- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Υπάρχουν κάτι μαθητές που στον ελεύθερο χρόνο τους γίνονται επιχειρηματίες
Όσα είδαμε στον τελικό του Young Business Talents με νικητή το 2ο ΓΕΛ Γιαννιτσών, που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Ευρωπαϊκό τελικό
Να μειώσω την παραγωγή και να αυξήσω τιμές, κύριε; Πόσο να κοστολογήσουμε; Μαθητικές απορίες για μεγάλα ζητήματα μπροστά στον εικονικό προσομοιωτή επιχειρήσεων, το ψηφιακό περιβάλλον που γνώρισαν, έμαθαν και τελικά αγάπησαν 2.500 μαθητές από 1.046 σχολεία όλης της Ελλάδας. Για τέσσερις μήνες η επιχειρηματικότητα διδάχθηκε πολλές ώρες, εκτός αίθουσας, σχολικών ωρών και προγράμματος από εκπαιδευτικούς με –σπάνια- όρεξη να μάθουν σε εφήβους, που μάλλον ελάχιστα γνώριζαν από οικονομικά, για εταιρείες, κοστολόγηση προϊόντων, ανταγωνισμό και άλλα τέτοια business ζητήματα.
Οι μαθητές και οι οικονομολόγοι καθηγητές τους δούλεψαν από τον Νοέμβριο στον προσομοιωτή της PRAXIS MMT που τους παρείχε δωρεάν η ΝIVEA διανύοντας συνολικά 14 εικονικά επιχειρηματικά έτη, συμπεριλαμβανομένων των δύο τελευταίων επιχειρηματικών σχεδίων που κατέθεσαν στον τελικό Young Business Talens, σε μια πιστή αναπαράσταση μιας αγοράς σε ανταγωνισμό. Οι 795 ομάδες που δήλωσαν αρχικά συμμετοχή από Λύκεια και επαγγελματικά κέντρα εκπαίδευσης και 51 νομούς της χώρας διαγωνίστηκαν αρχικά σε τοπικό επίπεδο και οι 75 που ξεχώρισαν βρέθηκαν το περασμένο Σάββατο στον εθνικό τελικό.
Το τεράστιο κλειστό γήπεδο του Pierce College - Aμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας γέμισε μαθητές, γονείς, καθηγητές που ενθουσιάστηκαν, αγχώθηκαν, γέλασαν, προβληματίστηκαν, ίσως και κάποιοι να απογοητεύτηκαν, ό,τι κι αν έγινε όμως θα θυμούνται για πάντα αυτή την ξεχωριστή μαθητική εμπειρία. Μεγάλη εμπειρία για σχολεία ιδιωτικά και δημόσια που δείχνει ότι το επιχειρηματικό πνεύμα που καλλιεργείται από τέτοια προγράμματα δεν λείπει από τους νέους. Οι μαθητές μυήθηκαν στον κόσμο της διοίκησης επιχειρήσεων και έλαβαν πολλές αποφάσεις για ζητήματα παραγωγής, χρηματοδότησης, marketing και ανθρωπίνου δυναμικού στις δικές τους εικονικές επιχειρήσεις.
Όπως μας είπε η καθηγήτρια της Ελληνογαλλικής Σχολής Jean d' Arc, Λιλάντα Αδαμίδη, οικονομολόγος που προετοίμασε μία από τις ομάδες του τελικού η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι εθελοντική και τα παιδιά προετοιμάζονται στον ελεύθερο χρόνο τους. Οι διοργανωτές πρότειναν το πρόγραμμα στο σχολείο όπου διδάσκει και συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά. «Δουλεύαμε online, μέσω skype τα Σαββατοκύριακα. Ήταν κάτι που άρεσε στους μαθητές γιατί αλλιώς δεν θα το έκαναν σε ώρα που θα έπρεπε να θυσιάσουν προσωπικό χρόνο. Μόλις ξεκίνησαν να αντιλαμβάνονται το concept ενθουσιάζονταν, ειδικά μετά τα Χριστούγεννα ο ενθουσιασμός μεγάλωνε, αφού τελείωσαν οι ενδοσχολικοί αγώνες, τα παιδιά άρχισαν να ανταγωνίζονται άλλα σχολεία και συνειδητοποίησαν ότι υπάρχει προοπτική να φτάσουν στο τέλος. Τους άρεσε επίσης το γεγονός ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι με πολλές ανατροπές, ειδικά η δική μας ομάδα ήταν κάποια στιγμή πέμπτη, βγήκε τρίτη και κατέληξε πρώτη. Πρόκειται γιε ένα πολύ ζωντανό, ρεαλιστικό παιχνίδι με κυριότερο στοιχείο ότι πραγματοποιείται εκτός βιβλίου. Είναι δύσκολο βέβαια γιατί τα παιδιά έχουν μηδενικές βάσεις σε τέτοιου είδους τεχνολογίες, πρέπει να κατανοήσουν πράγματα σε αρκετά ανεβασμένο επίπεδο και ο δικός μου ρόλος ήταν να τους εξηγήσω από άποψη ορολογίας και ουσίας τι ακριβώς θα κάνουμε, αλλά και να τα συμβουλεύω με στρατηγικές και σχεδιασμό πολιτικής στα μέρη που ήταν πολύ καινούργια και διαφορετικά απ’ ότι είχαν ήδη ακούσει. Ευελπιστούμε να συνεχίσουμε και του χρόνου, τα παιδιά πάντως έχουν δηλώσει ότι θα είναι και πάλι εδώ».
