- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Στο βίντεό της, «Alors tu m’aimes», η καλλιτέχνις Ingrid Berthon-Moine απευθύνει το ερώτημα «Λοιπόν μ’ αγαπάς;». Το «m’aimes» βέβαια, διόλου τυχαία, παραπέμπει ηχητικά στην αγγλική λέξη «maim» – ήτοι, «σακατεύω». Λοιπόν μ’ αγαπάς; Λοιπόν με σακατεύεις; Και η Berthon-Moine τεκμηριώνει και οπτικά αυτή την ταύτιση μεταξύ «αγάπης» και «πληγής», παρουσιάζοντας οιονεί αυτοβλαπτικές πράξεις που καταμαρτυρούν τον μαζοχιστικό χαρακτήρα της αγάπης.
Στο βίντεο, οι συνηθισμένες, ρουτινιάρικες απόπειρες καλλωπισμού μιας γυναίκας, από το κόψιμο νυχιών μέχρι την εφαρμογή μακιγιάζ, αποδίδονται με τρόπο γκροτέσκο ή εξωφρενικό, όπως όταν η γυναίκα χρησιμοποιεί μία ηλεκτρική σκούπα (χωρίς βούρτσα) για να καθαρίσει τους μηρούς της.
Η τελευταία όμως σκηνή –η γυναίκα που βάζει φωτιά στην ήβη της– δεν αφήνει αμφιβολία για το χαρακτήρα αυτής της καλλωπιστικής προετοιμασίας. Η αγάπη συντηρείται μετά κόπων και βασάνων. Καμιά φορά πρέπει να καψαλίσεις κι ένα κομμάτι σου για να τη διατηρήσεις.
Ο αυτοακρωτηριασμός του καλλιτέχνη έχει βέβαια μακρά παράδοση στην performance art – ίσως και από την εποχή ακόμα που ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ ακρωτηρίαζε το λοβό του αριστερού του αυτιού και τον προσέφερε, από καρδιάς, ως δώρο στην αγαπημένη του πόρνη. Κατά τον Ζορζ Μπατάιγ, ο αυτοακρωτηριασμός έχει μια διάσταση μαρτυρική, σχεδόν θρησκευτική: είναι μια προσπάθεια προς τη θέωση. Όπως ακριβώς και η αγάπη, δηλαδή.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.