- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Για τον Μάρκο Καμπάνη δεν περνάει «ούτε μέρα χωρίς γραμμή»
Μία έκθεση δύο ενοτήτων στο i-D ProjectArt
«Ούτε μέρα χωρίς γραμμή» ονόμασε ο Μάρκος Καμπάνης την έκθεση του και όχι τυχαία, αφού δεν υπάρχει μέρα μέσα στον χρόνο που, όπως ο ίδιος λέει, να μην ζωγραφίζει ή που να μην βρίσκεται έστω στο εργαστήριο του. Η έκθεση, η οποία θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 28 Μαρτίου στις 19:00 i-D ProjectArt και την οποία επιμελείται η Μαρία Ξανθάκου, αποτελείται από μία σειρά διαφορετικών θεμάτων, όπως τοπία, δέντρα, αφηρημένες συνθέσεις και πρόσωπα, αλλά και τεχνικών, όπως νωπογραφίες και μονοτυπίες, και υλικών, όπως ακρυλικά, λάδια και κάρβουνο.
Επιπλέον, θα αποτελείται από δύο ενότητες, το «365» και «Το Μουσείο των Δέντρων». Η πρώτη θα αποτελείται από μικρά έργα, τα οποία ο Μάρκος Καμπάνης ζωγράφισε σε 365 μέρες, από ένα κάθε μέρα του χρόνου. Από την άλλη, η δεύτερη αποτελεί μία σειρά έργων με κεντρικό θέμα τα δέντρα, όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί στην ιστορία της τέχνης ανά τους αιώνες. Την ίδια στιγμή, ο καλλιτέχνης θα εκθέσει και κάποια έργα του-δείγματα εφαρμοσμένης τέχνης, τα οποία ως επί το πλείστον θα αποτελούν ζωγραφισμένα, πολυτελή ξύλινα κουτιά.
Όλα τα παραπάνω έχουν σκοπό να αναδείξουν την πολυπλοκότητα και την πληθωρικότητα του Μάρκου Καμπάνου ως καλλιτέχνη, μέσα από την αγάπη του για τον συνδυασμό διαφορετικών θεματικών, τεχνικών και υλικών. Ο ίδιος σχολιάζει για την έκθεση στο i-D ProjectArt: «Το “κάθε μέρα χωρίς γραμμή” είναι ρητό που αποδίδεται στον αρχαίο Έλληνα ζωγράφο Απελλή. Το χρησιμοποίησα γιατί πράγματι ζωγραφίζω κάθε μέρα, ή τουλάχιστον βρίσκομαι στο εργαστήριο. Η καθημερινή ενασχόληση οφείλεται στη σχέση μου με τη ζωγραφική, την οποία ασκώ συστηματικά από 14 χρονών. Είναι αυτό που αγαπώ και ξέρω να κάνω. Πιστεύω επίσης ότι νέες ιδέες και εικαστικοί προβληματισμοί έρχονται μέσα από την ίδια τη δουλειά, από τη διαδικασία της ζωγραφικής.
Μου αρέσει αυτό που λέμε “κουζίνα της ζωγραφικής” δηλαδή η ασχολία με τα κάθε λογής υλικά, τις μυρωδιές τους, τις μεταξύ τους μίξεις. Χρησιμοποιώ πολλές τεχνικές και υλικά ζωγραφικής από ακρυλικά ως νωπογραφία, από κάρβουνο ως μονοτυπία, από οξυγραφία ως λάδι και μαγεύομαι από την δυνατότητα κάθε υλικού να κάνει το έργο τόσο διαφορετικό».
Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη:
Ο Μάρκος Καμπάνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1955. Από το 1974 έως το 1980 έζησε στο Λονδίνο όπου σπούδασε ζωγραφική στο St Martin’s School of Art.
Οι εικαστικές του αναζητήσεις δεν σταματούν στη ζωγραφική. Ασχολείται και με την χαρακτική, την εικονογράφηση βιβλίων, την αγιογράφηση ναών, ακόμη και τη σκηνογραφία και την φιλοτέχνηση χρηστικών αντικειμένων.
Έχει κάνει πάνω από 15 ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής, ενώ έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μάλιστα, το 1984 έλαβε μέρος στην 15η Biennale Αλεξάνδρειας .
Έχει εικονογραφήσει βιβλία για τις εκδόσεις Αστέρος, τις εκδόσεις του Φοίνικα, την Εκδοτική Αθηνών, το Υπουργείο Πολιτισμού, για την Ι.Μ.Σίμωνος Πέτρας και την Ι.Μ. Ιβήρων, τις εκδόσεις Εν Πλώ, Ερατώ και Ίνδικτος, αλλά έχει εκδώσει και το βιβλίο «Σπύρος Παπαλουκάς – Θητεία στον Άθω» ως επακόλουθο της επιμέλειας της Αγιορειτικής Πινακοθήκης της Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας.
Η αγάπη του για την εκκλησιαστική κυρίως τοιχογραφία και τις τεχνικές της αποτυπώνεται σε μεγάλο μέρος της δουλειάς του. Τοιχογραφίες του κοσμούν μονές του Αγίου Όρους, την μονή Αγίας Αικατερίνης του όρους Σινά και ιδιωτικά παρεκκλήσια.
Στο σύνολο της καλλιτεχνικής του παραγωγής, το τοπίο, οι νεκρές φύσεις και τα ερείπια ήταν πάντα σταθερή πηγή έμπνευσης αλλά πιο πολύ τον ενδιέφερε ο τρόπος και το ήθος της ζωγραφικής πράξης παρά η θεματογραφία. Μέσα στο πλαίσιο μιας ρεαλιστικής απεικόνισης του κόσμου πειραματίζεται πάντα με τις τεχνικές και τα υλικά της δουλειάς του καθιστώντας τα συχνά το κυρίαρχο θέμα του.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση στο Guide της Athens Voice
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.