- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η τραγική ιστορία πίσω από το νέο γλυπτό της πλατείας Trafalgar
Ένα έργο τέχνης που δεν ξεχνά και εμπνέει
Η «τέταρτη» εξέδρα της πλατείας Trafalgar είναι ένα από τα πιο διάσημα σημεία έκθεσης νέων έργων τέχνης στο κεντρικό Λονδίνο. Από το 2007 η εξέδρα έχει φιλοξενήσει το γυμνό άγαλμα “Alison Lapper Pregnant” του Marc Quinn, 2.400 εθελοντές που συμμετείχαν στη διαδραστική performance του Antony Gormley αλλά και το “Blue Cockerel” - γλυπτό της Katharina Fritsch.
Πλέον, το σημείο κοσμεί το γιγαντιαίου μεγέθους γλυπτό “The Invisible Enemy Should Not Exist” του ιρακινο-αμερικανού καλλιτέχνη Michael Rakowitz. Πρόκειται για την αναπαράσταση ενός αρχαίου μνημείου, το οποίο καταστράφηκε το 2015 από το ISIS. Συγκεκριμένα, το Φεβρουάριο του 2015 μαχητές του ISIS είχαν δώσει στη δημοσιότητα βίντεο στο οποίο φαίνονταν να καταστρέφουν –μεταξύ άλλων- το εν λόγω γλυπτό.
Το πρωτότυπο άγαλμα ήταν αναπαράσταση μιας Lamassu, προστατευτικής θεότητας των Ασσυρίων, η οποία απεικονιζόταν με ανθρώπινο κεφάλι, σώμα ταύρου ή λιονταριού και φτερά πουλιών. Το συγκεκριμένο γλυπτό βρισκόταν στην αρχαία πόλη της Νινευή, κοντά στη σημερινή Μοσούλη, για περισσότερο από χίλια χρόνια.
Το έργο του M. Rakowitz έχει ύψος 4.5 μέτρα, ζυγίζει 6.000 κιλά ενώ για την κατασκευή του χρειάστηκαν σχεδόν 4 μήνες. Περίπου 10.500 άδεια δοχεία (date syrup cans) χρησιμοποιήθηκαν ως πρώτη ύλη για τη δημιουργία του γλυπτού, τα οποία ενώνονται από 39.500 καρφιά.
Ο ίδιος ο καλλιτέχνης δηλώνει: «Πιστεύω ότι η ανάγκη για αναδημιουργία είναι ενδεικτική του καλού που υπάρχει στο ανθρώπινο πνεύμα, αλλά βλέπω τις δημιουργίες μου ως “φαντάσματα” ή “αναπαραστάσεις” της υπόστασης των πρωτότυπων έργων».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.