- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ένα συνέδριο για επιχειρηματίες της Τέχνης
Καλλιτέχνες και στελέχη πολιτιστικών οργανισμών και επιχειρήσεων μαθαίνουν στο ODC Ensemble Creative Lenses Athens Forum εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης και μοντέλα παραγωγής
Έμπειροι επαγγελματίες από τον χώρο του πολιτισμού συζητούν και συναντούν καλλιτέχνες και στελέχη πολιτιστικών οργανισμών σε τρία πρακτικά εργαστήρια, στο φετινό forum της ΟDC Ensemble στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας. Με άλλα λόγια καλλιτέχνες, και μέλη ή στελέχη ομάδων, πολιτιστικών οργανισμών και εταιρειών, άνθρωποι που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στον χώρο της Τέχνης έχουν την ευκαιρία να μάθουν πολλά, να λύσουν καίριες απορίες και να ενημερωθούν σχετικά με τρόπους ώστε να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις επιχειρηματικές τους δυνατότητες.
Το Σάββατο 29 Απριλίου η ODC Ensemble που δραστηριοποιείται στον χώρο της σύγχρονης τέχνης, οργανώνει στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Creative Lenses: Business Models for Culture» και σε συνεργασία με την «Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης», το forum Creative Lenses. Με πρακτικό προσανατολισμό και στόχο την ενίσχυση των πολιτιστικών οργανισμών και καλλιτεχνών προς την ανάπτυξη βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων θα διεξαχθούν στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας τρία εργαστήρια και συζητήσεις για τη διερεύνηση καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων.
Το Creative Lenses Forum φέρνει μαζί καλλιτέχνες και στελέχη από πολιτιστικούς οργανισμούς και επιχειρήσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού, αλλά και ομιλίες από καταξιωμένους Ευρωπαίους επαγγελματίες του πολιτιστικού τομέα. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για σχετικές τεχνικές και πολιτικές σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, να μάθουν καλές πρακτικές σε κοινά προβλήματα και λύσεις, να διερευνήσουν δυνατότητες χρηματοδότησης, να συμμετέχουν σε εργαστήρια για την επίλυση πιθανών προβλημάτων του οργανισμού τους και να δικτυωθούν με άλλους οργανισμούς.
Τα Εργαστήρια
«Το να κερδίζεις χρήματα είναι Τέχνη (και η καλή επιχείρηση είναι η καλύτερη τέχνη)» – 3 ώρες εργαστηρίου από τον Paul Bogen
Ο Paul Βogen υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής και επικεφαλής σε πολλούς θιάσους, εκπαιδευτικά προγράμματα σε πολλές χώρες, κυρίως στη Μεγάλη Βρετανία και την Πολωνία, επίσης στο Ευρωπαϊκό Καλλιτεχνικό Δίκτυο και για 17 χρόνια στο «Junction in Cambridge», το πρώτο κέντρο τεχνών που ιδρύθηκε με στόχο τους νέους στη Μεγάλη Βρετανία. Είναι ιδρυτής του «Junction» και του καλλιτεχνικού πρακτορείου Olivearte μαζί με τον Sandy Fitzgerald, έχει εργαστεί ως σύμβουλος στην δημιουργία νέων πολιτιστικών κέντρων, ενώ οργάνωσε τον καλλιτεχνικό τουρισμό για ένα τοπικό πολιτιστικό κέντρο στην Ιταλία. Από το 1999 ως το 2007 διετέλεσε πρόεδρος του δικτύουTrans Europe Halles (ευρωπαϊκού δικτύου ανεξάρτητων πολιτιστικών κέντρων), ενώ υπήρξε εκτιμητής για το European Commission Culture Programme 2007-13.
Το εργαστήριο αφορά στον τρόπο με τον οποίο μπορεί ένας πολιτιστικός οργανισμός να κερδίσει χρήματα μέσω της ανάπτυξης και της καινοτομίας του επιχειρηματικού του μοντέλου και σε καμία περίπτωση δεν αφορά την εξασφάλιση χρηματοδότησης χωρίς σωστή διαχείριση. Δηλαδή «δεν είναι ένας τρόπος να ξοδέψετε περισσότερα από όσα έχετε, γιατί ‘είστε καλλιτέχνες και αυτό είναι τέχνη’». Οι συμμετέχοντες θα μάθουν τι είναι επιχειρηματικό μοντέλο, πώς θα το αναπτύξουν και γιατί είναι σημαντικό, ιδέες και παραδείγματα για το πώς ένας οργανισμός μπορεί να αυξήσει το εισόδημά του και τα κύρια χαρακτηριστικά των βιώσιμων και ανθεκτικών πολιτιστικών / καλλιτεχνικών οργανισμών. Μέσα από παρουσιάσεις, ατομική και ομαδική εργασία, συζητήσεις και ερωτήσεις διανθισμένα με καφέ, τσάι και διαλείμματα για κάπνισμα, το εργαστήριο απευθύνεται σε όποιον εργάζεται σε πολιτιστικούς / καλλιτεχνικούς οργανισμούς και δεν έχει αρκετά χρήματα.
«Βρείτε την έμπνευση και το πάθος σας και αφήστε τα να σας οδηγήσουν στην επιτυχία» – 3 ώρες εργαστηρίου από την Susanne Danig
H Susanne Danig είναι Σύμβουλος Διαχείρισης και διεθνώς αναγνωρισμένη ως καινοτόμος στο πεδίο της παραγωγής των παραστατικών τεχνών (Performing Arts). Είναι ιδιοκτήτρια του Danig Performing Arts Service, όπου ανέπτυξε το ενδιαφέρον της για καθοδήγηση και υποστήριξη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο των performers/performing artists/καλλιτεχνών που ασχολούνται με τις παραστατικές τέχνες. Διετέλεσε διευθύντρια του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου της Δανίας, παραγωγός φεστιβάλ, θεατρική manager κι έχει διεθνή εμπειρία στον σχεδιασμό φεστιβάλ και στην προώθηση των τεχνών.
