος Σπάρταλης, Τάκης Στεφάνου, Παναγιώτης Τανιμανίδης, Γιάννης Τζερμιάς, Νίκος Τρανός, Βίκυ Τσαλαματά, Μανώλης Χάρος, Αγνή Χρονοπούλου, Θοδωρής Χρυσικός.
Ο επιμελητής της έκθεσης και Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Μάνος Στεφανίδης δηλώνει τα εξής:
«Η έκθεση “Προσφορά, 65 σύγχρονοι δημιουργοί στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο” αποτελεί μια ιστορική νίκη της ελληνικής τέχνης επειδή κερδίζει το αυτονόητο δικαίωμά της να εκτίθεται δίπλα στα μυθικά έργα των παππούδων της όχι ανταγωνιστικά αλλά υπό την προστατευτική σκιά των αγλαών μορφών, σαν ευλογία που δόθηκε. Αίρεται έτσι μια προκατάληψη δεκαετιών και καταρρίπτονται φοβικές συμπεριφορές και νοοτροπίες “επισήμων φορέων” αλλά κι ενός κοινού διαπαιδαγωγημένου αποκλειστικά από την τηλεόραση. Αν έχουν έναν εχθρό τα μουσεία, αυτός είναι η τυποποίηση και η βαρεμάρα. Όχι ο πειραματισμός, Όχι το καινούριο. Η καθημαγμένη, τόσο σημερινή, φιγούρα του Βλάση Κανιάρη με την αναπεπταμένη σημαία σαν σωσίβιο ζήτησε διαμονητήριο λίγων εβδομάδων από το μεγάθυμο θεό του Αρτεμισίου και ο τελευταίος το παραχώρησε. Τόσο απλά. Όμοια και το κόκκινο “animal” του Κωστή Γεωργίου, που θυμίζει άλλωστε πήλινα ειδώλια της γεωμετρικής εποχής, λάμπει μέσα στα λευκά μάρμαρα της ύστερης Ρωμαιοκρατίας.
Ας μην φοβόμαστε λοιπόν τα έργα τέχνης, έστω κι αν μοιάζουν δυσάρεστα ή ακατανόητα. Το αίνιγμά τους είναι πολύ πιο γοητευτικό από τις εύκολες αναγνώσεις της αγοράς και πολύ πιο αποκαλυπτικό για τη μοίρα κοινωνιών που χειμάζονται από την ημιμάθεια, τον λαϊκισμό και την έλλειψη σεβασμού προς ό, τι τους υπερβαίνει. Όπως η δική μας σήμερα. Για να πραγματοποιηθεί αυτή η συμβολική παρουσία της σύγχρονης τέχνης μας στο πιο σπουδαίο μουσείο της χώρας -και παράλληλα μια παγκόσμια κιβωτό αρχαιογνωσίας-, έπρεπε να κινητοποιηθούν μερικοί ιδιώτες, δηλαδή η “Συμμαχία για την Ελλάδα”, και να πεισθούν μερικοί υπεύθυνοι ότι το γυμνό δεν μπορεί να απαγορεύεται από ένα μουσείο στο οποίο αποθεώνεται το γυμνό σώμα. Κι ούτε η εξπρεσιονιστική παραφορά π.χ. ενός Τάσου Μαντζαβίνου μπορεί να λογοκρίνεται έτσι απερίσκεπτα. Είμαστε ευγνώμονες προς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο που με ευρύτητα πνεύματος αποκατέστησε αυτές τις μικρές αδικίες.
Απ' την άλλη πλευρά, κάθε ομαδική έκθεση είναι μοιραία προϊόν συμβιβασμού. Προσπαθήσαμε ωστόσο, παρά τις ποικίλες παρεμβάσεις, να παρουσιάσουμε μια αντιπροσωπευτική εικόνα της σύγχρονης δημιουργίας μας: Παλιοί και νέοι, κλασικοί και μοντέρνοι, ακαδημαϊκοί και street artists όπως ο Μανόλης Αναστασάκος, παραστατικοί και εννοιολογικοί καλλιτέχνες, δείχνουν ένα πανόραμα του σήμερα που ξαφνιάζει ευχάριστα ανάμεσα στα αριστουργήματα του παρελθόντος. Ιδιαίτερη μνεία οφείλω στου φίλους μου Βέντζι Ιόττοφ από την Βουλγαρία και Γκάγκικ Αλτουνιάν που συμμετέχουν επειδή μετέχουν της ημετέρας παιδείας. Η έκθεση αφιερώνεται στη μνήμη του πρωτοπόρου εικαστικού Βλάση Κανιάρη (1928-2011) και του μεγάλου αρχαιολόγου Σπύρου Ιακωβίδη (1922-2013). Ας σημειωθεί τέλος ότι οι καλλιτέχνες προσφέρουν τα έργα τους για να ενισχυθεί το Ε.Α.Μ. το οποίο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Σαν αντίδωρο!
Προσερχόμαστε σε αυτό το μοναδικό τέμενος με ταπεινότητα. Μας ανταποδίδεται στη μέγιστη τιμή. Επαναδιεκδικούμε το παρελθόν για να ονειρευτούμε αλλιώς το μέλλον».
Η έκθεση είναι μια πρωτοβουλία της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Συμμαχία για την Ελλάδα» που αναπτύσσει δράσεις σχετικές με τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τον τουρισμό, το περιβάλλον και τον εθελοντισμό. Υλοποιείται σε συνεργασία με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
Ως 15/12, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Πατησίων 44, 213 2144890, επιμέλεια έκθεσης: Μάνος Στεφανίδης

Κωστής Γεωργίου

Τακης Σπυρόπουλος,Οφηλία

Δημήτρης Μεράντζας, Αυτοπροσωπογραφία δια λιθοβολισμού

Kalos & Klio, Πανδώρα
Κεντρική φωτό: Άγγελος Παπαδημητρίου, ο έφηβος της Συκιώνος
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.