Έφυγε από τη ζωή ο «αισιόδοξος-απαισιόδοξος» Mordillo
O αργεντινός σκιτσογράφος Γκιγιέρμο Μορδίγιο Μενένδεθ ήταν 86 ετών
Έφυγε από τη ζωή ο αγαπημένος σκιτσογράφος των «αμίλητων ιστοριών» και των συμπαθητικών ζώων Mordillo.
Μία αγαπημένη προσωπικότητα των κόμικς και της γελοιογραφίας, ο Γκιγιέρμο Μορδίγιο Μενένδεθ —πιο γνωστός ως Mordillo— έφυγε από τη ζωή στην κατοικία του στη Μαγιόρκα σε ηλικία 86 ετών, σύμφωνα με χθεσινό τηλεγράφημα του ισπανικού πρακτορείου EFE.
Ο αργεντινός σκιτσογράφος, που μέχρι τα στερνά του ήταν υπερδραστήριος, απεβίωσε το βράδυ του Σαββάτου, ενώ δειπνούσε με την οικογένειά του σε εστιατόριο κοντά στο τουριστικό θέρετρο Παλμανόβα.
Ο Mordillo ήταν στη δεκαετία του ’70 ένας από τους πιο πολυδημοσιευμένους και γνωστούς σκιτσογράφους στον κόσμο. Τα σχέδια του χαρακτηρίζονται από τα πολλά κι έντονα χρώματα και κυρίως από την γλαφυρότητα των θεμάτων του και την αστεία εμφάνιση των ηρώων του, που εκφράζουν την ιστορία χωρίς καν να μιλούν. Όμως οι πιο γνωστές του φιγούρες είναι τα ζώα, ιδίως οι καμηλοπαρδάλεις, που με τις ιστορίες τους έχει δημοσιεύσει πολλά άλμπουμ.
Η δραστηριότητά του ως εικονογράφου παιδικών βιβλίων είχε ξεκινήσει από την ηλικία των 18 ετών, μία εποχή που ασχολείται επίσης και με τον κινηματογράφο, είτε στη διαφήμιση, είτε στις "βινιέτες". Από το 1955 έως το 1960 εργάσθηκε στον τομέα αυτό και στη Λίμα του Περού.
Το 1960 μεταπηδά στην Νέα Υόρκη και στην Paramount, όπου εργάσθηκε ως σχεδιαστής σε ορισμένες πολύ γνωστές σειρές κινουμένων σχεδίων, όπως στον Popeye (Ποπάι) και τη «Μικρή Λουλού».
Κατόπιν, ο Mordillo μετακόμισε στο Παρίσι, όπου συνεργάσθηκε με το περιοδικό Paris Match. Η εκδοτική του δραστηριότητα επεκτάθηκε στη συνέχεια και στη Γερμανία, όπου δημοσίευε σχέδιά του στο περιοδικό Stern και τη γερμανική τηλεόραση.
Ο Μορντίγιο γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες το 1932, το ίδιο έτος με τον συμπατριώτη του Κινό και τον Γάλλο εικονογράφο Σανπέ, με τους οποίους συγκρινόταν συχνά.
Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στη διαφήμιση και στην εικονογράφηση προτού ιδρύσει σε ηλικία 20 ετών το στούντιο κινουμένων σχεδίων Calas, σύμφωνα με τον Glenat, τον Γάλλο εκδότη των έργων του που βρίσκονται στο όριο ανάμεσα στο κόμικ και τη γελοιογραφία.
Το 1963 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι, όπου οι γελοιογραφίες του δημοσιεύθηκαν από τα Lui, Paris-Match, Marie-Claire ή ακόμη το Pif Gagdet. Στη συνέχεια πήγε στην Ισπανία, σύμφωνα με τον Glenat, που υπογράμμιζε κυρίως «την αστρονομική επιτυχία του στην Αγγλία και στη Γερμανία».
«Έχουμε λάβει πολλά συλλυπητήρια διά μέσου των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης που δείχνουν πόσο αγαπητός ήταν σε όλον τον κόσμο και τον σεβασμό τον οποίο ενέπνεε σε όλες τις γενιές», ανέφεραν σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς το Γαλλικό Πρακτορείο ο Πίτερ και η Τζεραλντίν Ράντζμιν, του οίκου Art Petrus με έδρα το Μονακό, που κυκλοφορούσε κυρίως τις συλλογές των έργων του.
Ένα από τα έργα που μεταδόθηκαν πιο πολύ με την ανακοίνωση του θανάτου του στους ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης το μαρτυρά: δείχνει έναν άνδρα που συλλαμβάνεται χωρίς πολλά- πολλά από τους αστυνομικούς ενώ έχει μόλις ζωγραφίσει στη στέγη του σπιτιού του τεράστια κόκκινα κύματα, σε έναν δρόμο με ομοιόμορφες απελπιστικά γκρίζες επαύλεις.
«Οι άνθρωποι με ρωτούν μερικές φορές πώς μου έρχεται μια ιδέα. Για εμένα είναι σαφές: οι ιδέες είναι σαν τις πεταλούδες, φτερουγίζουν με τρόπο πρόσκαιρο και προσπαθώ να τις τσακώσω», έλεγε σε μια συνέντευξη το 2011.
Μια τελετή θα λάβει χώρα την Πέμπτη στη Mαγιόρκα, σύμφωνα με την Art Petrus.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.