Στο εργαστήριό της μπορεί κανείς να μάθει τρόπους για να γίνει ευτυχισμένος καλλιτέχνης ή παραγωγός, βρίσκοντας τη χρυσή τομή ανάμεσα στην προσωπική ζωή και την δημιουργία με σαφήνεια και αυτοδιαχείριση. Εξετάζοντας την προσωπική έμπνευση του καθένα και τις ενέργειες που έρχονται φυσικά, το εργαστήριο δείχνει τους τρόπους ώστε αυτές να χρησιμοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Στο passion test οι συμμετέχοντες βρίσκουν τον τρόπο να ξεδιπλώσουν τις πραγματικές σας δυνατότητες και το εργαστήριο τελειώνει εστιάζοντας σε ορισμένα προσωπικά εργαλεία που μπορούν χρησιμοποιηθούν στην καθημερινότητα και μερικές ιδέες για ένα ισχυρό όραμα και σχέδιο δράσης για το προσωπικό δίκτυο του κεθένα.
«Συμβουλές για επιτυχημένα ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ» - 3 ώρες εργαστηρίου από την Chrissie Faniadis
H Chrissie Faniadis συνεργάζεται με την εταιρία EUNIA, που εδρεύει στη Σουηδία. Είναι απόφοιτος του Κολλεγίου της Ευρώπης, Ασχολείται με τα Ευρωπαϊκά προγράμματα και ειδικεύεται στην πολιτική της Ε.Ε. για την τέχνη και τον πολιτισμό.
Το εργαστήριο ξεκινά με μια εισαγωγή στις Ευρωπαϊκές συνεργασίες και χρηματοδοτήσεις και μέσω των προγραμμάτων διδάσκει τις καλύτερες πρακτικές που συλλέγονται από έμπειρους επαγγελματίες. Στο δεύτερο οι πρακτικές αυτές εφαρμόζονται ανάλογα με την κάθε περίπτωση. Το εργαστήριο έχει δημιουργηθεί για όσους θέλουν να διεθνοποιήσουν, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να συνδεθούν με ομοϊδεάτες συναδέλφους τους σε όλη την Ευρώπη.
Το πρόγραμμα Creative Lenses
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Creative Lenses: Business Models for Culture στοχεύει στην ανάπτυξη και ενίσχυση της επιχειρηματικής ικανότητας και της βιωσιμότητας των πολιτιστικών και καλλιτεχνικών οργανισμών της Ευρώπης. Στο έργο συμμετέχουν 13 πολιτιστικοί οργανισμοί, πανεπιστήμια, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και δίκτυα από το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Σλοβακία, την Ολλανδία, τη Σουηδία και την Ιταλία. Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «Creative Europe» όπου αναπτύσσονται εργαλεία και μηχανισμοί για την υποστήριξη των πολιτιστικών οργανισμών, εξετάζονται νέα επιχειρηματικά και διαχειριστικά μοντέλα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των καλλιτεχνικών φορέων.
H ODC Ensemble
Η ODC Ensemble είναι μια διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρία, που δρα στη σύγχρονη και πειραματική τέχνη και έχει ιδρυθεί από τη σκηνοθέτιδα Έλλη Παπακωνσταντίνου. Δημιουργεί υβριδικές μορφές τέχνης όπου συχνά προσκαλεί το κοινό σε μη θεατρικούς χώρους. Εμπλέκει, εμπνέει, διασκεδάζει και προκαλεί το κοινό με θεατρικές παραγωγές που συμπεριλαμβάνουν από κλασσικά μέχρι σύγχρονα και νέα έργα. Συνδυάζοντας χορό, νέα μέσα, εικαστικές τέχνες και μουσική, γιορτάζει την ουσιώδη δύναμη του θεάτρου με σκοπό να φωτίσει την κοινή μας ανθρωπιά. Η δευτερεύουσα αποστολή της εταιρίας είναι οι διεθνής δικτύωση, η δημιουργία νέων δομών, φεστιβάλ και πλατφόρμες που προάγουν τη σύγχρονη τέχνη, τα καλλιτεχνικά residencies και τους δημιουργικούς κόμβους στην Ελλάδα. Από το 2011 και μέχρι το 2016 η ΟDC Εnsemble στεγάστηκε στον πολυχώρο «Βυρσοδεψείο», όπου παρουσίαζε δικές της δουλειές και παραγωγές καθώς και πολλές συμπαραγωγές: θεατρικές παραστάσεις, φεστιβάλ χορού και μουσικής και σεμινάρια δραματουργίας. Έχει παρουσιάσει δουλειές της στο Φεστιβάλ Αθηνών, έχει χρηματοδοτηθεί από το Arts Council της Μεγάλης Βρετανίας και το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού και έχει παρουσιάσει παραστάσεις της στο εξωτερικό.
Info: Σάββατο 29 Απριλίου 2017, ώρα προσέλευσης: 10.00, Παλαιό Ελαιουργείο - Παραλία Ελευσίνας, Κανελλοπούλου 1, Ελευσίνα
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Η συμμετοχή στο forum περιλαμβάνει: Παρακολούθηση του συνεδρίου, συμμετοχή στα workshop, coffee breaks και μεσημεριανό γεύμα, delegate bag και δωρεάν μετακίνηση από και προς το χώρο του Παλαιού Ελαιουργείου Ελευσίνας με λεωφορείο. Για κράτηση θέσης στο λεωφορείο: 6987745637, κ. Νικολέτα Βότση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.