Η Γεωργία Βαγιωνά, καθηγήτρια στα εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη στη Θεσσαλονίκη, ανέφερε ότι ο διαγωνισμός αρέσει πολύ στα παιδιά, ενώ τόνισε ότι αποτελεί πραγματικά μια βιωματική μάθηση. «Μας αρέσει τα παιδιά να αποκτούν εμπειρίες από πραγματικές καταστάσεις επιχειρηματικότητας. Μέχρι να εξοικειωθούν με αυτές τις ιδέες είναι δύσκολο, αλλά μόλις μάθουν την ορολογία και αρχίσουν να αποκτούν εμπειρίες το ενδιαφέρον τους μεγαλώνει. Είναι παιδιά που εκφράζουν την επιθυμία τους να ασχοληθούν και στο μέλλον με την επιχειρηματικότητα, τους αρέσει και απολαμβάνουν πολύ το παιχνίδι».
Στη λήξη της τέταρτης χρονιάς διεξαγωγής του διαγωνισμού κατάφεραν να διακριθούν τελικά οι 20 κορυφαίες ομάδες του τελικού και οι 5 πρώτες όλης της περιόδου οι οποίες κρίθηκαν για την αποτελεσματικότητα τους με βάση την κερδοφορία της επιχείρησής τους από τον ίδιο τον προσομοιωτή που συνέκρινε το σύνολο των στοιχείων που καταχώρησαν οι ανταγωνίστριες ομάδες.
Την πρώτη θέση στην κορυφαία πεντάδα, κατέλαβε - για δεύτερη συνεχή χρονιά - το 2ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών με την ομάδα «Κεραυνοί» και ακολούθησαν στη δεύτερη θέση, η ομάδα «Economy» από τις Λυκειακές Τάξεις Αγίου Γεωργίου Βοιωτίας, στην τρίτη θέση, η ομάδα «Trush» από το Πειραματικό ΓΕΛ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στην τέταρτη θέση η ομάδα «ΝOE» από το Πειραματικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων Αττικής, και την πέμπτη θέση η ομάδα «Oldschool» από το 3ο ΓΕΛ Ευόσμου Θεσσαλονίκης.
Οι νικητές θα διαγωνιστούν τώρα σε διεθνές επίπεδο έναντι αντιπάλων από την Ισπανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία και για πρώτη φορά το Μεξικό.
Ο κ. Θεόδωρος Πουλόπουλος, Country Managerτης Beiersdorf Hellas χαιρέτησε τους μαθητές κι εξήρε την προσπάθειά τους αυτή λέγοντας: «Κάθε χρόνο, όλοι εμείς στη NIVEA είμαστε περήφανοι που είμαστε μέρος αυτής της διοργάνωσης, που προάγει την καινοτομία και τη δημιουργικότητα των νέων ανθρώπων. Είναι για εμάς η πιο τρανή απόδειξη ότι πρέπει να στηρίζουμε δράσεις για την επιμόρφωση και τη συνεχή εκπαίδευση των νέων, προσφέροντάς τους τα εφόδια για ένα φωτεινό και δημιουργικό μέλλον».
Υποστηρίχτηκε επίσης από τη ΔΕΠΑ – Φυσικό Αέριο - και τη ΔΕΛΤΑ
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον καινοτόμο Διαγωνισμό YOUNG BUSINESS TALENTS 2016-17, επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα.
Για όλες τις εξελίξεις, επισκεφθείτε την επίσημη σελίδα του ΥΒΤ στο facebook.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το συνολικό αποτύπωμα της πλατφόρμας είναι περίπου 50 εκατ. μετρικοί τόνοι CO2e
Θέλοντας να τεστάρω τις δυνατότητες και τα όρια του εργαλείου, άρχισα να ζητάω συμβουλές θεωρώντας μάλλον απίθανο (και ηθικά απωθητικό) το να το χρησιμοποιήσω. Μέσα σε μισή ώρα είχα αγοράσει μηνιαία συνδρομή.
Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για την τεχνολογική εκπαίδευση
Τα τεχνικά προβλήματα όσον αφορά τη σύνδεση και παραμονή στα εν λόγω μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρούνται μάλιστα και στην Ελλάδα.
Το design και οι επιδόσεις του μέλλοντος στο σήμερα
Από τη θεραπεία αυτοάνοσων νοσημάτων με Τ-κύτταρα μέχρι δείγματα χώματος από τη Σελήνη
Οι επιστήμονες το 1998 αποκάλυψαν ότι αυτή η διαστολή επιταχύνεται, με την υποτιθέμενη αιτία να είναι η σκοτεινή ενέργεια
Τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα προήλθαν από ένα νέο τσιπ που ονομάζεται Willow
Πάνω από 15 εκατομμύρια διαδικτυακές απειλές το 2024 - Ανάγκη για ενισχυμένα μέτρα προστασίας
Τα ευρήματα μεγάλης έρευνας
Είναι τόσο μεγάλο κομμάτι της ζωής μας πια, που όταν δεν υπάρχει σύνδεση, κάτι μας πιάνει…
Όψεις της πόλης, αναμνήσεις, πράγματα που συνέβησαν παλιά, και πράγματα που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας
Θα αργήσει η επιστροφή των ΗΠΑ στη Σελήνη
Η υπηρεσία λειτουργεί επί του παρόντος σε μερικές τοποθεσίες στις ΗΠΑ, στο Τέξας και την Αριζόνα
«Τα παιδιά χάνουν τον προσανατολισμό τους, ασχολούνται μόνο με likes»
Διαφορετική εικόνα από εκείνη που επικράτησε στις αγιογραφίες
Πόσο θα επηρεαστεί το οικοσύστημα και το κλίμα της Γης
Σε όλο τον κόσμο γίνονται προσπάθειες για την ανάπτυξη ανθεκτικών καλλιεργειών
Μερικά από τα πιο εμβληματικά και αγαπημένα παιχνίδια πρωταγωνιστούν στο επετειακό clip
Μια επένδυση που ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.